رشد شاخص هم وزن از شاخص کل بیشتر شد



گروه اقتصادی/ معاملات سهام  در دومین روز هفته با افزایش ارتفاع شاخص‌های بورسی و کاهش ارتفاع شاخص کل فرابورس به پایان رسید.
براین اساس، درپایان معاملات روز یکشنبه، شاخص کل بورس با رشد 119 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 417 هزار واحدی باقی ماند و جایگاه خود را در این محدوده مستحکم‌تر کرد.
با این وجود، سبزپوشی اکثر نمادهای بورسی باعث شد تا شاخص کل (هم‌وزن) با شدت بیشتری رشد کند و با ثبت رشد یک هزار و 72 واحدی، تا محدوده 414 هزار واحد قد بکشد.
آمار معاملات نشان می‌دهد در جریان معاملات دیروز، از 403 نمادی که در تالارهای مختلف بورس مورد معامله قرار گرفتند، 203 نماد (معادل 51 درصد) با افزایش قیمت و 200 نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.
همچنین در فرابورس نیز هرچند که معاملات با سبزپوشی اکثر نمادهای این بازار به پایان رسید، اما شاخص کل این بازار در حدود 0،08 درصد از ارتفاع خود را از دست داد و کار خود را در ارتفاع 18 هزار و 657 واحد به پایان رساند.
آمار معاملات این بازار نیز نشان می‌دهد، از 298 نمادی که دیروز مورد معامله قرار گرفتند، 165 نماد (معادل 55 درصد) با افزایش قیمت به کار خود پایان داده‌اند و تنها 133 نماد کاهش قیمت داشته‌اند.
همچنین دیروز، در مقابل 79 نمادی که در صف خرید قرار گرفتند، تنها 29 نماد در صف فروش قرار داشت و در مقابل 490 میلیارد تومانی که سفارش خرید برای سهام روی تابلو به ثبت رسیده بود، تنها 415 میلیارد تومان سفارش فروش به ثبت رسید که این آمار برتری تقاضا را در کل بازار روز یکشنبه نمایان می‌کند.
برتری که باز هم نتوانست از خروج پول حقیقی‌ها جلوگیری کند و حقیقی‌ها 110 میلیارد تومان از معاملات سهام و 120 میلیارد تومان از معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خارج کردند.
آمار نشان می‌دهد، گروه‌های خودرو با 23 میلیارد، محصولات غذایی با 12 میلیارد، کانه‌های فلزی با 11 میلیارد و اطلاعات و ارتباطات با 10 میلیارد بیشترین ورود پول حقیقی و گروه‌های فرآورده‌های نفتی با 43 میلیارد، فلزات اساسی با 37 میلیارد، محصولات شیمیایی با 32 میلیارد و بیمه با 29 میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را در بازار یکشنبه به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین بیشترین ارزش معاملات در نمادهای «خودرو»، «خگستر»، «خساپا» و «اسیاتک» به ثبت رسید و نمادهای «خودرو»، «خساپا»، «شستا» و «خگستر» بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
درجریان معاملات دیروز، ارزش معاملات خرد بازهم افزایش یافت و با رشد 9 درصد نسبت به روز ابتدایی هفته، از 3 هزار و 340 میلیارد تومان فراتر رفت.
دیروز، بیش از ۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در بورس و بیش از ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال  در فرابورس داد و ستد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/10/635648/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها