ایران در ایران


معاون اول رئیس‌جمهورخبر داد
نگاه ویژه دولت برای محرومیت‌زدایی البرز

کرج - معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم برای توسعه و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف از جمله استان البرز نگاه ویژه و عادلانه‌ای دارد.
به گزارش استانداری البرز، محمد مخبر در دیدار استاندار البرز به همراه نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن مشکلات و نیازهای پیش‌روی توسعه البرز در خصوص اتخاذ تدابیر لازم توسط دولت برای حل مشکلات و کاستی‌های این استان اعلام آمادگی کرد.
استاندار البرز نیز در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور خواستار نگاه ویژه دولت به رفع عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌زدایی در این استان شد. مجتبی عبداللهی در این دیدار با اشاره به وضعیت شهرستان‌های ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ که طی جلسات متعدد و بازدیدهای مستمر احصا شده است، نیاز این شهرستان‌ها در بخش‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، تأمین آب و زیرساخت‌های مرتبط با آن و راه‌سازی را مطرح کرد. در این نشست در خصوص احداث بیمارستان‌های شهر جدید مهستان، شهرستان چهارباغ، تأمین اجتماعی هشتگرد، پلی‌کلینیک تخصصی شهر نظرآباد و بیمارستان ۳۲ تختخوابی طالقان گفت‌و‌گو شد. تکمیل تونل جاده هشتگرد به طالقان، تأمین اعتبار برای ایجاد دسترسی از بزرگراه غدیر ویژه شهرستان نظرآباد و شهرک‌های صنعتی، تکمیل متروی کرج به شهر جدید مهستان و واگذاری آن به متروی تهران، ایجاد شعبه بانک در محله شهرک وحدت و ینگی امام و شهرستان ساوجبلاغ، تأمین اعتبار خط انتقال آب شرب از سد طالقان برای شهرستان‌های نظرآباد و طالقان، ارتقای تأمین اعتبار تصفیه‌خانه آب شرب شهر جدید مهستان و رفع کمبود بودجه و افزایش بودجه استان البرز در سال۱۴۰۲ از دیگر مطالباتی بود که مطرح شد.

هشدار افزایش آلودگی هوا برای تهران، کرج و اراک

ایران زمین - در حالی‌‌ که روز جمعه کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز قرار داشت و شاخص آلاینده‌ها به عدد 155 یعنی شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها رسیده بود، سازمان هواشناسی از تشدید غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر‌های تهران، کرج و اراک خبر داد.
امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه بر شدت آلاینده‌ها در کلانشهر‌ها بویژه در پایتخت، کرج و اراک افزوده می‌شود و کیفیت هوا به حدی می‌رسد که برای همه گروه‌ها ناسالم می‌شود. وی افزود: به همین جهت به مسئولان استانی توصیه شده فعالیت واحدهای آلاینده را متوقف، منابع آینده را مدیریت و از تردد غیر ضروری برای همه افراد جلوگیری کنند. وی با اشاره به اینکه دیروز جمعه بارش‌های پراکنده‌ای در استان‌های گیلان، مازندران، هرمزگان، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، یزد  و ارتفاعات البرز داشتیم، افزود: امروز همچنان بارش‌هایی را در سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌جنوبی خواهیم داشت.  نقشینه از کاهش دمای 5 تا 7 درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور خبر داد و گفت: برای تهران نیز ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/16/636177/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها