دیگه چه خبر؟


بازسازی صحنه جرم منتهی  به شهادت آرمان علی‌وردی 

 خبر اول اینکه، بررسی صحنه جرم وقوع جنایت منتهی به شهادت آرمان علی‌وردی، روز گذشته با حضور بازپرس پرونده، تیم تشخیص بررسی صحنه و متهمان اصلی پرونده در شهرک اکباتان انجام شد. به گزارش میزان، در جریان بازسازی صحنه شهادت آرمان علی‌وردی، متهمان به تشریح اقدامات خود در شب حادثه پرداختند تا نقش هر کدام از آنان در وقوع این جنایت مشخص شود. طلبه جوان شهید آرمان علی‌وردی در جریان اغتشاش‌های چهارشنبه ۴ آبان‌ماه سال‌جاری در شهرک اکباتان بر اثر شدت جراحت وارده ناشی از حملات اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و در نهایت به فیض رفیع شهادت نائل آمد. شهید علی‌وردی ۲۱ ساله، طلبه بسیجی و مربی کانون تربیتی حوزه بود. یک روز پس از شهادت شهید علی‌وردی، علی صالحی دادستان تهران با اعلام خبر تشکیل پرونده ویژه قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دستور ویژه‌ای را برای شناسایی عوامل شهادت این طلبه بسیجی در اکباتان، صادر کرد. 

جزئیات درگیری بین زندانیان مواد مخدر زندان البرز

 خبر دیگر اینکه،  عصر شنبه درگیری بین زندانیان بند مواد مخدر زندان مرکزی کرج رخ داد که با حضور فوری نیروهای یگان حفاظت زندان این درگیری خاتمه پیدا کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حسین فاضلی هریکندی رئیس دادگستری استان البرز در پیگیری تکمیلی در مورد این اتفاق گفت: در این حین یکی از زندانیان به علت پرتاب سنگ از سوی زندانیان دیگر جان خود را از دست داده است و چند نفر از زندانیان نیز زخمی شده‌اند که به دلیل سطح پایین جراحت از سوی بهداری زندان اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شده است. رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ۲ نفر از زندانیان که وضعیت درمانی آنها احتیاج به شرایط بیمارستانی داشت برای درمان به بیمارستان اعزام شده‌اند. فاضلی هریکندی اظهار کرد: هیچ درگیری و تخریبی داخل بندهای زندان رخ نداده و درگیری بین زندانیان محدود به هواخوری بوده است. ندامتگاه مرکزی کرج یکی از چهار زندان مستقر در کرج است.

قطع مصاحبه زنده به دلیل گرفتن مچ اپوزیسیون!

 شنیدیم که، گویا جایگاه حامد اسماعیلیون برای اپوزیسیون و مشخصاً طراحی‌های تجزیه‌طلبانه اینترنشنال مهم شده که این رسانه، صحبت‌های انتقادی یک میهمان خودش درباره این شخص را قطع کرد. جالب‌تر اینکه فایل این گفت‌و‌گو، ساعتی بعد از روی سایت و حتی یوتیوب نیز حذف شد! در برنامه این شبکه که فرداد فرحزاد مجری آن بود، میهمانی به برنامه دعوت شد تا دلایل انتقادهای خود از حامد اسماعیلیون به عنوان عضو و سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز اوکراینی را مطرح کند. میهمان برنامه در کمتر از یک دقیقه سؤالات دقیق و مهمی را مطرح کرد، مانند اینکه «آیا مطابق اساسنامه، این انجمن مجاز به فعالیت سیاسی، دادن فراخوان و هزینه کردن از منابعی که بابت پرونده این هواپیما دریافت کرده، هست یا خیر؟ دستاورد و اقدامات این گروه و انجمن در مورد وظیفه اصلی که اینها تقبل کردند به کجا رسیده؟ آیا شکایتی ثبت شد، آیا به نتیجه‌ای رسید؟» میهمان برنامه اضافه کرد که سؤالاتی از این دست وجود دارد که نه من و نه خانواده‌های جانباختگان این هواپیما پاسخ‌هایی دریافت نکرده‌ایم. اما پس از طرح این سؤالات و در ابتدای برنامه، مجری به بهانه کمبود وقت، پخش را قطع کرد. هرچند این سؤالات نشان می‌دهد اعضای خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی راضی نیستند که حامد اسماعیلیون به اسم آنان و با هزینه دلاری این انجمن، اقدامات اپوزیسیونی خود را دنبال کند، اما عجیب‌تر، سانسور هر انتقاد از اسماعیلیون در رسانه‌های ضدایرانی است. به نظر می‌رسد این رسانه‌ها در تلاش برای سانسور انتقادات جدی به سوءاستفاده‌های این اپوزیسیون هستند.

یک مقام سابق امریکایی:
منافقین رهبر اغتشاشات ایران هستند

 با خبر شدیم  که، به تازگی گروهک تروریستی منافقین کنفرانسی با حضور برخی از نمایندگان و مسئولین سابق دولت امریکا برگزار کرد که در آن گری لاک وزیر سابق بازرگانی امریکا در سخنانی پرده از ماهیت اغتشاشات اخیر برداشت. گری لاک و سایر سخنران‌های این کنفرانس از قبیل لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و مایک پمپئو وزیر خارجه سابق امریکا در سخنان‌شان تأکید کردند که اغتشاشات اخیر ایران به رهبری گروهک تروریستی منافقین صورت گرفته است. گری لاک در این سخنرانی گفت: «خانم رجوی متشکریم برای رهبری شما و برای اینکه خود را وقف ایران آزاد کردید.» وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه سابق امریکا، گفت که دولت امریکا باید از اغتشاشگران در ایران حمایت کند. 

وحشت سنتکام از قدرت پهپادی ایران در منطقه

 دست آخر اینکه،  سخنگوی سنتکام در یک مصاحبه تلویزیونی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده برای تروریست‌های امریکایی در منطقه را پهپادهای ایرانی توصیف کرد. «جو بوچینو» در این خصوص گفت: «پهپادها مهم‌ترین عامل تهدیدکننده علیه نیروهای ما در منطقه هستند. پهپادهای ایرانی از لحاظ پیچیدگی و توانایی‌های فناورانه پیشرفت کرده‌ و به تهدید و خطری برای نیروهای ما در آنجا تبدیل شده‌اند.» پس از این سخنان بود که مجری برنامه تلویزیونی از وی پرسید، آیا امریکا برای مقابله با قدرت پهپادی ایران توانایی دارد یا خیر؟ سخنگوی سنتکام اما با استیصال در این خصوص گفت: «صحنه فناوری‌ها برای ما تغییر کرده است. در زمینه نظامی شاهد استقرار سریع سلاح‌های پیشرفته، پهپادها، توانایی‌های موشکی و فناوری رایانه‌ای پیشرفته هستیم. این توانایی‌ها از سوی کشورهایی محقق شده که ما تا 10 سال پیش انتظار چنین چیزی از آنها نداشتیم. اکنون ما با یک تکانه مواجهیم و باید نوآوری کنیم تا از جایگاه خود، نیروی دریایی، ناوها، جنگنده‌ها، پاتریوت و نیروهای خود برای تقویت توانایی‌هایمان در منطقه استفاده کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8082/5/637382/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها