اخبار


معوقات بازنشستگان کارگری تا پایان سال تسویه می‌شود

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح کارگری گفت: یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آنها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد. به گفته وی، پرداخت‌ها به روال هر ماهه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت 10درصد و 38 درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود. ایزدان در ارتباط با تسویه مطالبات بازنشستگان گفت: به امید خدا تا اسفند همه معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ در دی، معوقه خرداد، در بهمن معوقه تیر و در اسفند معوقه مرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.


مهلت یک ماهه وزارت کار برای ساماندهی مشاغل غیرمستمر چند منظوره

مطابق مصوبه شورای عالی اشتغال وزارت کار مکلف است «سازکار ساماندهی مشاغل غیر مستمر چند منظوره» را در راستای صیانت از نیروی کار و هویت بخشی مشاغل حوزه خدمات خانگی ظرف مدت یک ماه تهیه و به تصویب شورای عالی اشتغال برساند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال (سومین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم) به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که در تاریخ 1401.08.03 برگزار شد دارای 9 مصوبه بود؛ این مصوبات پس از تأیید و توشیح رئیس‌جمهور توسط مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط ابلاغ گردید.
در این مصوبه آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی» سازکار ساماندهی مشاغل غیر مستمر چند منظوره» را در راستای صیانت از نیروی کار و هویت‌بخشی مشاغل حوزه خدمات خانگی ظرف مدت یک ماه تهیه و به تصویب شورای عالی اشتغال برساند. شورای عالی اشتغال برای تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی 9 مصوبه را تصویب کرد. اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از مهمترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان شد و بر این اساس آموزش مهارت و توانمندسازی افراد به عنوان یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات مورد تأکید قرار گرفت
.

پایانه‌ها قلب تپنده تأمین جریان ایمن 
در ناوگان مترو هستند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اهمیت نقش پایانه‌ها در نگهداشت سرمایه‌های مترو گفت: سرمایه‌گذاری عظیمی در شهر زیرزمینی پایتخت انجام شده است و باید برای بهره‌وری مناسب از این سازه ارزشمند، توسعه پایانه‌ها مورد توجه قرار گیرد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ مسعود درستی در حاشیه بازدید از پایانه صادقیه با اشاره به اینکه نگهداری از سرمایه‌های موجود به یکی از اولویت‌های متولیان اداره امور کلانشهرها در سراسر دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول، ۷ خط و ۱۴۴ ایستگاه فعال بزرگترین شبکه ریلی درون‌شهری کشور است و نگهداری اصولی از تأسیسات، امکانات و تجهیزات فراوان آن حائز اهمیت است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با تأکید بر اینکه پایانه‌ها در صنعت ریلی دنیا به‌عنوان قلب تپنده تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه‌های ریلی شناخته می‌شوند، گفت: توسعه خطوط بدون درنظر گرفتن پایانه‌ها عملاً موجب اتلاف سرمایه و عدم بهره‌وری مناسب و همچنین افزایش ریسک در شاخص‌های بهره‌برداری ایمن، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و بموقع تعمیرات می‌شود. وی خاطرنشان کرد: شبکه متروی تهران در حال حاضر دارای هزار و ۴۴۱ واگن است، رسیدگی به این ناوگان و انجام فرایندهای مرتبط با نگهداری، تعمیرات و اطمینان از ایمن بودن ناوگان جهت اعزام به خط، در پایانه‌ها انجام می‌شود. 


جهش پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک شهر

مدیر امور اعتبارات بانک شهر از افزایش چشمگیر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند‌آوری از سوی شعب این بانک؛ در شش ماهه دوم سال خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک شهر، ایمان امینی‌پور با اعلام این خبر، افزود: کمک به جوانان در تشکیل بنیان خانواده و حمایت آنان در کاهش هزینه‌های فرزندآوری همواره از مهمترین ابعاد مسئولیت‌های اجتماعی و سیاست‌های اعتباری بانک شهر بوده است. امینی‌پور با اشاره به پرداخت حدود یک هزار و چهارصد فقره وام ازدواج و فرزندآوری از سوی شعب بانک شهر از ابتدای مهر تا هفته اول آذرماه، تصریح کرد: در حدود 450 فقره وام ازدواج و 950 فقره وام فرزندآوری به هموطنان در سراسر کشور پرداخت کرده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با اعتبارسنجی درست از متقاضیان نیز همواره مورد تأکید بوده و شعب بانک به این مهم توجه ویژه دارند، افزود: از ابتدای سال‌جاری نیز یک هزار و دویست فقره تسهیلات ازدواج به زوجین پرداخت کرده‌ایم و خوشبختانه توانسته‌ایم سهم مهمی در زمینه‌سازی تشکیل خانواده در کشور داشته باشیم. مدیر امور اعتبارات بانک شهر ادامه داد: با وجود تمام فشارهای نقدینگی و کمبود منابع قرض‌الحسنه در شبکه بانکی کشور اما تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند‌آوری به هیچ وجه در شعب بانک شهر متوقف نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/13/635661/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها