اخبـــار


افزایش سرقت، اعتصاب و ناامنی در امریکا

گروه جهان/ پلیس امریکا به شهروندان این کشور هشدار داده است، در جریان تعطیلات کریسمس و سال نو مراقب سرقت‌ها باشند. این در حالی است که یکی از جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان امریکا خواهان استیضاح بایدن شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از یاهو‌نیوز، هشدارهای پلیس امریکا در آستانه سال نو و ایام کریسمس در این کشور بی‌سابقه است. در همین ارتباط پلیس امریکا چند روز پیش هشدار داده بود شهروندان در جایگاه‌های سوختگیری مراقب حملات احتمالی باشند. این گزارش حاکی از آن است که میزان سرقت در برخی ایالات امریکا همچون کالیفرنیا نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، دو برابر افزایش نشان می‌دهد. افزایش جرایم مربوط به سرقت در امریکا در حالی گزارش شده است که وضعیت اقتصادی در این کشور با توجه به بحران اقتصادی و تورم بی‌سابقه رو به وخامت گذاشته و همین امر موجب به راه افتادن موج اعتصاب‌ها در امریکا شده است. در جدیدترین اعتصاب‌ها سایت شبکه خبری ان‌بی‌سی از اعتصاب هزاران نفر از کارکنان 15 فرودگاه بزرگ امریکا خبر داد. این در حالی است که جدا از نارضایتی عمومی از سیاست‌های اقتصادی دولت جو بایدن، سیاستمداران جمهوری‌خواه در این کشور نیز نارضایتی خود را از سیاست خارجی او اعلام کرده‌اند. در همین ارتباط پس از اینکه اعلام شد دولت بایدن با روسیه توافق کرده تا ویکتور بوت، شهروند روسیه را که در امریکا در حال گذراندن محکومیت خود است، با بریتنی گرینر، بسکتبالیست زن امریکایی که در روسیه زندانی است مبادله کند، موج اعتراض جمهوری‌خواهان علیه بایدن آغاز شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا این اقدام را شرم‌آور خواند و مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه در کنگره، به همین دلیل خواهان استیضاح بایدن  شد.

نفوذ حماس در سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی

همزمان با تشدید عملیات مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه، دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی این رژیم اذعان کرد، حماس موفق به نفوذ در ساختارهای امنیتی تل‌آویو شده است. به گزارش تسنیم، روز گذشته، دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی از دستگیری یک کارگر فلسطینی به اسم صابر محمود یوسف ابوثبات به جرم جاسوسی برای حماس خبر داد. بنابر اطلاعات افشا شده، ابوثبات که 28 سال دارد و ساکن دیر البلح در مرکز غزه است، متهم شده اطلاعاتی را از مراکز حساس رژیم صهیونیستی جمع‌آوری کرده و تحویل حماس داده است. دستگاه امنیت داخلی تل‌آویو اعلام کرده، او اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی عوامل و جاسوسان شین‌بت برای حماس کرده است.
این در حالی است که شرایط امنیتی برای سران رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نیز وخیم است. طوری که پس از انتشار خبر افزایش عملیات‌های مبارزان فلسطینی در کرانه باختری که گزارش‌ها نشان می‌ داد در طول روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه به عدد 15 عملیات رسید، ارتش صهیونیستی مجبور شد، به‌دلیل ترس از عملیات مقاومتی در کرانه باختری به حالت آماده‌باش درآید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/4/636146/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها