اخبار


هزینه ساخت هر متر واحد نهضت ملی مسکن 5/7 میلیون تومان اعلام شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن در مناطق شهری را حدود5/7 میلیون تومان برای ساختمان‌های ۴ تا ۵ طبقه اعلام کرد. حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی به چه میزان است، اظهار کرد: در بخش مسکن روستایی مسکن نهضت ملی مسکن که مردم آن را می‌سازند هزینه ساخت یک واحد یک طبقه به ازای هر متر 5/5 تا 6 میلیون تومان است. وی افزود: در مناطق شهری نیز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت یک و دو طبقه همین قیمت است. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن بیان کرد: در بخش مسکن شهری اگر واحدها در ساختمان‌های 4 تا 5 طبقه ساخته شود هزینه هر متر مربع حدود 5/7 میلیون تومان خواهد بود البته به شرطی که تورم افزایش نیابد. سهرابی اضافه کرد: در ساختمان‌های 10 تا 12 طبقه، هزینه ساخت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن به حدود 10 میلیون تومان افزایش می‌یابد. 


رشد ۵۰ درصدی مسافر در قطارها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از رشد ۵۰ درصدی حمل مسافر و کاهش ۲۰ درصدی میانگین تأخیر قطارها نسبت به سال گذشته خبر داد. سید میعاد صالحی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ضمن تبریک هفته حمل و نقل، عرض خدا قوت ویژه دارم به همکاران پرتلاش راه‌آهن و شرکت‌های حوزه حمل و نقل ریلی که با جابه‌جایی بیش از ۲۱ یک میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ تاکنون، رشد ۵۰ درصدی حمل مسافر و همچنین کاهش ۲۰ درصدی میانگین تأخیر قطارها نسبت به سال گذشته را رقم زدند. بر اساس گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، در هشت ماه نخست سال‌جاری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزایش ۵۴ درصدی تعداد مسافر و افزایش ۶۰ درصدی نفر کیلومتر را نسبت به مدت مشابه سال قبل، در کارنامه خود به ثبت رساند.

 
آغاز فرایند صدور گواهینامه فنی در حوزه ادوات ریلی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز فرایند صدور گواهینامه فنی در حوزه ادوات ریلی در مرکز تحقیقات خبر داد. 
محمدمهدی حیدری یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف موجود در بخش زیرساخت صنعت حمل و نقل ریلی کشور (برون شهری و درون شهری) را عدم وجود نظام ارزیابی انطباق و مدیریت کیفیت منسجم و آزمایشگاه مرجع بخش خط آهن در حوزه روسازی برشمرد و گفت: این موضوع به‌طور مستقیم بر کنترل کیفیت اولیه مصالح و در نتیجه فرایند نگهداری و تعمیر ادوات روسازی راه‌آهن در جریان بهره‌برداری از سیستم ریلی تأثیر می‌گذارد.
حیدری توضیح داد: با توجه به اینکه پشتیبانی از ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌های مرجع و صدور گواهینامه‌ فنی در بخش حمل و نقل از سیاست‌های اصلی و مصوب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است و با توجه به جایگاه بسیار مهم بخش حمل و نقل ریلی، ایجاد آزمایشگاه مرجع ریلی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/11/637279/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها