هدفم مدال طلای بازی های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس است

دهدار: هیچ کس فکر نمی‌کرد مدال بگیرم


پریسا غفاری/ رضا دهدار وزنه‌بردار رامهرمزی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بهترین وزنه‌بردار کشورمان در مسابقات جهانی کلمبیا بود که دو مدال طلا و نقره را به گردن انداخت. این وزنه‌بردار خوزستانی که پس از مصدومیت رسول معتمدی امید اول ایران برای کسب مدال طلا، تنها شرکت‌کننده کشورمان در این وزن بود چهره بسیار خوبی از خود در این مسابقات به نمایش گذاشت. او با اختلاف بسیار اندکی نسبت به فارس الباخ وزنه‌بردار قطری مدال طلای مجموع را از دست داد، در صورتی که به حد نصاب‌های تمرینی خود دست می‌یافت بی‌شک قهرمان بود. ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در گفت‌و‌گو با «ایران» می‌گوید: «مدال را در صورتی گرفتم که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد. اما من از خودم انتظار گرفتن مدال داشتم و خدا را شکر که به آن دست پیدا کردم.»
دهدار درباره سطح رقابت دسته 102 کیلوگرم و عملکردش بیان می‌کند: «خدا را شکر که توانستم در این مسابقات مدال طلای یک ضرب و مدال نقره مجموع را کسب کنم. این اولین مرحله انتخابی المپیک 2024 پاریس بود و با سطح بسیار بالایی برگزار شد و همه حریفان با تمام قدرت شرکت کردند. من هم وزنه‌های خوبی را ثبت کردم و دست‌ پر کلمبیا را ترک کردم.» او ادامه می‌دهد: دسته 102 کیلوگرم، جزو اوزان المپیکی است و به همین دلیل هم شرایط در آن سخت شده و همه ورزشکاران نامدار در این وزن حضور دارند. در چنین شرایطی هیچ‌کس فکر نمی‌کرد من مدال بگیرم، اما شخصاً این انتظار را از خودم داشتم و خدا را شکر مدال هم گرفتم.» وزنه‌بردار خوزستانی در پایان می‌گوید: «خوشحالم که به نوبه خودم توانستم گوشه‌ای از زحمات فدراسیون و کادر فنی را جبران کنم. هدف بعدی‌ام بازی‌های آسیایی است تا بتوانم باز هم صاحب مدال شوم و امتیاز بالایی بگیرم.»
یکی از صحنه‌های قابل توجه این بود که او بعد از بالا بردن وزنه 213 کیلوگرمی در حرکت دوضرب اشک ریخت. دهدار درباره این موضوع توضیح داد: «من فقط یک کیلوگرم کمتر از الباخ فارِس وزنه‌بردار قطری در مجموع کم آوردم وگرنه می‌توانستم مدال طلای مجموع را هم از آن خود کنم. واقعاً برایم دردآور بود.» دهدار در این دوره از مسابقات مقابل چشمان بهداد سلیمی قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان که در حال حاضر نایب‌رئیس فدراسیون است، عرض‌اندام کرد. او برای مدال المپیک دورخیز کرده است: «در المپیک پاریس در دسته 109 کیلوگرم وزنه خواهم زد و امیدوارم پس از دو دوره ناکامی وزنه‌برداری ایران در سنگین وزن، یک‌بار دیگر مدال طلای المپیک را کسب کنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/21/637334/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها