اخبار


کشف 3 هزار قبضه سلاح در لرستان

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی لرستان از کشف سه هزار و ۱۱۱ قبضه انواع سلاح غیرمجاز از ابتدای امسال تا کنون در این استان خبر داد.
سردار یحیی الهی در رونمایی از کشفیات انتظامی استان در ستاد فرماندهی انتظامی لرستان اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ درصد انواع سلاح جنگی است و بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر  درارتباط با این پرونده‌ها دستگیر شدند.وی با اشاره به کشف و ضبط ۲۴ هزار و ۶۰۰ عدد انواع فشنگ جنگی و ساچمه‌زنی طی این مدت افزود: ۹۰۰ قبضه از این تعداد سلاح کشف شده مربوط به دوره زمانی ناآرامی‌های اخیر است که ۷۰۰ قبضه آن شورشی بود و از اغتشاشگرانی که قصد وارد کردن سلاح از غرب و شمال غرب کشور به لرستان را داشتند کشف شده است. وی با بیان اینکه ۱۴ باند توزیع‌کننده سلاح نیز منهدم شد ادامه داد: این کشفیات در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده ،چراکه یکی از برنامه‌های دشمنان نظام کشته‌سازی در ناآرامی‌های اخیر بود که با اقدامات مثبت انتظامی، سلاح‌های مورد استفاده آنان کشف شده است.

بعد از اختلاف بر سر مقاله علمی 
دختر دانشجوی دکترای برق خودکشی کرد

گروه حوادث/ دختر دانشجوی رشته برق مقطع دکترای دانشگاه تهران که به دنبال اختلاف بر سر اضافه کردن یک اسم در مقاله‌اش خود را از طبقه دوم به پایین پرت کرده بود جان باخت.این حادثه ظهر شنبه 12 آذر در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران رخ داد و زهرا که دانشجوی مقطع دکتری بود بعد از بحث با استادش دست به خودکشی زد.   
به گزارش تسنیم استاد دانشکده برق دانشگاه تهران در این باره گفت: چهارشنبه هفته پیش ما مقاله‌ای را به ژورنال nature communications سابمیت کردیم و در این مقاله چکیده کار خانم دانشجو در طول 4-3سال اخیر ارائه شده بود. به عنوان یک محقق این کار بهترین کار زندگی من بود.
او افزود: یک نویسنده دومی به کمک نویسنده اصلی در بحث تئوری این کار همکاری کرده بود. گویا بین این دو نفر بحثی پیش می‌آید. نویسنده دوم به نویسنده اصلی می‌گوید تو از من سوءاستفاده کردی و این حرف او را خیلی خیلی ناراحت کرد. من با نویسنده اول حرف زدم قرار شد که مشکل را حل کنیم، همه چی خوب بود تا اینکه این دختر دانشجو گفت اصلاً اسم مرا حذف کنید من دیگر نیستم و به یک‌باره رفت و خودش را انداخت پایین... باورم نمی‌شود، به‌خاطر یک اسم؟ پس از این حادثه با دستور رئیس دانشگاه، کمیته بررسی حادثه تشکیل شد تا ضمن تماس با خانواده دانشجو و گفت‌و‌گو با شاهدان عینی، ابعاد مختلف موضوع روشن و در اولین فرصت به ذینفعان دانشگاه و مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی شود.

گلریزان خواهر و برادر شیاد 
برای کلاهبرداری 6 میلیارد تومانی

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری خواهر و برادری خبر داد که با عنوان کمک خیرخواهانه به مستمندان و نیازمندان ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند. سردار سیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی شکایت تعدادی از مالباختگان از خواهر و برادری که تحت عناوین مختلف و با جلب اعتماد اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد کلاهبرداران تحت عناوین خیرخواهانه، گلریزان و آزادسازی زندانیان غیرعمد، طرح احسان و نیکوکاری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ادعای آزاد‌سازی حساب‌های مسدود شده توسط مقام قضایی و سرمایه‌گذاری در واردات و صادرات کالا، 60 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند. با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان، متهمان که بیش از ۹ فقره سابقه سرقت داشتند، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی تحویل و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
میرفیضی در پایان به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام اعمال خیرخواهانه و پرداخت هرگونه وجوه به افرادی که مدعی هستند در مؤسسه خیریه فعالیت دارند، حتماً به صورت حضوری به مؤسسه  مذکور مراجعه و سوابق کاری و ثبت قانونی را مشاهده کنند و شهروندانی که به هر دلیل حساب‌های بانکی‌شان از سوی مراجع قضایی و غیره مسدود شده‌ است، به صورت قانونی نسبت به رفع مسدودی حساب خود اقدام و به افراد سودجو و کلاهبردار اعتماد نکنند.

کلاهبرداری 20 میلیارد تومانی از کشاورزان

گروه حوادث/جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری متهمی که به بهانه خرید تجهیزات کشاورزی ۲۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود خبر داد. سرهنگ مرتضی جوکار اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت شهروندان درخصوص کلاهبرداری در شهرستان چابهار از طریق قول خرید تجهیزات کشاورزی به 17 نفر از مردم و گرفتن وجه نقد، بنا به حساسیت موضوع رسیدگی به آن در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار با رصدهای اطلاعاتی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی دستگیر شد.وی گفت: متهم دستگیر شده با اقرار به 20 میلیارد تومان کلاهبرداری از شهروندان، با ایجاد طرح دوستی و رفاقت اقدام به کلاهبرداری از طریق قول خرید آلات و ادوات کشاورزی و گرفتن وجه نقد می‌کرده که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری قاتل 84 ساله در کرج

گروه حوادث/پیرمردی که در یک اقدام جنون‌آمیز همسر و فرزند خوانده‌اش را در کرج به قتل رسانده بود دستگیر شد.
سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: بامداد هفتم آذر امسال خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل خانوادگی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل وقوع قتل اعزام شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که یک مرد ۸۴ ساله به‌دلیل نامشخصی همسر و فرزندخوانده خود را با سلاح سرد به قتل رسانده و سپس از محل متواری شده است. نادربیگی اضافه کرد: پس از دستگیری متهم وی انگیزه خود از انجام این قتل جنون‌آمیز را اختلاف مالی با همسرش اعلام کرد.وی با اشاره به تکمیل پرونده و معرفی متهم به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: بیشتر جرایم خشن خانوادگی با اندکی صبر و بردباری قابل پیشگیری است.
کلاهبرداری 500 میلیون تومانی مرد رمال
گروه حوادث/مرد رمال که به بهانه فالگیری از شهروندان خاشی بیش از500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ حبیب رازدار، فرمانده انتظامی شهرستان خاش اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک رمال و فالگیر، پیگیری پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی خاش با انجام اقدامات تخصصی مخفیگاه این متهم را که به کلاهبرداری از طریق دعانویسی اقدام می‌کرد، شناسایی کرده و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.وی گفت: متهم با سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین به آنها و برقراری روابط دوستی مبالغ زیادی پول و طلا دریافت می‌کرد.سرهنگ رازدار با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی، گفت: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند که افراد باید مراقب باشند تا با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/19/635679/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها