اخبــــار


گفت‌وگوی صمیمانه مخبر با دانشجویان علم و صنعت

معاون اول رئیس جمهور عصر دیروز، حضوری چهار ساعته در دانشگاه علم و صنعت ایران داشت و پس از شرکت در نشست شورای این دانشگاه و گفت و گو با اساتید، دو بلوک خوابگاهی با ظرفیت ۴۲۰ نفر را افتتاح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر همچنین با همراهی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه از برخی خوابگاه‌ها در این دانشگاه بازدید کرد و ضمن گفت و گوی صمیمانه با دانشجویان، در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت. دانشجویان مستقر در خوابگاه نیز در این دیدار سؤالات و دغدغه‌های خود را درباره مسائل مختلف با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردند.

در حکمی از سوی رئیس جمهور
خلجی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شد

رئیس جمهور در اجرای مصوبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت را با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در حکم انتصاب خلجی آورده است: ایفای نقش سازنده در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی رسانه‌ای در امور اطلاع‌رسانی تبلیغی و مقابله با جنگ روانی در حوزه اقتصاد کشور و تعامل و همکاری مؤثر با سایر اعضای ستاد با هدف تقویت اعتماد عمومی و حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه مورد انتظار است. برابر این حکم و بر اساس مصوبه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، تمامی مسئولان و اعضای قوای سه‌گانه، ائمه جمعه، کارکنان نهادهای رسمی کشوری و لشکری و همه رسانه‌های کشور موظف به هماهنگی، همکاری و اجرای مصوبات ابلاغی این ستاد هستند.
خلجی: مسئولیت رسانه ای ما  خطیرتر از گذشته است
همچنین روز گذشته مراسم معارفه سپهر خلجی به عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار و در آن از فعالیت‌های علی بهادری جهرمی به عنوان رئیس سابق این شورا قدردانی شد. به گزارش ایسنا، خلجی در این مراسم، با تأکید بر روایتگری درست، این امر را در گرو فعالیت دستگاه‌ها دانست و گفت: ابتدا دستگاه‌ها باید اقدام داشته باشند تا ظرفیت اطلاع‌رسانی نیز خوب عمل کند و نمی‌توان بدون کار کردن دستگاه‌ها از کارکرد درست و روایتگری رسانه‌ها سخن گفت.وی با اشاره به شکل‌گیری یک جنگ رسانه‌ای علیه دولت و نظام، میدان این جنگ را افکار عمومی و ابزار آن را رسانه برشمرد و افزود: دشمن تمام دولت‌های حامی خود را به خط کرده‌ تا در این جنگ به آنان کمک کند، با این شرایط، کار و مسئولیت ما بیشتر و خطیرتر از گذشته است. خلجی با بیان اینکه دولت بزرگ‌ترین تولیدکننده خبر در کشور است، اظهار کرد: اگر یک روز کنشگری دولت متوقف شود، گردش اطلاعات و تبادل پیام بشدت کاهش می‌یابد. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: همه باید تلاش کنیم آن تصویری را که دشمن از ما ارائه می‌کند بشکنیم، باید درست روایت کنیم اما بدانیم که ابتدا دستگاه‌ها باید تولید محتوا کنند، یعنی اقدام داشته باشند تا ظرفیت اطلاع‌رسانی نیز خوب عمل کند. بنابراین همه کار صرفاً با رسانه نیست و نمی‌توان بدون کار کردن دستگاه‌ها از کارکرد درست و روایتگری رسانه‌ها سخن گفت.
 
حضور احتمالی ایران و ترکیه در نشست «امان»

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در اظهاراتی با اشاره به اینکه نسخه دوم نشست بغداد در پایتخت اردن برگزار خواهد شد، تأکید کرد که انتظار می‌رود ایران و ترکیه نیز در این نشست مشارکت کنند. به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، وزیر خارجه عراق روز گذشته در نشست خبری مشترک با «سامح شکری» و «ایمن الصفدی»، وزرای خارجه مصر و اردن گفت که یک نشست منطقه‌ای دیگر در خصوص عراق در تاریخ ۲۰ دسامبر جاری در امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که ایران و ترکیه نیز در این نشست شرکت کنند.وی تأکید کرد: «نسخه دوم نشست بغداد در بیستم ماه جاری در امان برگزار می‌شود، در نشست اول ایران و ترکیه حضور داشتند و انتظار داریم که این دو کشور در نشست آتی نیز شرکت کنند.» «فؤاد حسین» با اشاره به اینکه این نشست اساساً در راستای حمایت از عراق برگزار شد تأکید کرد که کشورش با چالش‌هایی مواجه است و برای عبور از این چالش‌ها نیازمند برقراری روابط منطقه‌ای و بین‌المللی است.

امریکا: مدرکی مبنی بر ارسال موشک از ایران به روسیه ندیده‌ایم

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که امریکا مدرکی مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین ندیده است. به گزارش ایرنا، جان کربی روز گذشته در جمع خبرنگاران در واشنگتن در عین حال ادعا کرد که واشنگتن شاهد تداوم ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه بوده است. این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: ما می‌دانیم که پایگاه صنعتی دفاعی روسیه تحت فشار قرار گرفته است. آنان نمی‌توانند با نیازهای تسلیحاتی خود همگام شوند. هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جایگزین کردن تسلیحات به ویژه مهمات هدایت شونده دقیق مشکل دارد.

اطلاعیه سازمان زندان‌ها
 درباره نحوه نگهداری زندانیان زن

سازمان زندان‌ها تأکید کرد که نحوه نگهداری از زندانیان زن به صورت شبانه روزی مورد نظارت قرار دارد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی انتشار برخی شایعات بی اساس و برخی ادعاهای کلی و بدون ذکر مصداق در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها طی اطلاعیه‌ای ضمن رد این شایعات تأکید کرد یکی از شاخص‌ترین طبقه‌بندی‌های موجود در زندان‌های کشور تفکیک زندانیان زن از بخش مردان است و همچنین مراقبت از زندانیان زن در زندان زنان نیز توسط کارکنان خانم انجام می‌شود. اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها در ادامه به شرایط نگهداری زندانیان خانم اشاره و تأکید می‌کند: محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از جهت زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تأمینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولین سازمان زندان‌های کشور است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8073/2/636130/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها