بارش برف و باران تا پایان هفته ادامه دارد

رخت سفید برف بر تن ایران


ایران زمین - برف پاییزی از اوایل این هفته بخش‌های زیادی از ایران را در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی و رضوی و مناطق شمالی استان سمنان، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب فارس فراگرفت و پیش‌بینی‌های هواشناسی از تداوم بارش‌ها در روزهای آینده و کاهش دما و یخبندان در این مناطق خبر می‌دهد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی جدید از جنوب‌ غرب کشور در روز دوشنبه خبر داد و گفت: این هفته بارندگی پراکنده در اغلب استان‌ها رخ خواهد داد و برای کلانشهر تهران نیز به دلیل بارش خفیف باران و وزش باد هفته‌ای بدون آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.
«صادق ضیاییان» در مورد آخرین وضعیت آب و هوای کشور، اظهار کرد: هفته‌ای پُر بارش را برای اغلب استان‌های کشور پیش‌بینی می‌کنیم تا جایی که روی کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران و تبریز تأثیر خواهد گذاشت. بارش باران، وزش باد شدید موقتی، کولاک برف در ارتفاعات و کاهش محسوس دما را در استان‌ها خواهیم داشت.
ضیاییان اضافه کرد: روز سه‌شنبه نیز در شمال و شرق اردبیل، گیلان، نوار شرقی و جنوب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه غربی کرمان انتظار بارندگی داریم.
 وی تصریح کرد: روز چهارشنبه نیز در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان، جنوب یزد، جنوب اصفهان، اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی بارش‌ها رخ خواهد داد.
هشدار کولاک هواشناسی
«فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی هم گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌ غرب به کشور از روز یکشنبه شاهد شروع بارش‌ها در بیشتر استان‌های کشور بوده‌ایم اما شدت این بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود. وی با تأکید بر احتمال وقوع کولاک در اغلب استان‌ها، افزود: شدت بارش‌ها امروز (دوشنبه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان خواهد بود. فردا بارش‌ها در غرب سواحل دریای خزر و برخی از مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت و طی این مدت  در نوار شمالی کشور دمای هوا ۵ تا ۸ درجه سردتر خواهد شد.
 به گفته گودرزی، امروز شدت بارش‌ها در حد هشدار سطح زرد در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و غرب فارس است که منجر به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید می‌شود که اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال آب گرفتگی معابر به صورت محدود را به دنبال دارد. وی تصریح کرد: هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند. بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که در مناطق سردسیر لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید را در پی دارد و تجهیزات زمستانی برای رانندگان بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی ضروری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/16/635668/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها