حضرت‌پور، لیبرو ملی‌پوش تیم والیبال پیکان در گفت‌و‌گو با «ایران»:

برای تفریح به برزیل نمی‌رویم


مهری رنجبر/محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی ملی پوش والیبال امیدوار است پیکان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان اتفاق خوبی رقم بزند، هرچند تیمش کار راحتی ندارد و پیکان در بازی افتتاحیه رقابت‌ها مقابل ایتامبه برزیل صف‌آرایی می‌کند. با این حال حضرت‌پور به «ایران» می‌گوید: «امیدوارم برنده بازی افتتاحیه باشیم.»
علاوه بر قرعه سخت، انجام بازی افتتاحیه مقابل تیم ایتامبه برزیل، کار را برای شما در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های والیبال مردان جهان سخت‌تر می‌کند؟
امسال در این رقابت‌ها از جمع 6 تیم، 3 تیم برزیلی است. ما در بازی افتتاحیه مقابل تیمی قرار می‌گیریم که دو هفته قبل 3-1 تیم ساداکروز را در لیگ برزیل برد. ایتامبه تیم جوانی است که میانگین سنی بازیکنانش حدود 23 سال است و کاپیتان‌شان 24 ساله است، هرچند رقیب ما تیم جوان و باانگیزه‌ای است اما من خیلی امیدوارم که برنده بازی افتتاحیه شویم. دومین رقیب ما، تیم خیلی خوب ترنتینو است. به هر حال ورزش است و شرایط بازی  خیلی مهم است. جام جهانی فوتبال را ببینید چه کسی فکر می‌کرد برزیل از کامرون با یک گل ببازد؟ در ورزش چیزی قابل پیش‌بینی نیست و نتیجه با تلاش رقم می‌خورد.
پیکان یک‌ بار سومی باشگاه‌های جهان را تجربه کرده، به نظرت دوباره این اتفاق تکرار می‌شود؟
ما روی سکوی سومی باشگاه‌های جهان برویم یا نه، دست خودمان است. می‌توانیم با 2 برد روی سکو برویم. به هر حال ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که چه نتیجه‌ای را در برزیل رقم بزنیم و این همه راه را نمی‌رویم که بقیه را نگاه کنیم. 6 بازیکن فیکس ما تجربه بازی جلوی آنها را دارند. شک نکنید ما برای تفریح نمی‌رویم. قرار نیست ما سختی سفر یک روزه را به جان بخریم برای باخت، می‌خواهیم از دور مقدماتی صعود کنیم.
ظاهراً بازی‌های جام جهانی را تماشا می‌کنی، به نظرت نتیجه تیم در خور شأن فوتبال ایران بود؟
من تقریباً همه بازی‌ها را تماشا کردم، هرچند والیبالیستم اما به فوتبال علاقه دارم. تیم‌های خوب دنیا سیستم دارند اما من سیستم اثرگذاری در تیم ایران ندیدم. ما بازیکنان باکیفیتی مثل مهدی طارمی داریم که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و بهترین گلزن است و در لیگ پرتغال نیز جزو بهترین‌هاست. در هر حال،من هم مثل خیلی از مردم توقع بازی بهتری از تیم‌مان داشتم. 
نظرت درباره صعود 3 تیم از آسیا به دور دوم که برای اولین‌بار اتفاق افتاد، چیست؟ 
تیم‌های کره، ژاپن و استرالیا با سیستم بازی کردند و تاکتیک‌های مناسبی داشتند، حتی امریکا هم یک تیم معمولی است و خیلی خوب نیست، هرچند نتایج خوبی در دور گروهی گرفت. به نظرم فوتبال ما باید بیش از اینها روی این مسائل کار کند و بعد به فکر برد باشیم. واقعاً حیف شد، تیم ایران می‌توانست نتیجه خوبی بگیرد.
خیلی از ورزشکاران بابت پاداش فوتبالی‌ها دلخور شدند، تو چه نظری داری؟
من دو، سه سال پیش به تفاوت پاداش فوتبالیست‌ها با بقیه ورزشکاران اعتراض کردم، البته نوش جان فوتبالیست‌ها اما اینقدر فاصله درست نیست، مثلاً ما با پرواز معمولی برای مسابقات می‌رویم و فوتبالیست‌ها با پرواز اختصاصی. آنها بهترین امکانات و هتل را دارند، اگر 10 درصد امکانات و پاداش فوتبالیست‌ها به والیبال داده شود، شک نکنید والیبال خیلی بیشتررشد می‌کند، نه فقط ما که حتی کشتی گیران و بقیه رشته‌ها هم از این قضیه ناراحت شدند. وقتی تیم ما امریکا را می‌برد حتماً پتانسیل خوبی داریم و لایق بهترین‌ها هستیم اما من ندیده‌ام بابت پیروزی مقابل امریکا از والیبال تجلیل کنند و پاداش خوبی هم بدهند. ما امریکا را بردیم و 200 دلار از فدراسیون پاداش گرفتیم اما فکر نمی‌کنم فوتبالیست‌ها کمتر از 10، 20 هزار دلار گرفته باشند. اجازه دهند کمی فوتبالیست‌ها هم سختی بکشند. چرا همیشه جیب آنها پر است و ما این همه سختی می‌کشیم؟ ما نمی‌گوییم به تیم ملی فوتبال پاداش ندهند، به آنها برسند اما جوری که ارزش داشته باشد. ما در قهرمانی جهان یک پله بالاتر بودیم که به هلند باختیم. عملکرد ما بد نبود اما می‌شود نتیجه بهتری هم گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/21/635691/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها