هفته دوازدهم امروز با برگزاری 6 مسابقه آغاز می‌شود

حرکت دوباره قطار لیگ برتر


حامد جیرودی/ قطار رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که 6 آبان به‌خاطر در پیش بودن جام جهانی 2022 قطر، در هفته یازدهم متوقف شده بود، امروز با انجام 6 مسابقه از هفته دوازدهم به حرکت درمی‌آید تا پس از 52 روز شاهد ادامه بازی‌های لیگ بیست و دوم باشیم. البته 11 آبان بازی معوقه ملوان و فولاد هم برگزار شده بود. با این حال، دوباره لیگ از سر گرفته می‌شود تا شاهد برگزاری این مسابقات باشیم.
جدال پرطرفدارها
در بازی‌های امروز که 3 مسابقه آن از ساعت 15 آغاز می‌شود، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، میزبان صنعت نفت است تا شاهد تقابل این 2 تیم پرطرفدار شمال و جنوب کشور باشیم. شاگردان حمید مطهری که با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند، در تعطیلات لیگ اردویی را در ترکیه برپا کردند که البته حاشیه‌هایی مثل دستبرد به اتاق بازیکنان این تیم را هم برایشان به همراه داشت. آنها حالا باید برابر نفتی قرار بگیرند که با 6 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد. آبادانی‌ها که فصل را با هدایت رضا پرکاس آغاز کردند، بعد از اینکه با فیروز کریمی هم به موفقیت نرسیدند، به سراغ ادسون تاوارز مربی برزیلی اسبق سپاهان رفتند تا سومین مربی را قبل از پایان نیم فصل روی نیمکتشان ببینند. با این حال، هواداران این تیم، امیدوارند تاوارز بتواند نفت را از قعر جدول نجات دهد. در دیگر دیدار، تیم‌های هم خانواده مس کرمان و مس رفسنجان در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان برابر هم قرار می‌گیرند. دربی استان کرمان در شرایطی برگزار می‌شود که شاگردان فرزاد حسین‌خانی با 9 امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ ایستاده‌اند. آنها در حالی باید مقابل حریف هم‌نام‌شان قرار بگیرند که رفسنجانی‌ها با 14 امتیاز در رده هشتم قرار دارند اما پیش از این مسابقه، محمد ربیعی از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد که مورد قبول مدیرعامل جدید این باشگاه قرار نگرفت و حالا باید دید آنها در این شرایط، چه نتیجه‌ای می‌گیرند. ملوان هم در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، پذیرای سپاهان است. شاگردان مازیار زارع که قبل از تعطیلات لیگ، فولاد را در دیدار معوقه شکست دادند و با 9 امتیاز روی پله چهاردهم ایستادند، حالا باید بدون سرمربی‌شان که به حکم کمیته انضباطی محروم است با شاگردان ژوزه مورایس دیدار کنند. این در حالی است که زردپوشان اصفهانی با 20 امتیاز در رده چهارم هستند و به امید رسیدن به رده‌های بالاتر با قوهای سپید دیدار می‌کنند.
گل‌گهر در پی شکار صدر
3 مسابقه دیگر امروز نیز، از ساعت 17 آغاز می‌شود که در یکی از آنها ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر به مصاف آلومینیوم می‌رود. شاگردان مهدی تارتار که با 13 امتیاز در رده نهم قرار دارند، باید مقابل شاگردان سیدمهدی رحمتی قرار بگیرند که با 16 امتیاز در رده پنجم ایستاده‌اند. آلومینیوم 6 هفته است در لیگ برتر بازنده نشده و ذوب آهن بعد از 2 باخت متوالی، در آخرین بازی‌اش در لیگ برابر نفت مسجدسلیمان 5-1 پیروز شد تا وضعیت مناسبی پیدا کند. اما نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر، دربی خوزستان را برابر فولاد برگزار می‌کند. البته نفتی‌ها از نظر مالی قابل مقایسه با فولاد نیستند و با 9 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارند اما فولاد که تنها نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیاست، با 12 امتیاز در رده دهم ایستاده است. البته شاگردان جواد نکونام 7 هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند و شاگردان محمدرضا مهاجری هم با اینکه 6 هفته است در حسرت برد هستند اما در خانه تیمی چغر به شمار می‌روند. گل گهر هم در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هوادار قرار می‌گیرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با 21 امتیاز در رده سوم قرار دارند، در حالی به میدان می‌روند که در صورت پیروزی مقابل هوادار، می‌توانند قبل از دربی و به صورت موقت جانشین پرسپولیس صدرنشین شوند. در این شرایط باید دید شاگردان ساکت الهامی که با 12 امتیاز در رده یازدهم هستند، این اجازه را به آنها می‌دهند یا خیر.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/20/637365/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها