اخبار


کمبودی در تأمین آرد و گندم واحدهای نانوایی نداریم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به ذخایر استراتژیک گندم، مشکلی در تأمین آرد واحدهای نانوایی نداریم. 
عطاالله‌ هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار بیش از ۹۰ درصد کشت گندم آبی و دیم انجام شده است. او با بیان اینکه کشت گندم پایان آذر به اتمام می‌رسد، گفت: شرایط بارندگی و سبزینگی مزارع در برخی استان‌ها مناسب است و در دیگر استان‌ها امیدواریم بارندگی خوبی اتفاق بیفتد. هاشمی ذخایر استراتژیک گندم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به خرید ۷.۵ میلیون تن گندم تولید داخل و مابقی تأمین نیاز کشور از طریق واردات، کمبودی در تأمین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی نداریم. 

سردی هوا، علت افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران علت افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و خیار را سردی هوا عنوان کرد و گفت: در فصل سرد قیمت محصولات کشاورزی کمی بیشتر می‌شود زیرا هزینه‌ها افزایش می‌یابد و محصولات دیرتر عمل می‌آیند. 
اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت محصولات کشاورزی بسته به کیفیت آنها متفاوت است، گفت: به اعضای صنف خود اعلام کردیم که هنگام خرید عمده میوه و صیفی از میدان مرکزی میوه و تره‌بار حتماً فاکتور دریافت کنند تا دقیقاً مشخص شود با چه قیمتی این محصولات را خریداری و با چه قیمتی می‌فروشند. 
وی ادامه داد: بر اساس کشف قیمت عمده فروشی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار قیمت هر کیلو پیاز زرد 8 تا ۱۳ هزار تومان، پیاز شیری 8 تا ۱۴ هزار تومان، پیاز قرمز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سیب زمینی۱۰ تا ۱۴ هزار تومان، خیار اصفهان 8 تا ۱۵ هزار تومان، خیار بوته رس 8 تا ۱۲ هزار تومان، گلخانه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان و گوجه فرنگی 5 تا 8 هزار تومان است که این اقلام باید با احتساب ۳۵ درصد سود به دست مصرف کنندگان برسد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8073/9/636083/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها