یک مدال دیگر جام جهانی به مودریچ و رفقا رسید

برنز تسلی‌بخش برای کرواسی


فرخ حسابی/ کرواسی در بازی رده‌بندی جام جهانی 2-1 از سد مراکش گذشت و به مدال برنز رسید تا تلخی شکست در نیمه‌نهایی مقابل آرژانتین را تا حدی فراموش کند. تیم زلاتکو دالیچ تنها 7 دقیقه زمان لازم داشت تا با ضربه سر یوشکو گواردیول به گل برسد. این مدافع 20 ساله مقابل لیونل مسی روی گل سوم آرژانتین تحقیر شد اما با این گل پایان بسیار خوبی برای تورنمنت عالی‌اش رقم زد. مراکش اما خیلی زود تلافی کرد و تیم شگفتی‌ساز آفریقا هم با گل مدافعش، اشرف‌داری بازی را به تساوی کشاند. کرواسی قبل از پایان نیمه اول با گل زیبای میسلاو اورشیچ برتری‌اش را دوباره به دست آورد و تا پایان آن را حفظ کرد. شاید این آخرین بازی ملی هافبک افسانه‌ای کروات‌ها، لوکا مودریچ باشد و اگر اینطور باشد، پایان مثبتی برای او رقم خورده است.
بهترین بازیکن
اورشیچ به خاطر گل پیروزی، تیترها را به خود اختصاص می‌دهد اما گواردیول عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت بخصوص در بازگشت از ناکامی‌اش مقابل مسی. او علاوه بر گلی که زد، بارها دخالت‌های تأثیرگذاری روی توپ داشت و در نیمه دوم می‌توانست یک پنالتی به نفع کرواسی اعلام شود وقتی سفیان امرابط او را در محوطه جریمه زد.
بازنده بزرگ
مراکش به خاطر عملکردش در جام جهانی شایسته تحسین است. آنها نخستین تیم آفریقایی تاریخ شدند که به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند. این تیم می‌توانست در بازی با کرواسی بازی را به وقت‌های اضافه بکشاند اما یوسف النصیری در آخرین ثانیه‌ها یک فرصت استثنایی را از دست داد و ضربه سر او که بالاتر از ایوان پریشیچ پریده بود، به بیرون رفت تا بازی 2 بر 2 مساوی نشود.
گام بعدی
دو تیم عملکرد فوق‌العاده‌ای در جام جهانی داشتند. کرواسی حالا روی مرحله مقدماتی یورو 2024 تمرکز می‌کند که از اواخر اسفند و دیدار با ولز شروع می‌شود. مراکش کمتر از یک ماه دیگر در جام قهرمانی آفریقا با سودان روبه‌رو می‌شود، این رقابت‌های دوسالانه با حضور بازیکنان شاغل در لیگ‌های داخلی کشورهای آفریقایی برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/21/637331/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها