روی خط بازار


یکپارچگی فرایند رسیدگی کمیته‌های سازش در کانون‌ها

سنا- در اجرای بندهای ۲ و ۱۱ ماده ۷ و ماده ۳۶ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۴، دستورالعمل فرایند سازش در کانون‌های موضوع قانون مذکور (کانون‌های کارگزاران، نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت)، در هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.
پیش از این، فرایند سازش فعالان بازار سرمایه در کانون‌های کارگزاران، نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به نحو مجزا و وفق مقرره‌های مختلفی انجام می‌گرفت که با وضع این دستورالعمل، اقدامات تنقیحی قابل ملاحظه‌ای در حوزه مقررات مربوط به کمیته‌های سازش صورت پذیرفته است. شایان ذکر اینکه در وضع این مصوبه، تجربیات دبیرخانه هیأت داوری قانون بازار اوراق بهادار و ضوابط نوین آیین رسیدگی به اختلافات در هیأت، مورد نظر قرار گرفته است.
سرعت بخشیدن به فرایند سازش و افزایش کیفیت آن با قوت بخشیدن به ابعاد تخصصی بررسی موضوعات مطروح در کمیته‌های سازش، ایجاد انسجام بیشتر در اعطای نمایندگی از سوی طرفین اختلاف در جلسات رسیدگی، به حداقل رساندن موقعیت تعارض منافع اعضای کمیته‌های سازش و تک مرحله‌ای شدن هزینه طرح درخواست در این کمیته‌ها، از جمله مهم‌ترین نقاط عطف دستورالعمل تازه تصویب شده است.


سرمایه‌گذاری 35 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تقدیر از عزم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای افزایش سهم دانش‌بنیان‌ها در پروژه‌های فعال خود گفت: از صنعت پتروشیمی کشور و به‌طور خاص از هلدینگ خلیج فارس که در گفتمان و در عمل پیگیر توسعه حضور دانش‌بنیان‌ها در این صنعت بوده است، تشکر می‌کنم، چراکه این اقدام ارزشمند است و به دانش‌بنیان شدن صنعت کمک می‌کند.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در آیین آغاز به کار نخستین همایش و نمایشگاه پتروفن اظهار کرد: هر کشوری چند مزیت ویژه دارد که باید آن را به درستی شناسایی و از آن استفاده کند. اصلی‌ترین و مزیت ویژه کشور ما صنعت نفت و زنجیره ارزش آن است، اگر اشتباه انتخاب کنیم، یا به خاطر تمامیت خواهی سراغ حوزه‌هایی برویم که مزیت ویژه‌ای نداریم، بازنده خواهیم بود.
وی با بیان این که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که قریب به 35 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی و پایین دست آن سرمایه‌گذاری شود، افزود: هلدینگ خلیج فارس بزرگترین بازیگر این عرصه است که همین حالا ۱۵ میلیارد دلار پروژه فعال دارد. این یک عرصه مهم برای ارزش آفرینی از طریق استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/10/637276/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها