ایران در ایران


بم؛ شهر بدون مانع برای معلولان


کرمان - رئیس اداره بهزیستی شهرستان بم با اشاره به زلزله سال 82 گفت: شهرستان بم بیشترین آمار معلولیت استان کرمان را دارد و نیازمند توجه ویژه به معلولین است، با توجه به بازسازی بعد از زلزله، بم شهر بدون مانع برای معلولان از طرف سازمان بهزیستی کشور معرفی شده است.
به گزارش ایسنا، محمد ابوذری با اشاره به اینکه متأسفانه پس از گذشت ۱۹ سال از زلزله هنوز مشکلات و اختلالاتی در بین افراد این جامعه دیده می‌شود، افزود: این مشکل حتی در بین همکاران دیده می‌شود، زیرا همکاران در زمان زلزله علاوه بر اینکه خود آسیب دیده و عزیزانشان را از دست داده بودند باید به جامعه هدف هم خدمات ارائه می‌دادند. وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات روحی و روانی که امروز در جامعه دیده می‌شود، مراکز مشاوره بیشتری در بم نیاز است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پیامدهای زلزله به جز خرابی ساختمان‌ها و لزوم بازسازی شهر بم، بازسازی روحی و روانی مردم است که سال‌ها به طول می‌انجامد اما متأسفانه در سال‌جاری بودجه خاصی که برای بم در نظر گرفته شده بود، پس از اعلام اتمام بازسازی قطع شد.


تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی دو برابر مازاد بر نیاز است

مشهد- مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: تولید محصول پروتئینی تخم‌مرغ بیش از دو برابر نیاز داخل استان است. به گزارش ایرنا، سید حسین موسوی‌نژاد افزود: روزانه حدود ۴۵۰ تن تولید تخم مرغ در خراسان رضوی داریم و میزان مصرف روزانه استان۲۰۰ تن است. وی افزود: این میزان نسبت به‌ماه‌های گذشته افزایش یافته و باقی تولید مازاد بر نیاز به استان‌های دیگر و اندکی هم به خارج کشور صادر می‌شود. وی با بیان اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده اکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان [هرکیلو] است، بیان کرد: تولید برای مرغدار بیش از این قیمت تمام می‌شود و لازم است در بازنگری در این رابطه دولت نگاه حمایتی به این حوزه داشته باشد.


۳۰ درصد واحدهای پرواربندی دام قزوین در خطر تعطیلی

قزوین - رئیس اتحادیه صنف قصابان قزوین گفت: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی ۳۰ درصد از واحدهای پرواربندی دام در استان قزوین در خطر تعطیلی قرار دارند.
حمیدرضا دایی با اشاره به وضعیت قیمت گوشت در آستانه شب یلدا اظهار داشت: با وجود افزایش محدود تقاضا برای گوشت در ماه‌های اخیر با این حال دامداران هنوز دام مازاد در دامداری‌ها دارند که حاضر هستند با ضرر این دام‌ها را به فروش برسانند. وی با بیان اینکه میزان تورم قیمت گوشت در مقایسه با سایر اقلام خوراکی بسیار پایین بوده اضافه کرد: دلیل نوسان اندک قیمت گوشت قرمز در مقایسه با قیمت گوشت مرغ افزایش تولید نیست، بلکه به این خاطر است که مصرف گوشت در خانوارهای شهری و روستایی استان قزوین کمتر شده است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/16/637317/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها