روی خط بازار


گام عملی دولت سیزدهم برای واگذاری واقعی سهام خودروسازان
سایپا سهام پارس خودرو را واگذار می‌کند

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: به دلیل اینکه پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیأت مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزش‌گذاری آن تصمیم می‌گیرد.
«حسین قربان زاده» درباره واگذاری خودروسازی سایپا، اظهار کرد: وزارت صمت تقاضای صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا را داشت که این موضوع در جلسات فنی متعددی مورد بحث قرار گرفت و تأکید شد که در موضوع واگذاری شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، اولویت واگذاری مدیریت این دو شرکت از سوی دولت است که مقدمه لازم آن، حذف قیمت‌گذاری دستوری محصولات آنهاست. رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: برای واگذاری واقعی مدیریت در گام اول باید سهام تودلی و چرخه‌ای این دو شرکت واگذار شود تا قفل سهامداری آنها باز شود.
قربان‌زاده تصریح کرد: پیرو اصرار وزارت صمت بر واگذاری پارس خودرو، مقرر شد تعهدات روشنی در قبال واگذاری این دو شرکت نهایی شود که در روز گذشته، تفاهمنامه‌ای بین سازمان خصوصی سازی، سازمان نوسازی و گسترش صنایع و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت امضا شد.
وی افزود: مطابق این تفاهمنامه باید تا پایان بهمن استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو با افق ۱۰ساله به صورت رسمی منتشر شود تا همه نقش‌آفرینان این صنعت از چشم‌انداز این صنعت و قابل پیش‌بینی بودن متغیرهای آن مطمئن شوند و تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا تا پایان سال از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند، همچنین واگذاری سهام تودلی دو شرکت تا پایان سال به سرانجام برسد.
معاون وزیر اقتصاد افزود: با این شروط و تعهداتی که از سوی وزارت صمت به صورت مکتوب ارائه شد، مجوز واگذاری پارس خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا توسط سازمان خصوصی‌سازی صادر شد.
دولت سیزدهم با توجه به اینکه سیاست کاهش تصدی‌گری را در پیش گرفته یکی از برنامه‌های خود را واگذاری دو خودروســاز بیان کرده است و برخلاف دولت‌های گذشته گام‌های عملی نیز در این باره برداشته است.
در خصوص شرکت‌های تابعه یا تودلی خودروسازان، بارها مسئولان دولتی از جمله وزیر اقتصاد بر واگذاری آن تأکید کرده‌ بودند و قرار بود ســهام تودلی سایپا و ایران خودرو در قالب مزایده عرضه شود تا قفل سهامداری این دو شرکت باز شود.

 
آمادگی سازمان بورس برای استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها

دیروز رئیس سازمان بورس با حضوردر بیستمین همایش ملی حسابداری ایران گفت: سازمان بورس آمادگی کامل دارد در حوزه استانداردها از جامعه دانشگاهی و گروه‌های علمی کمک گرفته و همچنین در حوزه تعیین استانداردها و در حوزه استفاده از تکنولوژی‌های روز برای کنترل بسیاری از مقررات حاکم، پیشقدم شود. سازمان آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را دارد تا از توان علمی دانشگاه‌ها استفاده شود.
وی در ادامه با یادآوری اینکه در سازمان بورس و بازار سرمایه حساسیت بالایی روی اطلاعات حسابداری و گزارشگری مالی وجود دارد، اظهار کرد: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و همچنین واحد حسابداری شرکت‌ها، نیازمند اطلاعات برای تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی و گزارش‌های تفصیلی و سایر گزارش‌ها هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8073/10/636086/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها