مقابله حماس با حملات بامدادی رژیم صهیونیستی


حسین فاطمی/ پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد دیروز یکشنبه در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، به اهدافی در غزه حمله کرد که با واکنش سریع گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شد.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروی هوایی این رژیم به اهدافی در نوار غزه حمله کرده و یک تونل متعلق به جنبش حماس در جنوب این منطقه و یک کارگاه ساخت تسلیحات وابسته به این جنبش را هدف گرفته است. وی افزود: آژیرهای خطر در منطقه باز نزدیک شهرک شلومیت در نوار غزه فعال شده است. این در حالی بود که همزمان رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه مقاومت فلسطین در غرب خان یونس و دقایقی بعد یک زمین کشاورزی را در شرق شهر رفح بمباران کردند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی چندین پایگاه را در نوار غزه و یک هدف را در شهر رفح در جنوب غزه هدف قرار داد و صدای انفجارهایی در شهر رفح شنیده شد.
همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، مقاومت فلسطین در چهارچوب مقابله با تجاوزات دشمن، دو موشک به سمت پایگاه نظامی صوفا شلیک و با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در خان یونس مقابله کردند. رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند، پنج موشک از سمت غزه شلیک شد و آژیرها در شهرک غلاف غزه به صدا درآمدند. گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز ضمن تأیید این خبر از پاسخ گردان‌های پدافندی خود به یورش بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. در همین ارتباط حازم قاسم، سخنگوی جنبش اسلامی حماس تأکید کرد: «مقاومت هرگز به اشغالگران اجازه نخواهد داد معادلات را تغییر دهند و به دفاع از مردم خود در هر مکانی که هستند، ادامه خواهد داد.» وی در پایان تأکید کرد: «این تروریسم و رفتار نازی‌گونه متجاوزان، هرگز انقلاب جوشان مردم ما را خاموش نخواهد کرد و ما همچنان به حمایت از انتفاضه مردم خود در هر جایی که باشند، ادامه خواهیم داد.» این در حالی است که واکنش مبارزان غزه به حملات ارتش رژیم صهیونیستی، باعث شد سفر اسحاق هرتزوگ به بحرین به تأخیر افتد.
 حادثه امنیتی در فرودگاه بن گوریون، همزمان با سفر هرتزوگ به منامه 
سفر رئیس رژیم صهیونیستی به منامه، جدا از این تأخیر با حادثه دیگری نیز همراه شد. یک روزنامه سرزمین‌های اشغالی نیز خبر داد، همزمان با پرواز صبح دیروز (یکشنبه) رئیس رژیم صهیونیستی به منامه از فرودگاه بن گوریون، یک حادثه امنیتی در این فرودگاه رخ داد. به گزارش روزنامه جروزالم پست، در ساعات اولیه صبح دیروز یک دستگاه خودرو با سرعت بالایی از یک ایست بازرسی در فرودگاه عبور کرد و در ادامه مسئولان فرودگاه از مسافران خواستند اقدامات احتیاطی لازم را در پیش بگیرند. جروزالم پست در ادامه نوشت، این خودرو متوقف شده و راننده آن که به دلیل تیراندازی، دچار جراحت اندکی شده بود، بازداشت شد. این روزنامه همچنین نوشت، تحقیقات درباره این حادثه امنیتی آغاز شده و هویت راننده خودرو که از ساکنان کرانه باختری است، شناسایی شد.  این حادثه همزمان با سفر دیروز اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی از همین فرودگاه به مقصد منامه اتفاق افتاد. این اولین سفر یکی از رؤسای رژیم صهیونیستی به بحرین محسوب می‌شود. هرتزوگ پیش از سوار شدن به هواپیما مدعی شد، «سفرم به بحرین به منزله پیام صلحی برای منطقه و حرکت تاریخی است که روابط اسرائیل را با جهان عرب توسعه خواهد داد.» رئیس رژیم صهیونیستی در حالی سفر خود به منامه را آغاز کرد که بحرینی‌ها در چند روز اخیر در اعتراض به سفر او به کشورشان و سیاست رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، تظاهرات کردند. مقامات رژیم آل خلیفه اعلام کردند که همزمان با سفر هرتزوگ به بحرین، اجازه اعتراضات علیه سفر او را نخواهند داد.همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، به دلیل تظاهرات‌های اخیر بحرینی‌ها، این سفر با تدابیر شدید امنیتی انجام خواهد شد و در راستای کاهش احتمال بروز تنش و برخوردی میان هرتزوگ و تظاهرکنندگان، تغییری در برنامه سفر او اعمال شد.
 بن گویر صدای نتانیاهو را هم درآورد
خبرهای داخلی تل‌آویو نیز حاکی است، قدردانی رهبر حزب افراطی و نژادپرست «قدرت یهود» از قاتل جوان فلسطینی که در نابلس به شهادت رسید، موجب اختلاف بزرگی میان وی و نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی شد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع عبری زبان اعلام کردند، به دنبال اظهارات ایتامار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود درباره شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله یک نظامی صهیونیست از مسافتی بسیار نزدیک در نابلس اختلاف بزرگی میان دو طرف رخ داده است. بن گویر که قرار است پست وزارت امنیت ملی را در دولت بنیامین نتانیاهو داشته باشد، در توئیتی از این نظامی قدردانی کرد و او را یک سرباز قهرمان نامید. بن گویر همچنین با این نظامی تماس گرفته و به او گفت: «باید همین کار را می‌کردی. بسیار خوشحالم چراکه توانستیم همان کاری را بکنیم که از ما انتظار می‌رود.»نتانیاهو در واکنش به این اظهارات گفت: «بن گویر باید آرام باشد و درک کند که وزیر امنیت ملی خواهد بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/4/635624/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها