ملی‌پوشان ایرانی پس از جام جهانی برای تیم‌هایشان بازی کردند

کلین شیت عابدزاده، گلزنی حسین‌زاده



گروه ورزشی/ با اینکه جام جهانی همچنان در جریان است اما تیم‌های باشگاهی اروپا نیز کارشان را از سر گرفته‌اند تا برای ادامه مسابقات‌شان آماده شوند. در این میان، شارلروا که امیرحسین حسین‌زاده و علی قلی‌زاده در آن عضویت دارند، از تعطیلات رقابت‌های ژوپیر لیگ بلژیک بهره برده و اردوی آماده‌سازی خود را در آنتالیا ترکیه برپا کرده است. این تیم در حالی مقابل بشیکتاش تیم هشتم جدول سوپر لیگ ترکیه 2-1 شکست خورد که امیرحسین حسین‌زاده پنج دقیقه پس از ورود به زمین موفق شد تک‌گل تیمش را به ثمر رساند. حسین‌زاده که در این فصل ۹ بازی در ژوپیر لیگ بلژیک انجام داده و یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده، پس از نیمکت‌نشینی کامل در آخرین مسابقه قبل از تعطیلات، در دیدار با بشیکتاش مثل علی قلی‌زاده از شروع نیمه دوم وارد زمین شد. قلی‌زاده در شرایطی به تمرینات شارلروا اضافه شده که یکی از ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ بود و پس از حضور به‌عنوان بازیکن جانشین مقابل انگلیس، برابر ولز و امریکا در ترکیب اصلی به میدان رفت. در همین رابطه، رسانه بلژیکی فوت‌نیوز در گزارشی به عملکرد قلی‌زاده، پرداخت و نوشت: «با اینکه جام جهانی هنوز به پایان نرسیده ولی با حذف بخش بزرگی از تیم‌های حاضر در رقابت‌ها، بازیکنان این تیم‌ها کم کم به باشگاه‌هایشان برمی‌گردند تا برای نیمه دوم فصل آماده شوند. قلی‌زاده یکی از این ستاره‌ها است که با پیراهن ایران عملکرد خوبی در قطر داشت. این رسانه، همچنین به صحبت‌های قلی‌زاده با یک خبرنگار بلژیکی پیش از شروع جام جهانی اشاره کرد که در آن گفته بود: «امیدوارم این جام جهانی بتواند زندگی فوتبالی‌ام را دگرگون کند.» قلی‌زاده در سال 2018 با قراردادی 300 هزار دلاری از سایپا به شارلروا پیوست و تا سال 2025 با این باشگاه بلژیکی قرارداد دارد. شارلروا امیدوار است با توجه به عملکرد خوب او در جام جهانی بتواند قلی‌زاده را آماده و با روحیه در اختیار بگیرد. او تا این لحظه برای این تیم 130 بازی انجام داده و 21 گل به ثمر رسانده است. در این گزارش اشاره شده که قلی‌زاده امیدوار است بزودی با پیشنهادی از یک تیم بزرگتر اروپایی مواجه بشود ولی شارلروا تمایلی به از دست دادن این بازیکن ندارد. درحالی که ترانسفرمارکت ارزش قلی‌زاده را 2 میلیون یورو ارزیابی کرده است ولی فوت‌نیوز می‌گوید شارلروا در حال حاضر ارزش او را دست‌کم 4 میلیون یورو می‌داند.» 
در ادامه اخبار مربوط به لژیونرهای ایرانی و در هفته نوزدهم لالیگا ۲ اسپانیا، پونفرادینا که امیر عابدزاده را مجدداً در ترکیب و درون دروازه‌اش داشت، در ورزشگاه سیتات والنسیا مقابل لوانته قرار گرفت و به تساوی بدون گل دست یافت. عابدزاده، که در جام جهانی فرصت بازی به دست نیاورد و نیمکت‌نشین بود، در دوازدهمین بازی فصل خود در این فصل لالیگا 2 توانست دومین کلین‌شیت فصل خود را پس از دو ماه به ثبت برساند. عابدزاده مقابل لوانته واکنش‌های خوبی داشت و 7 سیو، یک خروج هوایی موفق، 4 مهار عالی درون محوطه جریمه و ۳۶ پاس با دقت ۵۶ درصدی داشت و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
 گفتنی است در رقابت‌های امیر کاپ قطر هم شباب الاهلی و الوحده مقابل هم قرار گرفتند که این بازی 1-0 به سود شباب الاهلی خاتمه پیدا کرد. در این مسابقه احمد نوراللهی، از دقیقه 69 در ترکیب شباب الاهلی قرار گرفت تا استارت کارش پس از جام جهانی را با این تیم زده باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/20/636196/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها