دیگه چه خبر؟


امام جمعه انقلابی خاش به شهادت رسید

 خبر اول اینکه، افراد ناشناس، مولوی عبدالواحد ریگی، روحانی بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان را که در سفر نماینده رهبر انقلاب به این استان با وی دیدار کرده بود ربوده و به شهادت رساندند. شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان در تشریح ‌جزئیات قتل امام جمعه مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش گفت:‌ مولوی عبدالواحد روز پنجشنبه در مسجد حضور داشت که افراد ناشناس از در پشتی مسجد وی را صدا کرده و سوار  یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند. وی با بیان اینکه متأسفانه به نظر می‌رسد متهمان بعد از ربایش اقدام به قتل مولوی عبدالواحد کرده‌اند، اظهار داشت: روز جمعه جسد مولوی عبدالواحد در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که 3 گلوله به وی شلیک و از ناحیه سر خارج شده بود، کشف شد. دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و پرونده قضایی در مورد این موضوع تشکیل شده است، افزود: پلیس آگاهی نیز در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حادثه است. شهید مولوی عبدالواحد ریگی که در حوادث اخیر مواضع انقلابی اتخاذ کرده بود در دیدار با نمایندگان اعزامی از سوی مقام معظم رهبری گفته بود: شما از مردم بپرسید که از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت؛ گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند. او گفته بود رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از نظام اسلامی به درد ما نمی‌خورد. ما، شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.

یک بسیجی دیگر در تهران به شهادت رسید

 خبر دیگر اینکه، بسیجی مدافع امنیت حسن مختارزاده، طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و عضو گردان بسیجیان امام علی(ع) سعادت آباد تهران که به دلیل مصدومیت توسط اغتشاشگران داعشی از ۲۲ روز پیش در بیمارستان در حالت کما بستری بود، سرانجام به فیض شهادت نائل آمد. به گزارش صدا و سیما، مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت، امروز شنبه ۱۹ آذر بعد از نماز مغرب در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.

حمایت مجدد عبدالحمید از اغتشاشگران

 دست آخر اینکه، امام جماعت مسجد مکی زاهدان که اظهارات او همواره به بهانه تداوم آشوب و ناامنی در این شهر منجر شده است، بار دیگر اظهارات فاقد مبنایی را در نمازجمعه روز گذشته این شهر مطرح کرد، اظهاراتی که شائبه تلاش برای تازه نگه داشتن جریان اغتشاشات و حمایت‌های سیاسی از آشوبگران را تقویت می‌کند. مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی بدون آنکه کوچک‌ترین اشاره‌ای به ربایش و قتل ناجوانمردانه مولوی عبدالواحد ریگی، امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش داشته باشد، اجرای حکم اعدام یکی از اغتشاشگران به جرم محاربه را خلاف شریعت اسلام دانست! وی درحالی این اظهارات را بیان کرد که خود به این مسأله اذعان داشت که قوانین مربوطه در این زمینه را مطالعه نکرده است و صرفاً از منظر آنچه خود «مسائل شرعی» خوانده، به این مسأله ورود کرده است. وی در این باره گفت: «من از جریان محسن شکاری که در تهران اعدام شد، متأسف شدم. وقتی کسی دیگری را نکشته و فقط راهی را بسته و کاردی را به بسیجی زده و آن بسیجی زخمی شده از لحاظ شرعی نمی‌توان او را کشت.» اظهارتأسف مولوی عبدالحمید از اجرای حکم اغتشاشگران و کسانی که با سلاح و به قصد محاربه وارد خیابان شده و ناامنی ایجاد کرده‌اند، درحالی است که وی تاکنون هیچ تلاشی برای بازگشت آرامش به زاهدان نداشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8074/5/636236/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها