رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت تأکید کرد

دولت مردمی در راه پیشرفت متوقف نخواهد شد


گروه سیاسی/ آیت‌الله رئیسی پنجشنبه گذشته در اجتماع پرشور مردم شهرستان رباط‌‌‌ کریم تأکید کرد: «دولت مردمی تنها راه پیشرفت را می‌شناسد و با وجود فشارها هرگز در این راه متوقف نخواهد شد.» متوقف نشدن در راه پیشرفت، نه صرفاً یک سخن سیاسی، بلکه واقعیتی است که دولت مردمی آیت‌الله رئیسی آن را در عمل ثابت کرده است؛ چه اینکه، در مدت فعالیت دولت سیزدهم، ابتدا تحریم‌ها و فشارها و در مرحله بعد، اغتشاشات هم نتوانست نگاه و حرکت دولت را از مسیر توسعه کشور منحرف کند، یا آنان را از تلاش برای پیشرفت باز دارد، البته به‌رغم همه این تلاش‌ها، بخش زیادی از تلاش‌های دولت، معطوف به رفع کاستی‌های برجای مانده از گذشته می‌شود، یا آنچه طرح‌های نیمه‌تمام خوانده می‌شود. در همین سفر پنجشنبه گذشته به رباط‌ کریم، بخش عمده بازدیدهای رئیس‌جمهور، معطوف به نظارت میدانی همین پروژه‌ها بود. عمر پروژه متروی پرند که آیت‌الله رئیسی از آن بازدید کرد به 14 سال می‌رسد یا کار ساخت پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم از سال 97 آغاز شده است. پس از بازدید رئیس‌جمهور، مسئولان وعده افتتاح و بهره‌برداری بهنگام این طرح‌ها را به رئیس‌جمهور و مردم داده‌اند. به هر روی، بخشی از معنای بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور از شهرستان‌های استان تهران را می‌توان تلاش و اهتمامی برای رفع عقب‌ماندگی‌ شهرستان‌های نزدیک به پایتخت کشور هم ارزیابی کرد. در همین راستا است که در این دوره شاهد بازدیدهای میدانی مکرر آیت‌الله رئیسی از این شهرستان‌ها هستیم. کما اینکه پیش از رباط کریم، شهرستان‌های ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر در استان تهران، میزبان رئیس‌جمهور و اعضای دولت مردمی بودند.
وعده مسئولان برای بهره‌برداری از مترو پرند تا خرداد 1402
آیت‌الله رئیسی در سفر نیم روزه خود به رباط کریم که با همراهی رئیس دفتر و معاون اجرایی رئیس‌جمهور و همچنین وزرای نیرو و راه و شهرسازی انجام شد، از سه پروژه مهم این شهرستان بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، متروی پرند، نخستین پروژه ای بود که رئیس‌جمهور با توضیحات مدیران این پروژه و مسئولان محلی در جریان آخرین وضعیت احداث این پروژه قرار گرفت. روند احداث خط متروی 50 کیلومتری پرند از ۱۴ سال پیش آغاز شده، 30 کیلومتر خط اول آن به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است. رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند و مسئولان پروژه هم وعده دادند متروی پرند خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.
بازدید از پروژه هزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند و اطلاع از مراحل ساخت و آخرین وضعیت آن، دیگر برنامه بازدید میدانی رئیس‌جمهور بود. این پروژه ازجمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده است.
پایان امسال، موعد بهره‌برداری از طرح فاضلاب رباط‌ کریم
رئیس‌جمهور در دیگر برنامه این سفر، از پروژه در حال تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان رباط‌ کریم بازدید کرد. کار این طرح از سال ۹۷ با بودجه‌ ۶۰ میلیارد تومانی آغاز شده و اکنون پیشرفت ۶۷ درصدی دارد. رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه، مسئولان آن را مکلف کرد با تلاش مضاعف و همت شبانه‌روزی بخش باقیمانده این تصفیه‌خانه را تکمیل کنند و به نتیجه برسانند. بنا به وعده مدیران پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. 
حضرت زهرا(س) پرده از نفاق کنار می‌زد
 گفت‌و‌گو و دیدار چهره به چهره با مردم، برنامه دیگر آیت‌الله رئیسی در این سفر بود. رئیس‌جمهور در اجتماع پرشور مردم رباط‌ کریم، ضمن اشاره به جایگاه بی‌نظیر و شخصیت بی‌بدیل بانوی بزرگ عالم بشریت حضرت زهرا(س) بخش مهمی از سخنان خود را به تبیین اغتشاشات اخیر و اهداف آن اختصاص داد.آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با دو سلاح خطبه‌های روشنگرانه و اشک دیدگان پرده از نفاق کنار می‌زد، تصریح کرد: آنچه باید از زندگی این بانوی بزرگ آموخت این است که فتنه‌ها و توطئه‌های زمانه خود را درک کنیم و کسانی که قصد دارند با حرف‌های به ظاهر زیبا در جامعه تفرقه ایجاد کنند و باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار دهند، بشناسیم.
ملت ایران فریب شعار دروغین آزادی را نخواهد خورد
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه دلیل افتخار امام خمینی(ره) به ملت ایران بصیرت‌آموزی از مکتب فاطمی بود، اظهار کرد: حقیقتاً چنین ملت بابصیرتی که یک بار دیگر در فتنه اخیر دشمن را ناکام گذاشتند شایسته تقدیر و قدرشناسی هستند.
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: ملت ایران نشان داد با سیره و مکتب فاطمی انس و الفت دارد و فریب شعار دروغین آزادی از سوی مدعیان را نخواهند خورد؛ ما آزادی خود را در انقلاب شکوهمند اسلامی بهمن ۵۷ به دست آوردیم و به آسانی آن را از دست نخواهیم داد.
رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به دشمنان گفت: شما که از آرتین، زندگی و از کودکان دیگر امنیت را گرفته‌اید می‌خواهید به ملت ایران زندگی بدهید؟ شما به کدام نقطه از عالم زندگی بخشیده‌اید؟آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ملت ایران بخوبی ماهیت و هویت استکبار و نظام سلطه را شناخته است، تصریح کرد: ملت ما می‌داند حضور شما در هر نقطه‌ای از عالم سلب‌کننده زندگی انسان‌ها بوده است.
ما تنها راه پیشرفت را می‌شناسیم
آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت و آبادانی این کشور و سربلندی و سرافرازی این ملت است، افزود: مردم عزیز رباط کریم بدانند دولت خدمتگزار تمام وقت، همت و توان خود را صرف حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد و علیرغم تهدیدها و تحریم‌ها به هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نخواهد کرد و متوقف نخواهد شد.رئیس جمهور تأکید کرد: ما تنها یک راه می‌شناسیم و آن پیشرفت است و این همان مسیری است که دشمن را از ما عصبانی کرده است.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه به رغم همه فشارها و تحریم‌ها در صادرات نفت، تجارت خارجی، علم و فناوری و کار دانش‌بنیان امروز حرف اول را در منطقه می‌زنیم، خطاب به دشمنان گفت: به تعبیر قرآن کریم مُوتُوا بِغَیظِکمْ، از ما عصبانی باشید و از این عصبانت بمیرید؛ ملت ایران پیشرفت خواهد کرد.
وضعیت نامطلوب زیرساخت‌های شهرستان‌های تهران
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌های اطراف استان تهران از جمله رباط کریم به لحاظ میزان امکانات و زیرساخت‌ها قابل قیاس با برخی استان‌های کوچک کشور هستند، اظهارکرد: اولین بازدید من از این شهرستان به سال ۵۹ بازمی‌گردد و اگر چه از آن زمان تا به امروز وضعیت رباط کریم خیلی متفاوت شده، اما به همان اندازه که در زیرساخت‌ها و میزان جمعیت رشد داشته، به همان میزان هم مشکلاتی وجود دارد.
وی، در پاسخ به مطالبه برخی از حاضران درباره مشکل مسکن این منطقه گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال، نیاز جدی و حتمی کشور است که تکلیف قانونی برای دولت دارد. در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان در جریان میزان پیشرفت و مراحل احداث آن قرار گرفتم. این پروژه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و تکمیل آن با جدیت دنبال خواهد شد.
عزم دولت برای فعالیت جهادی در حوزه مسکن
در جلسه شورای اداری رباط کریم که عصر پنجشنبه با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار شد، بررسی مسائل این شهرستان در دستور کار قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی ضمن تأکید بر حفظ هویت تاریخی، هویتی و فرهنگی این منطقه، نظارت بر عملکرد افراد و کارکنان دستگاه‌ها را در تحقق مأموریت‌ها بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: امروز مردم مشکلاتی دارند و باید تلاش دولت در جهت رفع مشکلات مردم باشد که در این زمینه نظارت مستمر بر دستگاه‌های مختلف نقش بسزایی در ایجاد رضایتمندی مردم خواهد داشت.رئیس جمهور ارتباط صمیمی و خلق نیکو با مردم را از مؤلفه‌های اصلی خدمتگزاری مؤمنانه و متعهدانه عنوان و اظهارکرد: تمام تلاش مجموعه مدیران دستگاه‌های مختلف باید پیگیری نتیجه‌بخش مشکلات مردم و گره‌گشایی از زندگی آنان باشد.
سه شاخص تحول در دستگاه‌ها
رئیس جمهور سه شاخص نگاه تحولی، تحول در فرایندها و تحول نهادی را از ضرورت‌های مورد نیاز برای تحول در همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها دانست و گفت: مسأله را ندیدن یا از کنار مسائل گذشتن در مرام دولت سیزدهم نیست و این دولت خود را موظف به توجه ویژه به اقشار مختلف مردم و حل مشکلات و چالش‌های آنها می‌داند.آیت‌الله رئیسی اعتماد مردم را از مؤلفه‌های مهم قدرت و امنیت کشور دانست و خطاب به مدیران در بخش‌های مختلف گفت: نقش خود را در ایجاد امید و حل مسائل و مشکلات مردم مهم بدانید و مسئولانه و متعهدانه در این مسیر تلاش کنید.
پیام به اجلاس مسلمانان روسیه 
رئیس جمهور در پیامی به نشست مسلمانان روسیه به مناسبت گرامیداشت هزار و صدمین سال حضور اسلام در روسیه، که از سوی «حاج ابوالقاسم دولابی» نماینده وی در این اجلاس قرائت شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچون گذشته و در چهارچوب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت همواره خواستار توجه به ظرفیت‌های دین اسلام در کشور پهناور روسیه با هدف توسعه تعاملات دوجانبه بوده است و در این راه از هیچ‌گونه مساعدت و همکاری فروگذار نمی‌کند.
آیت‌الله رئیسی در این پیام با اشاره به اینکه ایران در سایه اسلام توانست این افتخار را به دست آورد که بر سیطره و سلطه قدرت‌های مستقبل فائق آید و یک ملت مستقل بنا شود، افزود:روسیه امروز الگوی موفقی از گفت‌و‌گوی ادیان ابراهیمی و مذاهب اسلامی است. وی خاطرنشان کرد:از برکات این‌گونه ارتباطات بین مذاهب که منجر به فهم مشترک دو کشور روسیه و ایران درباره مسائل جهانی و بویژه مسأله تروریسم شده است، وحدت عمل این دو کشور در مبارزه با داعش و افراط‌‌ گرایی مذهبی را در پی داشته است.وی با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشور روسیه، همواره بر مبنای تقویت روابط با آن کشور بوده، گفت: ظرفیت بی‌نظیر دین اسلام و مذاهب موجود در این کشور متمدن، نوید بخش زمینه‌های همکاری و هم افزایی بیشتر در آینده‌ای روشن و متعالی خواهد بود.


برش
رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت تأکید کرد
خون شهید امپراطوری دروغ را خنثی کرد

​​​​​​​پنجشنبه گذشته آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع امنیت، با حضور رئیس‌جمهور در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد. آیت‌الله رئیسی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهیده دفاع از ولایت، شهدای مدافع امنیت را پیروان صدیق آن حضرت توصیف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با اشاره به شکست دشمنان در جنگ هشت ساله و همچنین ناکامی آنان در توطئه‌های چهل سال اخیر، اظهارکرد: دشمن قصد داشت در جنگی ترکیبی و توطئه‌ای جدید، ارزش‌ها، انقلاب اسلامی و مردم را مورد هجوم قرار دهد، اما فرزندان بصیر ملت در مقابل این هجمه ایستادگی کردند.
آیت‌الله رئیسی افزود: دشمنان می‌خواستند نسخه‌ای که در برخی کشورها اجرا کرده بودند را در ایران اسلامی و با شعارهای توخالی و فریبنده اجرا کنند، غافل از اینکه اینجا مردان، زنان و جوانان سلحشوری هستند که با احساس مسئولیت پای انقلاب و ارزش‌ها و کشور خود ایستاده‌اند.رئیس‌جمهور گفت: دشمن در حوادث اخیر داعش‌وار به جان انقلاب و مردم افتاد و نهایت عناد و سبوعیت، حقد و کینه خود را نسبت به جریان ارزشی و جبهه انقلاب به نمایش گذاشت.آیت‌الله رئیسی گفت: امروز اگر وضعیت شهرهای ما آرام است و در امنیت قرار داریم، به برکت خون جوانان عزیزی است که در برابر هجوم اغتشاشگران ایستادند. اگرچه غم از دست دادن آنان برایمان بسیار دشوار است، اما دستاورد خون پاک آنان ناامیدی دشمن بود.رئیس‌جمهور با بیان اینکه شهدا قبل از شهادت، شهید زندگی کرده‌اند، تصریح کرد: تمام ابعاد زندگی نورانی شهدا، موضع‌گیری آنان، دشمن‌شناسی و نگاه‌شان به مسیر ولایت، پیروی از امام و حرکت در مسیر انقلاب و خدمت به مردم، بویژه دستگیری از محرومان، سرشار از خیر و برکت است و شهادت قله مسیر حرکت آنها بود.آیت‌الله رئیسی ایستادگی و مقاومت پای دین و ارزش‌ها را پیام شهدا و همگان را مخاطب این پیام و سخن دانست و گفت: گذشت زمان آثار و برکات خون شهدا را بیشتر نشان خواهد داد.وی روشنگری و جهل‌زدایی از جامعه را از آثار خون شهدا دانست و افزود: امروز امپراطوری رسانه‌ای دشمن با صحنه‌سازی و دروغ‌پردازی تلاش دارد تا حقایق را وارونه جلوه دهد، اما خون شهدا، تبلیغات مسموم و توطئه‌های آنان را خنثی کرد و به جامعه آگاهی بخشید.رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به رفتار دوگانه دشمنان در حمایت از تروریسم و ادعای حمایت از مردم گفت: امروز دشمنان ملت‌ ایران برای مردم ما شعار «زندگی» سر می‌دهند، اما از آن طرف عمال اسلحه به دست‌شان در حرم شاهچراغ، جان کودک ۱۰ ساله و پدر و مادرش را می‌گیرند.رئیس‌جمهور افزود: آنان در افغانستان ادعای دموکراسی داشتند، اما محصول لشکرکشی به این کشور ۳۵ هزار کودک معلول بود و تمام خانه‌ها و شهرها را ویران کردند و باز هم ادعا دارند که ما زندگی می‌بخشیم! به کدام مردم دنیا زندگی بخشیده‌اند که چنین ادعایی دارند؟آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه فضاسازی‌ها تمام می‌شود و باطل از بین می‌رود و حق پایدار خواهد ماند، در واکنش به درخواست خانواده معظم شهدای مدافع امنیت برای شناسایی، محاکمه و مجازات عوامل شهادت نیروهای حافظ امنیت تأکید کرد که این مسأله با قاطعیت از سوی دستگاه‌های ذیربط پیگیری خواهد شد.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مادر شهید دانیال‌ رضازاده و همسر شهید امیراحمدی نیز سخنرانی کردند.
تکلیف برای اجرای سیاست‌های جمعیتی
شامگاه چهارشنبه نیز سومین جلسه «ستاد ملی جمعیت» با حضور رئیس‌جمهور و نیز با حضور ویدیو کنفرانسی استانداران برگزار شد. آیت‌الله رئیسی در این جلسه، دستگاه‌ها و نهادهای کشور را مکلف کرد سیاست‌ها و برنامه‌های خود در روند افزایش جمعیت را تهیه و اجرای آن را به‌طور جدی پیگیری کنند. رئیس‌جمهور  بر ضرورت واگذاری مسئولیت توزیع بودجه‌های تخصیص داده شده به موضوع جوان‌سازی جمعیت از ستاد ملی جمعیت به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/2/636226/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها