اخبـــــار


یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران تعلق می‌گیرد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه با اجرای طرح دارویار، یارانه دارو از طریق بیمه به بیماران تعلق می‌گیرد، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی از مسیر نسخه پزشک متوجه بیماران نیست.
طبق اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمد پیکان‌پور اظهار کرد: افزایش قیمت دارو به دلیل افزایش چشمگیر هزینه نهاده‌های تولید، دستمزد، سربار و سایر هزینه‌ها، یک امر طبیعی است اما با سیاستگذاری‌های طرح دارویار، این افزایش قیمت‌ها از جیب بیمار پرداخت نمی‌شود.
وی افزود: هرگونه افزایش قیمت دارو متوجه بیمار نیست، چراکه یارانه دارو به انتهای زنجیره منتقل شده است و مابه‌التفاوت ارزی در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد و بیمار با ارائه نسخه پزشک مشمول یارانه دارو بوده و بدون تغییر پرداختی، داروی خود را تهیه می‌کند. 
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش قیمت برخی اقلام دارویی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ قلم دارو پس از اجرای طرح دارویار، ۲ تا ۸۲ درصد کاهش قیمت داشتند.
پیکان‌پور خاطرنشان کرد: طبیعتاً بدون ارائه نسخه پزشک، یارانه دارو به مراجعه‌کننده تعلق نمی‌گیرد.

بستری‌های روزانه کرونا در کشور تک رقمی شد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تک رقمی شدن بستری‌های روزانه بیماران کرونایی خبر داد و اعلام کرد: کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته جان یک بیمار را گرفت و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هشت نفر از آنها بستری شدند. ۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۱۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۱۳۳ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۵۱ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۸۹۷ دوز رسیده است. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۷ نفر رسید.
اکنون هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد، همچنین سه شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


تا پایان سال‌جاری۷۷۰۰ تخت به بخش درمان کشور اضافه می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال ۷۷۰۰ تخت به بخش درمان کشور اضافه می‌شود.
دکتر بهرام عین‌اللهی ۱۷ آذرماه در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در حاشیه بازدید از مرکز درمانی شماره یک شهر شازند در ارتباط زنده با بخش خبر ۱۴ و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شروع دولت سیزدهم تا امروز ۸۵۰ پروژه بهداشتی بزرگ در کشور افتتاح شده و تا پایان امسال این رقم به ۲ هزار پروژه می‌رسد که در طول تاریخ کشور افتتاح این تعداد مرکز بهداشتی بی‌سابقه بوده است.
وی افزود: تاکنون ۷۹ مرکز درمانی با ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان امسال ۷۷۰۰ تخت بیمارستانی دیگر به مجموعه درمانی کشور اضافه و با این روند، خدمات بهتری به مردم کشور ارائه می‌شود. وی با اشاره به سفر خود به شهرستان شازند و افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ توره، پد هوایی این شهر و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت هندودر، گفت: پس از شازند عازم اراک خواهیم بود و از بیمارستان ولیعصر(عج) که با بیش از ۴۰۰ تخت یکی از بیمارستان‌های بزرگ اراک محسوب می‌شود، بازدید خواهیم داشت.
عین‌اللهی اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه بیمارستان ولیعصر اختصاص یافت و امیدواریم یکی از مراکز پیشرفته کشور باشد.

تکمیل پزشکی خانواده 
در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر؛ بزودی

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه احتمالاً طی سه ماه آینده موضوع نظام ارجاع و پزشکی خانواده در جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تکمیل می‌شود، گفت: از آنجایی که اکنون فصل بودجه‌بندی است امیدواریم نمایندگان مجلس محترم همانند گذشته به خوبی با ما همراهی کنند تا پروژه به شکل کامل اجرایی شود.
دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از کارهای بسیار مهم وزارت بهداشت موضوع پزشکی خانواده است، به ایسنا گفت: این برنامه‌ای است که سال‌ها است روی آن کار می‌شود و اکنون نیز این موضوع با جدیت از سوی شخص وزیر بهداشت پیگیری می‌شود. وی افزود: در حال حاضر در جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۸۵ درصد کار پیش رفته است؛ مقداری در بخش ارجاع مشکلاتی داریم که سعی در برطرف کردن این مشکلات داریم تا ظرف سه ماه آتی در این جمعیت حدود ۳۰ میلیون نفره بتوانیم موضوع نظام ارجاع را تکمیل کنیم.
او با تأکید بر لزوم تأمین اعتبارات برای تکمیل نظام ارجاع در جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، تصریح کرد: با تأمین اعتبار ان‌شاءالله برای سال آینده خبرهای خوبی در جهت اجرای این پروژه در سطح کشور داشته باشیم. معاون بهداشت وزارت بهداشت، ادامه داد: این کار در استان فارس و مازندران در حال اجرا است و ان‌شاءالله با پوشش ضعف‌های فعلی بتوانیم بزودی و در سال آتی کل جمعیت کشور را تحت پوشش نظام ارجاع ببریم.
او گلایه پزشکان فعال در حوزه پزشکی خانواده در زمینه پرداخت حق و حقوق را پاشنه ‌آشیل این طرح خواند و بیان کرد: باید بتوانیم به منابع مالی پایدار دسترسی داشته باشیم تا وقتی پزشکان و یا مراقبین سلامت وارد طرح می‌شود بتوانند دریافتی‌های مناسبی داشته باشند.
فرشیدی در پاسخ به سؤالی درباره بودجه مورد نیاز برای تکمیل موضوع پزشکی خانواده و نظام ارجاع، اظهار کرد: باید کارهای کارشناسی انجام شود تا بتوان رقم نهایی را اعلام کرد اما از آنجایی که اکنون فصل بودجه‌بندی است امیدواریم نمایندگان مجلس محترم همانند گذشته به خوبی با ما همراهی کنند تا پروژه به شکل کامل اجرایی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/22/636210/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها