بهره‌برداری از ۱۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌های صنعتی


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
علی رسولیان با بیان اینکه توازن سرمایه‌گذاری از سیاست‌های اولویت‌دار در وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: در مناطقی که ظرفیت‌های توسعه صنعتی و اشتغالزایی وجود دارد ولی سرمایه گذاری‌های لازم انجام نگرفته است، مشوق‌هایی در بسته توازن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده که بخشی از آن مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.
او ادامه داد: تخفیف‌های واگذاری زمین صنعتی در مناطق محروم و مرزی، مشوق‌های تقسیط بیشتر و مشوق‌های پس از بهره‌برداری نیز در چهارچوب همین بسته توازن سرمایه‌گذاری تعریف شده است.
رسولیان گفت: تا ۵۰ درصد امکان تخفیف برای واگذاری اراضی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را داریم که در این راستا، استان‌ها و شهرستان‌های کشور براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دسته‌بندی شده است.
او یادآور شد: مشوق‌های سرمایه‌گذاری که تا ۴۸ ماه و با تنفس ۳ تا ۶ ماهه تقسیط می‌شوند، بر اساس شرایط توسعه یافتگی هر منطقه ارائه خواهد شد.
معاون وزیر صمت در ادامه از تدوین و اجرای بسته سرمایه‌گذاری ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تمرکز بر مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته که به تصویب هیأت مدیره این سازمان نیز رسیده است، خبر داد و اظهار کرد: البته منظور ما از محرومیت در واقع محرومیت از لحاظ سرمایه‌گذاری صنعتی است. مناطق و شهرستان‌هایی برای ارائه مشوق‌ها مد نظر ماست که ظرفیت‌های توسعه صنعتی را دارند، اما سرمایه‌گذاری لازم در آنها انجام نشده است.
او افزود: همچنین کارگاه‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی محروم و کمتر توسعه یافته نیز در حال ساخت است که به واحدهای تولیدی این مناطق با اولویت شرکت‌های دانش بنیان، واگذار یا اجاره داده می‌شود.
رسولیان ایجاد کارگاه‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع خود دانست و یادآور شد: کارگاه‌ها به شرکت‌های توانمندی که توان مالی مناسبی ندارند، واگذار می‌شود. سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ واحد کارگاهی ساخته شد که بخشی از آن را بخش خصوصی ساخته است.
 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/12/637286/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها