اخبار


بازنگری جدیدی با فدراسیون‌ها برای هانگژو انجام می‌دهیم
هاشمی: سیاست برابری جنسیتی را دنبال می‌کنیم

سیدمناف هاشمی دیروز بعد از هشتمین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره کاروان ایران برای بازی آسیایی صحبت کرد. دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: «هنوز تعداد کاروان و تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی نهایی نشده اما تیم‌ها را به 3 دسته تقسیم کرده‌ایم؛ آنهایی که مدال می‌آورند اولویت اول هستند. تیم‌هایی است که شانس زیادی برای مدال دارند و گروه سوم هم که ویژه زنان است حتی اگر مدال نگیرند اعزام می‌شوند تا برای 4 سال بعد از آنها استفاده کنیم. از طرفی سیاست برابری جنسیتی را هم دنبال می‌کنیم اما اینکه چه زمانی به‌طور کامل اجرا شود مشخص نیست.»
 به گفته مناف هاشمی فعلاً 6 فدراسیون برنامه‌هایشان را ارائه داده‌اند: «قرار بود در این جلسه درباره بازی‌های آسیایی هانگژو صحبت کنیم که فرصت نشد اما تاکنون 3 جلسه برای بازی‌های آسیایی داشتیم و دو جلسه کارشناسی هم برای 6 فدراسیونی که برنامه‌هایشان را ارائه داده‌اند. اعضای هیأت اجرایی پیشنهاداتی را درباره بهبود روند کار در کمیته و البته بودجه و منابع مطرح کردند. برنامه بازی‌های آسیایی دقیقاً طبق تقویم دنبال می‌شود. از آنجایی که بازی‌ها یک سال به تعویق افتاد قبلاً مقدمات کار انجام شده بود و الان بازنگری جدیدی با رؤسای فدراسیون‌ها انجام می‌دهیم. قرار است در جلسه جداگانه‌ای درباره بازی‌های آسیایی مفصل بحث شود.»
 او تأکید کرد جودو هم با پایان تعلیق در شهریور سال آینده در جمع مسافران هانگژو قرار دارد: «رئیس فدراسیون جودو در جلسه ستاد بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و برنامه آنها را می‌بینیم. مرکز نظارت هم بررسی‌های قبل از جلسه را با این فدراسیون انجام می‌دهد. در مورد بازی‌های آسیایی به طور متوسط دو جلسه در هفته با فدراسیون‌ها داریم و در هفته مباحث 4 یا 5 فدراسیون را بررسی می‌کنیم.»

کومیته تیمی مردان طلایی شد

تیم ملی کومیته تیمی مردان به مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ازبکستان رسید. بعد از ناکامی ملی پوشان در مسابقات انفرادی، تیم کومیته تیمی با ترکیب مهدی خدابخشی، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب و صالح اباذری با نتیجه 3-1 موفق به شکست قزاقستان شد. قبل از این در مسابقات انفرادی علی مسکینی در وزن منفی 60 کیلوگرم و صالح اباذری در وزن مثبت 84 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شده بودند.هم چنین ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی، بهمن عسگری ملی‌پوش وزن منفی 75 کیلوگرم، امیرمهدی‌زاده در وزن منفی 67 کیلوگرم و پوریا اقدسی در وزن منفی 55 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند.

مدال نقره کاتای تیمی در دستان کاتاروهای ایران
​​​​​​​
تیم ملی کاتای تیمی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نقره رسید. این تیم با ترکیب نجمه قاضی‌زاده، الناز تقی‌پور و شادی جعفرزاده با ثبت امتیاز 23.88 با قرار گرفتن در جایگاه نخست، راهی فینال شدند اما در این مرحله با شکست مقابل کاتاروهای ژاپنی به مدال نقره این دوره از مسابقات بسنده کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/21/637570/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها