اخبــار


پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1400 واریز شد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از واریز تمام پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1400 خبر داد. صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت فرهنگیان ۱۵ آذر پرداخت شد، به خبرگزاری فارس گفت: پاداش پایان خدمت تمام فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تعداد ۷۲ هزار نفر هستند، به طور کامل پرداخت شد. وی در خصوص اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان نیز گفت: بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان به استناد بند 2 ـ 3 ماده 2 قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد. سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس، آخرین مدرک تحصیلی معلمان، در حکم کارگزینی آنها اعمال می‌شود.


برای اولین بارثبت‌نام متقاضیان حین خدمت سربازی درفراخوان جذب هیأت علمی فراهم شد

معاون مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از فردا آغاز می‌شود؛ در این فراخوان برای اولین بار متقاضیان حین خدمت مقدس سربازی می‌توانند در فراخون شرکت کنند. دکتر جعفر جعفری با اشاره به آغاز فراخوان جذب هیأت علمی آبان ۱۴۰۱ به مهر گفت: آغاز فراخوان جذب اعضای هیأت علمی از شنبه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و داوطلبان می‌توانند از ۲۶ آذرماه تا ۷ دی ماه ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام به سامانه جذب وزارت علوم مراجعه کنند.
معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این فراخوان حدود ۴ هزار و ۴۸۲ رشته گرایش توسط دانشگاه‌ها اعلام نیاز شده که حدود ۲ هزار و ۸۹۰ اعلام نیاز مربوط به دانشگاه‌های سراسری و یک هزار و ۵۹۲ اعلام نیاز نیز مربوط به دانشگاه و مؤسسات غیردولتی است. از ۲ هزار و ۸۹۰ اعلام نیاز دانشگاه‌های سراسری ۲ هزار و ۷۷۴ اعلام نیاز در دوره دکتری و ۱۱۶ اعلام نیاز در دوره کارشناسی‌ارشد بوده است. 
وی ادامه داد: همچنین از یک هزار و ۵۹۲ اعلام نیاز دانشگاه و مؤسسات غیردولتی یک هزار و ۴۷۵ اعلام نیاز در دوره دکتری و ۱۱۷ اعلام نیاز در دوره کارشناسی‌ارشد بوده است و این در حالی است سهمیه تخصیصی وزارت علوم برای جذب اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌ها ۲ هزار و ۸۳۷ سهمیه است که یک هزار و ۵۹۸ سهمیه ویژه دانشگاه‌های دولتی و سراسری و یک هزار و ۲۳۹ سهمیه ویژه دانشگاه‌های غیردولتی است. از یک هزار و ۵۹۲ سهمیه اختصاصی ویژه دانشگاه‌های سراسری یک هزار و ۵۲۴ سهمیه ویژه دوره دکتری و ۷۴ سهمیه ویژه دوره کارشناسی‌ارشد است.
جعفری افزود: همچنین از یک هزار و ۲۳۹ سهمیه تخصیصی دانشگاه‌های غیردولتی، یک هزار و ۱۸۱ سهمیه ویژه دوره دکتری و ۵۸ سهمیه ویژه دوره کارشناسی‌ارشد است.
معاون مرکز جذب وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در این فراخوان مجوز شرکت متقاضیان حین خدمت مقدس سربازی نیز صادر شد، سربازهایی که ۹ ماه از خدمت مقدس سربازی را تا پایان سال ۱۴۰۰ طی کرده باشند، همچنین افرادی که‌ دارای مدرک موقت دکتری نیز هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.
وی یادآور شد: افرادی که با وضعیت سربازی حین خدمت با مدرک موقت در فراخوان شرکت می‌کنند باید قبل از طرح پرونده در هیأت مرکزی دانشنامه و کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند. 

پیگیری معاونت زنان برای آزادی «خبرنگاران» 
و «مادران» بازداشتی حوادث اخیر 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از پیگیری برای آزادی زنان و خبرنگاران زن بازداشت شده در حوادث اخیر بویژه مادران و زنان بیمار بازداشتی خبر داد.
انسیه خزعلی با اشاره به بازدید اخیر خود از زندان زنان قرچک به ایسنا گفت: در آن بازدید وضعیت مکانی، وضعیت بهداشتی و شرایط سلامت زندانیان زن را بررسی کردیم.
وی با بیان اینکه در خلال آن بازدید برخی از زندانیان زن با ما گفت‌وگو کردند و ما حرف‌هایشان را شنیدیم، افزود: در فرصتی که بود با برخی زندانیان زن صحبت کردیم و با تعدادی از آنها همکاران ما صحبت کردند. مطالب آنها را شنیدیم و نامه‌هایشان را دریافت کردیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به این سؤال که آزادی زندانیان زن بازداشت شده در حوادث اخیر را پیگیری خواهید کرد، گفت: پیگیرهستیم، به ویژه پیگیر آزادی زنانی که فرزند یا بیماری دارند، هستیم تا برایشان  شرایطی فراهم کنیم و برخی با وثیقه و حتی برخی بدون وثیقه  زودتر آزاد شوند.
خزعلی همچنین در پاسخ به این سؤال که درخصوص آزادی خبرنگاران زن، بویژه خبرنگارانی که در حوزه زنان می‌نوشتند نیز اقداماتی انجام خواهید داد؟ تصریح کرد: بله، وضعیت اینها را نیز همانند باقی زنان بازداشتی بررسی و گزارشی از کار آنها گرفتیم.

مدارس تهران امروز هم «غیرحضوری» شدند

معاون استاندار تهران از «غیرحضوری» شدن مدارس برای امروز 26 آذر در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس خبر داد. این در حالی است که به علت آلودگی هوا هفته گذشته نیز آموزش‌ها غیرحضوری دنبال شد.  جلسه اضطرار آلودگی هوا جمعه با حضور اعضا برگزار شد و با توجه به ادامه تشدید آلایندگی هوا مقرر شد امروز تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.
 مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز طی این روز در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس تعطیل هستند. همچنین فروش طرح ترافیک در روز شنبه متوقف است و فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه نیز تا روز یکشنبه متوقف می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8080/22/637091/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها