اخبار


شهادت مرزبان در نقطه صفر مرزی

گروه حوادث/  مرزبان هنگ مرزی زابل ظهر چهارشنبه در درگیری مسلحانه بین مرزداران و اشرار مسلح در مرزهای شمالی استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.به گزارش روابط عمومی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سرباز وظیفه شهید معین قدمیاری در حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی در درگیری مسلحانه با اشرار در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران به فیض عظمای شهادت نائل آمد. این شهید والامقام مجرد و ساکن شهر مقدس مشهد بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا هشدار داد
تأثیرات مخرب تبلیغات مجازی مواد مخدر 
بر ذهن فرزندان

گروه حوادث/ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از نظارت دقیق پلیس بر فضای مجازی و برخورد با هرگونه تخلف و جرمی در این فضا خبر داد.
سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: امروزه بسیاری از جرایم از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است، از این رو پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی نیز بسیار مهم و ضروری است. پلیس با توجه به رویکرد مردمی خود و دیدگاه پیشگیرانه، نسبت به تهدیدها و آسیب‌های پیش رو، همواره وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی و هشداردهی بهنگام به تمامی افراد، اقدام به مقابله و برخورد با مجرمان این فضا و پیشگیری از وقوع آسیب‌های مختلف در جامعه کند.
کریمی در ادامه به گسترش استفاده از فضای مجازی در طول دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی کشور و ضرورت دسترسی گروه‌های سنی مختلف بخصوص دانش‌آموزان و جوانان به اینترنت اشاره و بیان کرد: گاهی تبلیغات بی‌اساس در فضای حقیقی و مجازی در خصوص مواد مخدر تأثیرات منفی بر ذهن و روان جوانان و نوجوانان دارد؛ به‌طور مثال در زمان شیوع ویروس کرونا عده‌ای در اینستاگرام با این هشتگ یا کلیدواژه که معتادها کرونا نمی‌گیرند؛ به دنبال شکستن قُبح مصرف موادمخدر در بین خانواده‌ها بودند که با پیگیری‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر و سازنده خانواده‌ها در نظارت و کنترل فرزندان، تأکید کرد: خانواده به عنوان اولین و تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی در جامعه می‌تواند با اتخاذ تدابیر مناسب و افزایش نظارت و کنترل رفتار فرزندان در پیشگیری از  اعتیاد به مواد مخدر، نقش بسزایی ایفا کند؛ چه بسا این مهم نیازمند دانش رسانه‌ای، فراگیری مهارت‌ کنترل فعالیت فرزندان در فضای مجازی و کسب اطلاعات درخصوص اعتیاد و راه‌های پیشگیری از آن است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در ادامه با اشاره به اینکه برابر ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی، ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است، گفت: به افرادی که در فضای مجازی اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می‌کنند، هشدار می‌دهیم که با متخلفان برابر قوانین موضوعه، برخورد خواهد شد.
کشف ۳ میلیون و 700 هزار عدد قرص شیشه
 کریمی همچنین با اشاره به فرایند اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در حوزه رصد، پایش تخصصی و شناسایی صفحات مجرمانه، گفت: به عنوان نمونه در یک عملیات، با تلاش همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، طی اقدامات غافلگیرانه، باند تبلیغ و فروش قرص‌های لاغری حاوی متامفتامین (شیشه) در فضای مجازی شناسایی 
و ضمن دستگیری کل اعضای باند بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار  عدد قرص لاغری و چاقی حاوی ترکیبات متامفتامین (شیشه) کشف و ضبط شد.

مرگ پسر جوان برای نجات یک سگ

گروه حوادث/ پسر جوان که برای نجات جان یک قلاده سگ به داخل استخر ذخیره آب کشاورزی رفته بود، غرق شد.
سرهنگ «علی کریمی» فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: پس از اعلام خبر ناپدید شدن پسری 32 ساله در حوالی روستای ابر از توابع بخش انتظامی بسطام، مأموران پاسگاه قلعه نو خرقان به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور مأموران و عوامل امدادی در محل و تحقیقات انجام شده یک چوپان در صحنه اعلام داشت که ساعاتی قبل این پسر را در حال نجات یک سگ که در استخر ذخیره آب گرفتار شده بود، دیده است. بنابراین با اشاره به اظهارات چوپان، مأموران آتش‌نشانی برای جست‌و‌جوی وی داخل استخر رفتند و پس از ۴ ساعت تلاش غواصان آتش‌نشانی در عمق چند متری، سرانجام پیکر بی‌جان این فرد را کشف و به بیرون از آب انتقال دادند.

دستگیری عاملان مسمومیت 68 نفر در یاسوج

گروه حوادث/ عاملان اصلی فروش الکل متانول در یاسوج که منجر به مرگ 2 نفر و مسمومیت 68 نفر شده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی، دو نفر از عاملان مسمومیت جوانان یاسوجی شناسایی و دستگیر و با قرار معین روانه زندان شدند.
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد افرادی که دچار مسمومیت با الکل شده‌اند به ۶۸ نفر رسیده است، اظهارکرد:  از این تعداد که با مسمومیت مواجه شدند تاکنون دو نفر فوت کرده‌اند. عامل مسمومیت ۸ نفر جدید نیز شناسایی شده و دستگیر خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8073/11/636092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها