دیگه چه خبر؟


فرمانده منطقه انتظامی انزلی بازداشت شد

 خبر اول اینکه، وکیل اولیای‌دم مهران سماک، جوان اهل استان گیلان که در ناآرامی‌های هفته گذشته در انزلی کشته شد، از بازداشت فرمانده انتظامی این شهر خبر داد. به گزارش تسنیم،‌احمدی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: پس از گذشت ۷ روز از فوت مهران سماک، با پیگیری‌های مستمر و بررسی دلایل و مستندات نهایتاً جعفر جوانمردی فرمانده منطقه انتظامی بندرانزلی به اتهام عدم رعایت قانون نحوه به‌کارگیری سلاح منجر به فوت مهران سماک در شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی گیلان تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و در حال حاضر در زندان مرکزی رشت است. گفتنی است مهران سماک شامگاه سه‌شنبه پس از پایان بازی ایران- امریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بر اثر تیراندازی در انزلی کشته شد.

توضیحات طائب درباره ماجرای بولتن‌های محرمانه

 خبر دیگر اینکه، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه توضیحاتی درباره ماجرای بولتن‌های محرمانه منتسب به یکی از چهره‌های مرتبط با خبرگزاری فارس ارائه کرد که گمانه خودسرانه و غیررسمی بودن این بولتن‌ها را بیش از پیش تقویت می‌کند. حجت‌الاسلام طائب روز گذشته طی سخنرانی خود در دانشگاه زنجان به مناسبت روز دانشجو، با اشاره به اینکه پیش از این، چند بار به تهیه‌کننده این بولتن‌ها تذکر داده شده بود، اظهار کرد: حتی این تذکرها به مرحله برخورد قضایی هم رسیده بود. وی با تفکیک میان خبررسانی و انشای خبر در کار رسانه‌ای، کار انجام شده در این بولتن‌ها را انشای خبر توصیف و تأکید کرد: این فرد انشای خبر می‌کرد، به این ترتیب که گاهی خبر منعکس می‌شود و گاهی هم چیزی که شنیده می‌شود، انشا می‌شود، این فرد هم آنچه می‌شنیده را انشا می‌کرده است. رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه به دنبال این رویکرد انشای خبر، با این فرد برخورد هم شده است، اضافه کرد: آخرین سمت این فرد قائم‌مقام فارس نبود، از مقام‌ قائم‌مقامی فارس جابه‌جایش کردند، یک زمانی قائم‌مقام فارس، مرتبط و فعال بوده، اما بولتن را خودش می‌گذاشته، یعنی مأموریتی برای تهیه بولتن نداشته، بلکه آن را تهیه می‌کرده و به دستگاه‌های مختلف یا می‌فروخته یا ارسال می‌کرده است. گفتنی است این بولتن‌ها حاوی اخبار جعلی و غیرواقعی اغلب ضددولتی از شخصیت‌های عالی نظام یا سران قوا بود که صرفاً براساس شنیده‌ها و روایت‌های نادرست تهیه و تنظیم می‌شد. پیش از این مهدی فضائلی، عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب نیز، اخباری که در این بولتن به نقل از رهبرانقلاب درج شده بود را جعلی خوانده و گفت: «علاوه بر آنکه اغلب اخبار و مواضع منسوب به ‎رهبرمعظم انقلاب در ‎بولتن خبری یک مجموعه رسانه‌ای، به دلیل غیردقیق، ناقص و گاه جعلی بودن غیرمعتبر است، باید به اغراض شوم دشمن توجه داشت که اخباری دروغ را به عنوان اخبار این بولتن محرمانه مطرح می کند.»

ادعای جدید «سنتکام» درباره رویارویی 
شناورهای سپاه با ناوهای امریکایی

 شنیدیم که، سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی امریکا» موسوم به «سنتکام» بامداد چهارشنبه مدعی شد یک فروند شناور گشت نظامی ایران مواجهه «ناامن و غیرحرفه‌ای» با کشتی‌های جنگی امریکایی در تنگه هرمز داشت. به گزارش فارس طبق ادعای «سنتکام»، این شناور گشت ایرانی با «تاباندن نورافکن» به سمت کشتی نظامی «لوئیس پولر» و ناوشکن «سالیوانز» - که هزاران کیلومتر دورتر از خاک امریکا به‌صورت غیرقانونی در آب‌های غرب آسیا حرکت می‌کنند - سعی در کور کردن دید آنها داشت.  در این بیانیه ادعا شده است که با وجود عبور شناور ایرانی از فاصله ۱۳۷ متری این کشتی‌ها در تاریکی شب، اما آنها با هشدار صوتی و لیزرهای غیرمرگبار، بدون بروز حادثه‌ای به حرکت خود در تنگه هرمز ادامه دادند. 

 واکنش بانک مرکزی 
به ادعای عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

 با خبر شدیم که، علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: به هیچ‌وجه موضوع (مسدودی حساب بانکی افراد بی‌حجاب) صحت ندارد و شبکه بانکی طبق روال گذشته در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیز است. گفتنی است که حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دو روز پیش در اظهاراتی در خصوص مراحل برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی گفته بود: امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود. 

اروپا پرس‌‌تی‌وی را قطع کرد

 خبر رسیده که،  اپراتور ماهواره‌ای یوتل‌ست، چند هفته پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه پرس تی‌وی، این شبکه خبری انگلیسی زبان ایران را قطع کرد. به گزارش ایسنا، پرس تی‌وی در خبری اعلام کرده است: «اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۴ نوامبر تعدادی از نهادها و افراد ایرانی از جمله شبکه پرس تی‌وی را به‌دلیل ادعای نقض حقوق در پی ناآرامی‌ها در ایران تحریم کرد و بر این اساس شرکت ماهواره‌ای فرانسوی یوتل‌ست (Uutelsat) هم پخش شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی را قطع کرده است.» در ادامه این مطلب آمده است: «کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های اعمال شده علیه پرس تی‌وی توسط اتحادیه اروپا و پیش از آن توسط دولت کانادا، با هدف از بین بردن آزادی بیان و دیدگاه‌های جایگزین است. آنها همچنین بر نقش پرس تی‌وی در جریان ناآرامی‌های اخیر تأکید کرده‌اند، زیرا این شبکه خبری تلاش زیادی برای مقابله با روایت‌های جعلی ایجادشده توسط رسانه‌های غربی انجام داده است.» یوتل‌ست یک اپراتور ماهواره‌ای فرانسوی است که تمام قاره اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و قاره امریکا را پوشش می‌دهد و سومین اپراتور ماهواره‌ای در جهان از نظر درآمد است.  

اعتصاب غذای جداشدگان از منافقین در آلبانی

 دست آخر اینکه، مدیر اجرایی انجمن آسیلا (انجمن حمایت از ایرانیان مقیم آلبانی) اعلام کرد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی یک ماهه‌شان به اعتصاب غذا دست زده‌اند. به گزارش ایرنا، حسن حیرانی با انتشار ویدیویی گفت: یک ماهی است با توطئه مریم رجوی و بخش فاسد دولت آلبانی در بازداشت غیرقانونی در کمپ بسته‌ای هستیم که پرچم سازمان ملل را هم یدک می‌کشد. وکیل هم گرفته‌ایم اما پاسخی به ما نمی‌دهند و روز به روز فشارها را روی ما بیشتر کرده‌اند. وی افزود: تا این لحظه در این کمپ از هیچ سیستم گرمایشی برخوردار نبوده‌ایم حتی اجازه هواخوری نداریم و کل یک ماه گذشته در یک اتاق و راهرو کوچکی تردد داشته‌ایم. حیرانی تأکید کرد: امروز کار خبیثانه‌ دیگری در حق ما کرده و اجازه ملاقات با همسرانمان را لغو کردند. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید اعتصاب غذا است تا شاید سازمان مللی که چشم‌هایش را به روی جنایت‌های مریم رجوی بسته پاسخگوی شرایط باشد. وی تصریح کرد: ما یک ماه است شبانه‌روز با کاپشن اینجا هستیم و روز به روز فشارها را روی ما بیشتر می‌کنند تا بلکه بتوانند ما را شکسته و وادار به خیانت و وطن‌فروشی کنند ولی ما ذره‌ای کوتاه نیامده و از امروز اعتصاب غذایمان را شروع کرده‌ایم. امیدوارم نتیجه‌بخش باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8073/5/636127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها