اخبــــار


رشد سرعت تشریفات گمرکی در دولت سیزدهم

رئیس کل گمرک ایران از افزایش سرعت تشریفات گمرکی با کمک ابزارهای الکترونیکی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اسکن کامیون‌ها در مبادی گمرکی طی ۸ ماهه امسال ۱۱۱ درصد رشد داشته است. به گزارش گمرک، ‌«علیرضا مقدسی» اظهار داشت: با هدف سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی، گمرک ایران با افزایش تعداد ایکس ری‌ها در گمرکات کشور و ارتقا و استفاده بهینه از ظرفیت 
ایکس ری‌های موجود، سرعت و دقت عبور محموله‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را افزایش داده است.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت عملیات گمرکی در ۸ ماهه سال جاری تعداد اسکن و بازرسی کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به کمک دستگاه‌های کنترلی ایکس ری در گمرکات کشور بیش از ۱۱۱ درصد افزایش یافت. وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته، از اول شهریور سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه سال جاری، گمرک ایران، عملیات گمرکی ۱۶ میلیون تن کالای ترانزیتی، ۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۵۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تشریفات واردات را انجام داده است. معاون وزیر اقتصاد افزود: طی ۸ ماهه سال جاری تعداد ۴۸۱ هزار و ۷۰۲ اسکن توسط دستگاه‌های ایکس ری از کامیون‌های وارداتی، ترانزیتی و صادراتی انجام شده است که گمرک شهید رجایی با اسکن ۱۸۸ هزار و ۹۳۷ کامیون، در رأس قرار گرفت.

اعلام احکام مالیاتی حمایت از کسب‌ و کارهای اینترنتی

احکام مالیاتی آیین‌نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب‌ و کارهای اقتصاد دیجیتال از سوی سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است.
به گزارش ایسنا، آیین‌نامه حمایت از توسعه سکوها و کسب ‌و کارهای اقتصاد دیجیتال که چندی پیش و با هدف حمایت از سکوها و کسب ‌و کارهای مجازی کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسیده، دارای ۱۴ ماده قانونی و ۳۰ حمایت دولتی است که کسب ‌و کارهای اینترنتی را مورد توجه قرار می‌دهد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای کلیه کسب‌ و کارهایی که پیش‌ از این سابقه مالیاتی نداشته‌اند و باید فعالیت خود را به پلتفرم‌های مشمول انتقال دهند، مشوق‌هایی را اعمال کند که عبارتند از:
- از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد حاصله از فروش کالا یا ارائه خدمت در سکوهای مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن یعنی۳۰ برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد معاف هستند.
- برای کسب ‌و کارهای مشمول، حداقل نرخ مالیات مقطوع به‌صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور تعیین شود. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارتخانه‌های ارتباطات و اقتصاد تهیه و ابلاغ می‌شود. کلیه مشمولان این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهر و موم‌های آتی معاف خواهند شد.
- کلیه هزینه‌های ایجاد و توسعه پلتفرم‌ها و کسب ‌و کارها در سکوهای داخلی جزو هزینه‌های قابل‌ قبول مالیاتی تا سقف مقرر محسوب شود. سقف هزینه‌های قابل‌ قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/8/635637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها