اخبـــــار


عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
موضوع مهاجرت پزشکان بیشتر فضاسازی رسانه‌ای است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرهای منتشر شده درباره نرخ مهاجرت پزشکان و متخصصان ایرانی را جوسازی رسانه‌ای دانست و گفت: دولت از همه امکانات برای تسهیل شرایط پزشکان و متخصصان استفاده می‌کند، به‌طوری که در سال‌جاری ۴ هزار دستیار به کار گرفته شده است.
بهرام عین‌اللهی در پاسخ به ایرنا، درباره نگرانی‌های موجود درارتباط با مهاجرت پزشکان گفت: موضوع مهاجرت جراحان و پزشکان ایرانی بیشتر فضاسازی رسانه‌ای بوده و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت نیروهای ذخیره متخصص و تربیت شده ،خوب است به‌طوری که امسال چهار هزار دستیار به کار گرفته شده که رقم کمی نیست. درباره جراحان قلب هم ضوابطی ایجاد کردیم که حضور آنها را تسهیل می‌کند. پیش از این پذیرش جراح قلب با داشتن بورد جراحی امکان‌پذیر بود اما امسال در شورای تخصصی اعلام شد که همه جراحان بدون داشتن بورد می‌توانند به شکل تخصصی ادامه تحصیل دهند. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موضوع اشتغال در خارج از ایران هم چندان شرایط خوبی ندارد، گفت: سقف کارانه پزشکان ۲ برابر شده و در مناطق محروم هم این سقف برداشته شده است و تلاش می‌کنیم شرایط بهتر و رسیدگی بیشتری برای پزشکان فراهم کنیم تا خدمتگزار بهتری برای بیماران باشیم.

۵۹ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت رفت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره بیمه خدمت توانبخشی، گفت: از آخر شهریورماه امسال تعداد خدمات توانبخشی که قبلاً تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند به ۵۹ کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی افزایش یافت و این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت، ارائه می‌شود.
دکتر مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص پوشش بیمه‌ای خدمات کاردرمانی، توانبخشی و بازتوانی، گفت: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶، وزارت بهداشت موظف شد پوشش بیمه افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی را تأمین کند و طبق این قانون علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی، جسمی و روانی این افراد نیز تأمین شود که این وظیفه به سازمان بیمه سلامت محول شد. او تأکید کرد: در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تفاهمنامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور با موضوع بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند، منعقد شد.بر این اساس علاوه بر خدمات قبلی که تحت پوشش بودند، ۹ کد خدمتی غیر بیمه‌ای دیگر هم در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی هم به پوشش‌های بیمه‌ای ما اضافه شد و مقرر شد این خدمات هم به شکل ۷۰ درصد سهم بیمه و ۳۰ درصد سهم بیمار پوشش داده شود.
وی افزود: درخصوص افراد طیف اوتیسم نیز بسته خدمتی خدمات توانبخشی شامل شش کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و اختلالات روانشناختی تا سن ۱۲ سالگی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت است. خدمات اوتیسم شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توانبخشی و بستری است. مهم‌ترین بخش حوزه توانبخشی، کاردرمانی و مشاوره‌های روانشناسی است که خوشبختانه از امسال تعرفه بخش خصوصی این امر هم تا ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای محقق شده است.

 افزایش حرکت قطارهای مترو در دو هفته اخیر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه ۳۷ حرکت به مجموع حرکت‌ قطارها در ۱۵ روز اخیر اضافه شده است، گفت: سهم متروی تهران از حمل و نقل عمومی در حال حاضر ۱۰ درصد است و تلاش می‌کنیم تا دو یا سه سال آینده به ۱۵ درصد برسد.
به گزارش سایت شهر، مسعود درستی با بیان اینکه متروی تهران امروز حدود ۱۰ درصد از سهم حمل و نقل شهر را بر عهده دارد، اظهار کرد: این عدد قابل توجه نیست و درست است که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کنیم اما سهم قابل ملاحظه‌ای را در حمل و نقل عمومی نداریم. وی تأکید کرد: در مترو نمی‌توان نسخه کوتاه مدت داشت اما برنامه بلندمدت شهرداری این است که سهم جابه‌جایی مترو به عدد قابل توجهی برسد. امیدواریم در دو یا سه سال آینده این ۱۰ درصد به ۱۵ درصد برسد. راهکار بلندمدت حمایت از حمل و نقل عمومی و در رأس آن مترو مدنظر است که زودبازده نیست و باید بلندمدت باشد. درستی با بیان اینکه اورهال مترو جزو وظایف همیشگی ماست، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۱۶۰ حرکت در روز به اندازه ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش انجام می‌شود که نیاز به توجه دارد و باید بازدیدهای روزانه، هفتگی و ماهانه انجام شود، لذا اورهال موضوع جدیدی نیست و وظایف ذاتی محسوب می‌شود. در مواردی ناوگان به توجه بیشتری نیاز داشته و باید سرمایه‌گذاری بیشتری شود.
نوسازی ۲۱۰۰ اتوبوس در دستورکار
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درحاشیه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با شهردار پایتخت درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در تهران گفت: درحال حاضر سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی در تهران ۳۶ درصد است، یعنی ۶۴ درصد ترددها با خودروی شخصی است، ما در افق پیش‌رو باید سهم تردد با خودروی شخصی را از ۶۴ به ۴۴ درصد برسانیم و از سوی دیگر سرانه استفاده از حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.
وی گفت: در بحث مترو اورهال قطارها در دستور کار قرار دارد، چرا که برخی از این قطارها زمان اورهال‌شان رسیده و برخی کارکردشان هم پر شده و قرار است اعتبارات خوب نقدی و غیرنقدی به شرکت واگن‌سازی تزریق شود تا اورهال را انجام دهند و در مورد ۶۳۰ واگن نیز ملاحظه کردید که وزیر کشور و معاون اول آن را قطعی کردند؛ اما یک سال و نیم طول می‌کشد تا این واگن‌ها وارد چرخه شوند.
بهرامی در مورد واگن‌های اجاره‌ای نیز با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی موضوع خرید پیمایشی کارکرد واگن‌ها و اتوبوس‌ها را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که مدل مترویشان به ما می‌خورد و فقط چین نیست و من از بیان نام کشورها خودداری می‌کنم تا مبادا رأیشان را بزنند. وی با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا، موتورسیکلت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: موتورسیکلت ها هم میزان آلودگی‌شان بالا است و هم روی قاعده و قانون حرکت نمی‌کنند و اولویت اول این است که موتورسیکلت‌های جابه‌جایی بار را ساماندهی کنیم که با بانک‌ها مذاکره کرده و طی هفته‌های آینده به نتیجه می‌رسیم که به موتورها وام دهند تا موتور برقی بخرند و تا پایان سال آینده تنها به موتورهای برقی مجوز تردد در مرکز شهر داده شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نوسازی ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده تعمیر حداقل ۵۰ درصد واگن‌هایی که نیاز به اورهال دارند را انجام داده باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/22/637371/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها