دیگه چه خبر؟


دستگیری ۲ نفر از عوامل ترور بسیجی اصفهانی

 خبر اول اینکه،۲ نفر از مرتبطین مؤثر در ترور بسیجی شهید رضا داستانی توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه دستگیر شدند. به گزارش تسنیم در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، این 2 نفر قبل از اقدام به خروج از کشور توسط مراجع امنیتی استان شناسایی و دستگیر شدند. شهید رضا داستانی، 37 ساله، متأهل و دارای دو‌ فرزند بود که در ساعات ابتدایی صبح روز دوشنبه هفتم آذر زمانی که در حال عزیمت به محل کار خود بود در یک اقدام مسلحانه در شهر اصفهان با سلاح گرم مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

استقرار ارتش عراق در مرز ایران و اقلیم شمال

 خبر دیگر اینکه،  سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که به دستور شیاع السودانی نخست وزیر این کشور، می‌بایست نیروهای مرزبانی دولت مرکزی عراق کنترل خط مرزی با ایران و ترکیه را به دست گیرند و پس از این دستور، فرماندهی نیروهای مرزبانی مأموریت خود را آغاز کرده‌ است.

ایران در اقلیم شمال، منطقه امن ایجاد کرده است

 شنیدیم که، شبکه تلویزیونی التغییر به نقل از رسانه کردی زبان NRT واقع در اقلیم شمال عراق، مدعی شد که نیروهای ایرانی تا حدود چند کیلومتر وارد خاک عراق شدند. به گزارش این شبکه، نیروهای ایرانی با احداث بیش از 50 مقر دیدبانی بر فراز دو منطقه مرزی چومان و پژدر در مرز شمالی عراق با ایران به تسلط ویژه برای نظارت بر فعالیت گروهک‌های ساکن در این منطقه دست پیدا کرده‌اند. به ادعای NRT، نیروهای نظامی ایران در برخی مناطق تا دو کیلومتر و در برخی دیگر از مناطق تا عمق 3 کیلومتر در خاک عراق حضور پیدا کرده و یک خط نظارتی را ایجاد کرده‌اند. در گزارش این رسانه کردی‌زبان همچنین گفته شده است که علاوه بر مقرهای دیدبانی، پهپادهای ایرانی به‌طور مداوم بر فراز منطقه چومان و دیگر مناطق هدف، پرواز می‌کنند تا بر مقرهای گروهک های مسلح ضدایرانی نظارت دائمی داشته باشند.

سلب مسئولیت امریکا پس از ناکامی پروژه بی ثبات سازی

 دست آخر اینکه،  پس از مهار و شکست پروژه بی ثبات سازی ایران، دولت امریکا تلاش دارد بر مسئولیت خود در طراحی این پروژه و حمایت از اغتشاشگران سرپوش بگذارد. در تازه‌ترین تلاش‌ها از این دست، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا برخلاف رویه هفته‌های اولیه مقام‌های این رژیم، مدعی شد که آنچه او اعتراضات در ایران نامیده است، به این دولت ارتباطی ندارد. وی با رد کردن حمایت این کشور از ناآرامی‌ها در ایران، گفت که اساساً اعتراضات ایران به امریکا ارتباطی ندارد! 
 هرچند نعل وارونه امریکایی‌ها پس از هر شکست، طبیعی و یک روال برای سیاستمداران این کشور است، اما حمایت آشکار و صریح مقام‌های این کشور از آشوبگران و اقدامات تروریستی‌شان در آشوب‌ها، امری نیست که بر کسی پوشیده باشد. از جمله جلسه بلینکن با نازنین بنیادی و دیگر ضدانقلاب‌های خارج نشین و حمایت آنان از آشوب‌ها از جمله آنها است. یا در موردی دیگر، جلسه کاملا هریس، معاون رئیس جمهور امریکا با نازنین بنیادی یا دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با مسیح علینژاد، مربوط به چند سال پیش نیست که حالا روی فراموشی رسانه‌ای حساب باز کرده باشند، بلکه مربوط به هفته‌های گذشته است. همچنین زمینه‌سازی رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران برای شرکت دادن اپوزیسیون ضدایرانی در نشست غیر رسمی شورای امنیت از جمله بخشی از اقدامات سیاسی امریکایی‌ها در حمایت از ناامنی‌های ایران است. در کنار این اقدامات و حمایت‌های آشکار از اغتشاشگران، شاخص‌ترین اظهارنظر مداخله جویانه، مربوط به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور بود که علناً آرزوی خود مبنی بر سلطه بر ایران را بر زبان آورد و گفت که «ما ایران را آزاد می کنیم»!
اما حالا که پروژه بی ثبات سازی و به آشوب کشاندن شهرهای کشور مهار شده است، مقام‌های این کشور در یک عقبگرد آشکار، تلاش دارند نقش مستقیم خود را انکار کنند.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8070/5/635727/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها