برزیل – کره‌جنوبی؛ مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022

سلسائو ببرها را رام می‌کند


گروه ورزشی/ ورزشگاه 974 امشب برای آخرین مرتبه در جام‌جهانی 2022 قطر میزبانی خواهد کرد. دیدار یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی بین برزیل و کره‌جنوبی از ساعت 22:30 در این ورزشگاه خاص برگزار خواهد شد. پربارترین کارنامه را در جام‌جهانی برزیل دارد و با 11 حضور بین 4 تیم برتر هم کاری کرده‌اند که همیشه بین مدعیان قهرمانی باشند. مردم سرزمین قهوه و عشاق فوتبال از سال 2002 به بعد در جام‌جهانی رنج کشیده‌اند؛ از آن باخت سنگین و عجیب 7-1 مقابل آلمان در خانه تا 3 مرتبه حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی. تیته و شاگردانش خوب می‌دانند که اینجا تازه شروع داستان است و برای موفقیت خیلی باید بیش از اینها پیش بروند. نمی‌توان با شکست مقابل کامرون، برزیل را ارزیابی کرد چرا که معمولاً تیم‌هایی که 2 بازی ابتدایی‌شان را می‌برند در بازی سوم به ذخیره‌ها بازی می‌دهند. با این حال برزیل در آن بازی هم موقعیت‌های زیادی خلق کرد. برزیلی‌های خرافاتی اعتقاد دارند که در آسیا همیشه آنها قهرمان می‌شوند، مثل سال 2002. از کره هم همیشه خاطرات خوبی داشته‌اند و آن دوره همه بازی‌های‌شان در مرحله گروهی در این کشور بود. آیا باز هم کره مسیر خوشبختی را به قناری کوچک نشان می‌دهد؟
برزیل در قطر شروع کندی داشته و حالا 5 بازی در جام جهانی را بدون زدن گل در نیمه اول پشت‌سر گذاشته‌اند و این ایراد باید رفع شود اگر می‌خواهند برچسب مدعی همچنان رویشان بماند. به هر حال سلسائو آخرین بار در سال 1990 در این مرحله از رقابت‌ها حذف شده که در آن بازی به یادماندنی مقابل آرژانتین با تک‌گل کلودیو کانیگیا شکست خوردند. این بازی برای برزیل حس خاصی دارد چون اسطوره فوتبال این کشور، پله در بخش مراقبت‌های پایان عمر است و بدنش دیگر به شیمی درمانی جواب نمی‌دهد. پله 82 ساله سه قهرمانی در جام جهانی دارد و از نظر بسیاری بهترین بازیکن تاریخ است، بازیکنان برزیل نمی‌خواهند در چنین شرایطی بازنده از زمین خارج شوند.
بازی اول کره‌ای‌ها بد نبود، بازی دوم ناامیدکننده بود و دیگر کسی تصور نمی‌کرد ببرهای آسیا بتوانند با شکست پرتغال راهی مرحله بعد شوند. با این حال پائولو بنتو و شاگردانش ناامید نشدند و در واپسین لحظات، بردی دراماتیک رقم زدند. تیمی که مقابل اروگوئه امتیاز گرفته و پرتغال را شکست داده قطعاً برای برزیل خطرناک خواهد بود، اما اگر مثل بازی چند ماه پیش‌شان مقابل سلسائو نباشند که 5 گل خوردند! کره‌ای‌ها به غیر از جام‌جهانی بحث‌برانگیز 2002 فقط یک مرتبه دیگر در مرحله حذفی بوده‌اند. حالا هم به سخت‌ترین و جاه‌طلب‌ترین رقیب برخورد کرده‌اند. ببرها احتمالاً در این دیدار فاز دفاعی خواهند گرفت و در زمان مناسب به فکر شکار می‌افتند، با این حال اگر برزیل غفلت کند و این زمان مناسب را در اختیارشان قرار بدهد و بر کسی پوشیده نیست که ببرها تازه جان گرفته‌اند.
آخرین جدال
ژوئن 2022 در دیداری دوستانه برزیل مقابل کره‌جنوبی در سئول با نتیجه 5-1 پیروز شد. ریچارلیسون، کوتینیو، ژسوس و نیمار (2 مرتبه) برای برزیل و هوانگ اوی جو برای کره در آن دیدار گلزنی کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/21/635687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها