موافقت سازمان جهانی هواشناسی با تأسیس مرکز منطقه‌‌ای اقلیم در ایران


رئیس سازمان هواشناسی اظهار داشت: نخستین مرکز منطقه‌ای اقلیم موسوم به RCC در غرب آسیا و پنجمین مرکز منطقه‌ای اقلیم قاره آسیا با حمایت سازمان جهانی هواشناسی در ایران تأسیس می‌شود.
سحر تاجبخش افزود: این دومین مرکز بین‌المللی هواشناسی در ایران خواهد بود که در طول ۶۳ سال اخیر دایر شده است. این مرکز منطقه‌ای پس از ۱۱ سال از اعلام درخواست ایران در شرف تأسیس است.
رئیس سازمان هواشناسی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز، خدمات اقلیمی مرتبط از جمله پایش و پیش آگاهی اقلیمی به همراه آموزش‌های مرتبط برای کشورهای غرب آسیا تولید و ارائه می‌شود.
وی گفت: مراکز منطقه‌ای اقلیم یکی از چندین مرکز ویژه WMO است که تاکنون تنها در کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و هند راه‌اندازی شده بود و مرکز منطقه‌ای تهران پنجمین مرکز منطقه‌ای آسیا و اولین مرکز غرب آسیا خواهد بود. تاجبخش اظهار داشت:‌ در جلسه گروه مدیریتی منطقه دو-آسیا، با تأیید همه اعضای این گروه، راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران وارد فاز نمایش شد‌.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این راستا مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو (پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم) و مرکز آموزش منطقه‌ای (RTC) زیر نظر سازمان هواشناسی کشور از ارکان اصلی ارائه خدمات مربوطه به کشورهای منطقه است و از همه ظرفیت‌های زیر‌ساختی سازمان هواشناسی در بخش‌های فنی، شبکه دیده‌بانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارائه خدمات بهینه استفاده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/11/637281/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها