اخبار


۱۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت فرسوده تا بهمن بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه ۱۱۱ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در حال نوسازی است که ۷۲ هزار واحد آن با حمایت دولت نوسازی می‌شود، از بهره‌برداری ۱۵ هزار واحد نوسازی شده در بهمن امسال خبر داد.محمدآیینی در خصوص برخی اقدامات آن شرکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد برای نوسازی به بانک مسکن معرفی شده که از این میزان ۱۲ هزار و ۵۹۰ واحد انعقاد قرارداد شده و مابقی در دست اقدام است. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در مجموع در بافت فرسوده ۱۱۱ هزار واحد در حال ساخت است که بیش از ۷۲ هزار واحد با حمایت دولت در حال نوسازی است. تاکنون مبالغ قراردادهای منعقده تسهیلات بانکی در حوزه نوسازی شهری بالغ بر ۱۴۱ هزار میلیارد ریال است که بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. آیینی توضیح داد: طبق برنامه، قرار است تا ۱۵ هزار واحد در بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.


سهم نود درصدی حمل و نقل جاده‌ای از ترانزیت

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه‌های مرزی بسترساز توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با کشور‌های همسایه هستند و اکنون ۹۰ درصد ترانزیت کشور از طریق حمل ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد. جواد هدایتی گفت: با توسعه مجدد حمل و نقل جهانی در سال ۱۴۰۰ شاهد ۲ برابر شدن میزان ترانزیت در کشور بودیم که در بخش جاده‌ای این رقم به بالاترین میزان و ۹،۳ میلیون تن رسید و امسال نیز شاهد ادامه این رشد هستیم. هدایتی با تأکید بر اهمیت همراهی دستگاه‌های همکار در اصلاح فرایند‌های عملیاتی پایانه‌های مرزی گفت: پایانه مرزی دوغارون به عنوان یکی از مرز‌های پیشرو در تغییرات شاهد اجرای طراحی‌های جدیدی است تا بتوان این پایانه را به سمتی پیش برد که خدمات را در مسیر ترافیک به رانندگان عرضه کنیم و تردد کامیون‌ها در این پایانه مرزی را به بالای ۲ هزار دستگاه برسانیم. مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی‌های دیپلماتیک صورت‌گرفته در سایه همکاری‌های منطقه‌ای رئیس جمهور و هیأت دولت، سیاست‌های سختگیرانه کشور ترکمنستان تعدیل شده و توافقات مناسبی میان ۲ کشور صورت گرفته تا عوارض سنگین کشور ترکمنستان برای ناوگان ایرانی نیز کاهش یابد.


ورود ۸ فروند شناور به ناوگان کشتیرانی

هشت فروند شناور جهت افزایش ظرفیت صادراتی کشور به مقاصد بنادر شمالی حاشیه خزر و توسعه شبکه ترانزیتی در این مسیر تأمین شد. با این اقدام، بخشی از محدودیت‌های کنونی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد کشور‌های حاشیه دریای خزر برطرف شده است. بر این اساس، خرید و الحاق کانتینر‌های مورد نیاز توانسته سرعت شبکه حمل‌و‌نقل در دریای خزر را متحول کند، این در حالی است که برنامه‌های طراحی شده در شرکت کشتیرانی دریای خزر به توسعه زیرساخت‌های لجستیکی به صورت همزمان منتهی شده است که بر این اساس به نظر می‌رسد در صورت لایروبی کانال‌های ورودی به بنادر کشور روسیه، ظرفیت حمل‌و‌نقل صادراتی ایران به مقصد این کشور نیز، از رشد چشمگیری برخوردار خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/11/636163/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها