از ژانویه مذاکرات خود را با فدراسیون ایران از سر خواهیم گرفت

دستیار کی‌روش: برای جام جهانی وقت کافی نداشتیم


راجر ده سا، دستیار اول کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در گفت‌و‌گو با سایت sandy world آفریقای جنوبی، درخصوص این تورنمنت گفت: «جام جهانی همیشه یک تورنمنت ویژه است که باید بخشی از آن بود. فقط آرزو دارم بتوانم در هر جام جهانی مربیگری کنم. پس از این مسابقات، سه روز به ایران برگشتیم و بعد به خانه برگشتم.»
این مربی اهل آفریقای جنوبی درباره احتمال ادامه همکاری‌اش با ایران چنین نظر داد: «از آینده خود با تیم ملی مطمئن نیستیم اما از ژانویه مذاکرات خود را با فدراسیون فوتبال ایران از سر خواهم گرفت. امیدواریم سال آینده هم با تیم ادامه دهیم. در حال حاضر، من اینجا در خانه در کیپ تاون هستم تا کمی استراحت کنم و سپس به ژوهانسبورگ خواهم رفت و از روز جمعه با سوپراسپورت کارهای تلویزیونی انجام خواهم داد. بعد از جام جهانی، تا پایان دسامبر به تعطیلات خواهم رفت.»
او در خصوص شرایط تیم ملی در جام جهانی عنوان کرد: «ما در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم و بازیکنان ایران همیشه آن را بسیار سخت می‌دیدند. وقت کافی هم نداشتیم، چون چند بازیکن ما چند روز مانده به شروع بازی‌ها به تمرینات آمده بودند. این یک جام جهانی متفاوت با پویایی‌های بسیار متفاوت در مقایسه با سایر مسابقات بود. تیم ما عمدتاً از بازیکنان بومی تشکیل شده اما این یک تجربه یادگیری مهم برای پسرانی بود که در مقابل فوق ستاره‌های انگلیس بازی می‌کردند. بازیکنان ما پیش از این آنها را فقط در لیگ برتر انگلیس و همچنین ستارگان امریکا و بازیکنانی مانند گرت بیل را دیده بودند. می‌خواستیم با راهیابی به مرحله حذفی تاریخ‌سازی کنیم، اما نتوانستیم از مرحله گروهی عبور کنیم.»

بازتاب
کی‌روش و 5 مربی قربانی جام جهانی 2022
​​​​​​​سایت «الجزیره» قطر در گزارشی به معرفی 6 مربی پرداخت که در مسابقات جام جهانی 2022 قربانی و از تیم‌هایشان رفتنی شدند که در لیست اعلامی از سوی رسانه معتبر قطری نام کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در جام جهانی هم در رأس لیست قرار داشت. این رسانه در گزارش خود نوشت: «کی‌روش بعد از مربیگری کوتاه‌مدت روی نیمکت مصر به ایران برگشت و هدایت تیم ملی این کشور را قبل از جام جهانی به دست گرفت.» روبرتو مارتینز سرمربی بلژیک، لوئیس انریکه سرمربی اسپانیا، ادو سرمربی غنا، جراردو مارتینو سرمربی مکزیک و پائولو بنتو سرمربی کره جنوبی دیگر مربیانی بودند که از سوی الجزیره قربانیان جام جهانی نام‌گذاری شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/20/636191/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها