اخبــــار


رئیس جمهور بر رعایت 5 اولویت جامعه 
در تنظیم لایحه بودجه تأکید کرد
دسترسی ارزان جامعه به اقلام خوراکی، آب مسکن، سلامت و خودرو

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به آماده‌سازی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بر لزوم بازنگری نهایی این لایحه قبل از ارائه به مجلس شورای اسلامی به منظور تطبیق احکام و جداول آن با رویکرد ضد تورمی دولت تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی پرهیز از اتخاذ تصمیمات و اقدامات تورم‌زا را رویکرد اساسی دولت سیزدهم دانست و از مسئولان مربوط خواست در تنظیم لایحه بودجه برای تسهیل دسترسی آسان و ارزان آحاد جامعه به پنج اولویت اساسی اقلام خوراکی، آب، مسکن، سلامت و خودرو برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
«صرفه‌جویی در هزینه‌ها» و «افزایش بهره‌وری در دولت» از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت وزیران بود و وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی مکلف شدند تحقق این اهداف را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییرات در شورای اطلاع‌رسانی دولت، از رئیس جدید این شورا خواست که همه ظرفیت‌ها را برای هماهنگی دستگاه‌ها در اطلاع‌رسانی بموقع، دقیق و شفاف و تبیین عملکرد دولت برای افکار عمومی و تقویت روابط مردم با دولت به‌کار گیرد.

دیدار سخنگوی دولت
با جمعی از فرماندهان  سپاه پاسداران

 علی بهادری جهرمی روز گذشته در نشستی با حضور در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران، اظهارکرد: در ابتدای شروع به کار دولت آمارهایی مانند تورم ۶۰ درصدی در شهریور ۱۴۰۰ را نمی‌توانستیم به صراحت بیان کنیم، زیرا امکان داشت با گفتن این مسائل، یأس و ناامیدی در بین مردم ایجاد شود، اما اکنون که در مسیر اصلاح مشکلات قرار گرفتیم و تورم به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته، باید مشکلات ایجاد شده برای کشور در نتیجه نگاه به بیرون، برای مردم تشریح شود.
سخنگوی دولت، با اشاره به در اولویت بودن ارتباط با همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: با دیپلماسی همسایگی، حجم تجارت خارجی ما بشدت افزایش پیدا کرد و برخی از گره‌ها باز شد. با برقراری دیپلماسی متوازن، فروش نفت ما در مقایسه با ابتدای دولت، حدوداً ۲.۵ برابر شده است و این درحالی است که دشمنان وعده تحریم فلج کننده ایران را می‌دادند.
به گزارش ایسنا، وی همچنین با تبریک سالروز تصویب قانون اساسی، اظهار کرد: قانون اساسی در نظامات حقوقی مختلف دنیا به سه روش تصویب می‌شود؛ روش اعطایی که قانون اساسی از سوی حاکم به مردم اعطا می‌شود، روش نیمه اعطایی که قانون اساسی از سوی حاکم به مجلس ارائه و سپس تصویب می‌شود و روش مردم سالارانه که براساس آن متن قانون اساسی از سوی نمایندگان مردم تهیه و به تصویب می‌رسد.
استاد حقوق دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تشریح فرایند تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: سه مرتبه مراجعه به آرای عمومی برای تعیین نوع نظام، انتخاب نمایندگان مردم در مجلس‌بررسی نهایی قانون اساسی و تصویب نهایی متن قانون اساسی انجام شده که این شیوه از مردم‌سالاری در تصویب قانون اساسی، در جهان بی‌بدیل است.
سخنگوی دولت ادامه داد: علی‌رغم این مردم‌سالاری در کشور ما، فضای ذهنی که برای مردم جهان نسبت به جمهوری اسلامی شکل می‌دهند، یک نظام بسته و ضد مردم‌سالار است؛ از روزی که جمهوری اسلامی شکل گرفته، دشمنان اصرار دارند این نظام را به شکلی جلوه دهند که واقعی نیست زیرا واقعیت جمهوری اسلامی، بسیار جذاب و دارای قابلیت الگودهی است.
بهادری جهرمی علت عقب‌ماندگی کشور در دهه نود را نگاه به خارج و بی‌اعتمادی به توانمندی‌های داخلی عنوان و اظهارکرد: جهش ما در طول ۴۴ سال همیشه متوازن نبوده و گاهی اوقات بالا و پایین‌هایی داشتیم ولی در مجموع مسیر کشور رو به رشد بوده است؛ به عنوان مثال متأسفانه ما در ۱۰ سال گذشته مسیر نزولی داشتیم زیرا برخلاف ذات انقلاب که رشدش در گرو اتکا به درون است، توجه به بیرون کشور بود.

استاندار کردستان:
با سفر رئیس جمهور به سنندج ضد انقلاب آچمز شد

استاندار کردستان گفت: ضد انقلاب با سفر رئیس جمهور به سنندج آچمز شد. به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا در پستی که در حساب شبکه اجتماعی توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: ضد انقلاب با درماندگی و استیصال، مغازه‌داری را که به رئیس جمهور شکلات تعارف کرده بود، تهدید جانی و مالی و مجبور به عذرخواهی از عمل به فرهنگ آبا و اجدادی اش می‌کند. وی نوشت: این رفتار بیانگر درماندگی و داعش بودن دشمن است.
رئیس جمهور پنجشنبه گذشته به منظور افتتاح طرح بزرگ آبرسانی سنندج، دیدار با مردم و نشست صمیمی با علمای شیعه و سنی به سنندج سفر کرده بود. استاندار کردستان در پی سفر رئیس جمهور به سنندج همان روز در توئیتی نوشته بود: سفر آقای رئیس جمهور به سنندج توطئه و سحر جادوگران رسانه‌ای دشمن را باطل کرد و واقعیت شرایط استان و قاطبه مردم اصیل و قدرشناس دیار مهربانی و اصالت را به رُخ همگان کشید.
آیت الله رئیسی در جریان این سفر به صورت سرزده از بازار سنندج بازدید و با بازاریان سلام و احوالپرسی کرد. در جریان این بازدید یکی از بازاریان سنندجی به رئیس جمهور و هیأت همراه شکلات تعارف کرد که ضد انقلاب با تهدید این فرد، وی را مجبور به عذرخواهی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/2/635721/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها