هنرمندان در فضای مجازی

آثار این روزهای هنرمندان به مناسبت اربعین شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر منتشر شده است. آلبوم «برای ایران» و نماهنگ «آغوش ایران»، همچنین مستند «پاییز حرم» از جمله آثاری است که منتشر شده است. همچنین رونمایی از مستند «هری و مگان» در نمایش آنلاین نتفلیکس، انتشار نخستین تریلر از فیلم «چشم آبی روشن» و نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» از جمله اهم اخبار فرهنگ وهنر در فضای مجازی است که در پی می‌خوانید.

 نغمه و نوا
«برای ایران» قطعه‌ای است که در پاسخ به برخی مسائل این روزها منتشر شده و بر اتحاد و همدلی ایران و ایرانی در مقابل دشمنان این مرز و بوم تأکید دارد. به گزارش فارس قطعه «برای ایران» نام جدیدترین اثر موسیقایی با موضوع میهنی است که به خوانندگی «امیر آوید» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
همچنین نماهنگ «آغوش ایران» به مناسبت اربعین شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و برای همدردی با آرتین سرایداران از بازماندگان این حادثه منتشر شد. به گزارش ایرنا، این نماهنگ با شعری از نفیسه سادات موسوی و خوانندگی و آهنگسازی حسین نویان به مناسبت اربعین شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و برای همدردی با آرتین سرایداران و تسلای دل این کودک خردسال و همه کودکانی که در سرتاسر جهان قربانی تروریسم شده‌اند، منتشر شده است.
فیلم و سریال
همزمان با پخش سراسری مستند تلویزیونی «پاییز حرم»، به کارگردانی علی خسروی از رسانه ملی، این اثر صبح روز پنجشنبه 17 آذرماه با حضور آیت‌الله ابراهیم کلانتری تولیت آستان حضرت احمدبن‌موسی، خانواده شهدا و مجروحان حادثه تروریستی شاه‌چراغ، دانشجویان و... در حرم حضرت احمدبن‌موسی رونمایی شد. به گفته علی خسروی، مخاطبانی که در مراسم رونمایی از این مستند حضور داشتند، نسبت به ساخت قسمت دوم «پاییز حرم» با محوریت شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی ابراز تمایل کردند. «پاییز حرم» نخستین روایت مستند از حادثه تلخ حمله به زوار حرم شاهچراغ، علاوه بر بهره بردن از تصاویر دوربین‌های مدار بسته، در گفت‌و‌گو با خادمان و زائران حاضر به عنوان شاهدان عینی، ابعاد ناشناخته این حمله تروریستی را بررسی می‌کند.
همچنین رونمایی از سریال مستند «هری و مگان» در سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس با انتقاد شدید روزنامه‌های بریتانیایی همراه شده است. به گزارش ایسنا بخش نخست مجموعه مستند «هری و مگان» که شاهزاده هری، دوک ساسکس و مگان، دوشس ساسکس در آن بازی می‌کنند، در حالی در سامانه نتفلیکس رونمایی شد که رسانه‌های بریتانیا با خشم فراوان با این مستند برخورد کردند و آن را توهین به میراث ملکه الیزابت خواندند.
این سریال دارای شش قسمت است و رابطه این زوج از دوران آشنایی اولیه تا تصمیم آنها برای عقب نشینی به‌عنوان اعضای شاغل خانواده سلطنتی بریتانیا و فعالیت‌های بعدی آنها را پوشش می‌دهد.این مجموعه همچنین شامل مصاحبه با خانواده، دوستان، مورخان و روزنامه‌نگاران است که در دو بخش سه قسمتی عرضه می‌شود؛ بخش اول آن در سه قسمت یک ساعته در ۸ دسامبر منتشر شد و سه قسمت دیگر نیز در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر می‌شود.
با انتشار نخستین تریلر از فیلم «چشم آبی روشن» تصاویری از کریستین بیل که در همکاری با ادگار آلن پو در جست‌و‌جوی قاتلی زنجیره‌ای است، دیده شد. دراین تریلر که قرار است بزودی پخش شود، کریستین بیل در حال تحقیق درباره یک قاتل در نیویورک دهه ۱۸۳۰ دیده شد.این فیلم اقتباسی است از رمانی به همین نام که لوییس بیارد آن را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد و درباره لندور است که برای کشف ماجرای قتلی که در آکادمی ارتش امریکا واقع شده فراخوانده می‌شود. وی برای یافتن این قاتل سریالی از جوانی کمک می‌گیرد که بعدها قرار است «ادگار آلن پو» معروف شود. نقش ادگار آلن پوی جوان را هری میلینگ بازی کرده است.
تئاتر
علی بیگدلی نویسنده و کارگردان نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» که در بخش مسابقه صحنه‌ای هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت روی صحنه رفت، درباره این اثر به مهر گفت: «ما با نمایش «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» از شهرستان پردیس استان تهران در جشنواره تئاتر مقاومت شرکت کردیم و در شهر مشهد روی صحنه بردیم.این نمایش به مسأله شهدای منا که خیلی مظلوم واقع شدند می‌پردازد. ما از زاویه‌ای خاص به این موضوع پرداختیم و عنصر وجودی قربانی کردن را دستمایه قرار دادیم». بیگدلی درباره روند تولید «مجلس شبیه‌خوانی قربانی» یادآور شد: «از ۲۰ شهریور سال‌جاری تولید نمایش را شروع کردیم و هر هفته ۳ جلسه تمرین کردیم. در شهرستان‌ها کار کردن هزینه‌های اولیه را کم می‌کند ولی هزینه‌های ثانویه سرجای خود می‌ماند. جشنواره‌ها باعث می‌شود این هزینه‌ها سرشکن شود و بچه‌های تئاتر دیده شوند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/24/636220/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها