خبر


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
هنرمندان را خانواده خود می‌دانیم

محمد مهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در حاشیه نشست تخصصی مدیران روابط عمومی این وزارتخانه در پاسخ به پرسش ایسنا با اشاره به استقبالی که از جشنواره‌های اخیر مانند «سینما حقیقت» شده است، افزود: «ما الحمدلله با خیل عظیمی از هنرمندانی مواجه هستیم که عاشقانه به کشور خود کمک می‌کنند.» او اضافه کرد: «ما همه هنرمندان عزیزمان را خانواده خود می‌دانیم و از همه آنها بابت زحمات‌شان تشکر می‌کنیم. هر کسی که عنوان هنرمند را دارد، دلش با منافع ملی پیوند خورده و هنرمندان هیچ وقت به‌دنبال کناره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیستند.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: «من با امیدواری نسبت به آینده فرهنگ و هنر این نکته را عرض می‌کنم. ان‌شاءالله همان‌طور که جشنواره‌هایی که پشت سر گذاشتیم با استقبال زائدالوصف جریان فرهنگی و هنری کشور همراه بود، در جشنواره‌های پیش‌روی فجر نیز همین اشتیاق را خواهیم دید.» او درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالگرد شهید قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت جدی در این موضوع فعال است. همین امروز در این جلسه گزارشی که ارائه کردند درباره دستگاه‌هایی بود که برای این موضوع مأموریت دارند. وزارت ارشاد هم برنامه‌های نمایشی خوبی پیش‌بینی کرده و همچنین برنامه‌های دیگری را متناسب با این حوزه آماده کرده است. برای مثال در حوزه موسیقی، تئاتر، کتاب و دیگر فعالیت‌ها که مفصل هستند.»

معرفی آثار مرحله اول بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر

هیأت داوران مرحله اول بازبینی خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بعد از ارزیابی ۱۱۵ اثر دریافتی از کل کشور با حضور دبیر، قائم مقام و مدیر بخش تئاتر خیابانی ۴۰ اثر را به مرحله دوم معرفی کردند. به گزارش ایسنا، مرتضی وکیلیان نویسنده، کارگردان، بازیگر و پیشکسوت تئاتر خیابانی، مژگان رضائیان نویسنده، کارگردان و استاد دانشگاه و مرتضی اسدی مرام نویسنده، کارگردان و بازیگر، داوری و ارزیابی این بخش را عهده‌دار بودند. در این فهرست، آثاری همچون «مادران ایران»، نویسنده سیمین بختیار غفاری، کارگردان علی بیداوسی از لاهیجان.«نبودن برای بودن»، نویسنده و کارگردان سوران حسینی از مریوان. «گسار»، نویسنده فرامرز غلامیان، کارگردان فرامرز غلامیان و عباس منظری از جزیره خارک. «چمدان»، نویسنده و کارگردان علی فریدنی ترکزاده از شاهین‌شهر و «دردسرهای یک موجود موزی»، نویسنده محسن عالم‌زاده، کارگردان مجتبی لاله زاری از یزد به چشم می‌خورند. گفتنی است چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

«جزیره فضایی» به سینماها آمد

فیلم سینمایی «جزیره فضایی تورنادو ۲» از دیروز اکران خود را در سینماهای سراسر کشور به سرگروهی پردیس سینمایی کورش آغاز کرد. این فیلم، یک فیلم شاد کودکانه و خانوادگی است و با حضور بازیگرانی همچون اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی، الناز حبیبی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، نگار نافذ، محمدمهدی ایرانی، عباس جمشیدی‌فر، امیر رونقی، وحید نفر، فرزانه زهره وند، هادی نجفی امامی و محسن رستمی ساخته شده است. گفتنی‌ است «جزیره فضایی تورنادو ۲» به‌دنبال موفقیت و استقبال مخاطبان از قسمت اول آن، ساخته شده است.

آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش

شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیرسینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش ۷ عنوان فیلم داستانی بلند: ناچاری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا یکانی، کانی پری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جلال نصیری، درد مشترک به تهیه‌کنندگی شهرام مقصودی و کارگردانی ناصر طاهریان، جدا افتاده و سایه به تهیه‌کنندگی امین خدام و کارگردانی رضا اصغری نسب، طبل به تهیه‌کنندگی مرتضی ذوالفقاری‌نسب و کارگردانی کبری غروی و خانه‌های بی‌سقف به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید اصغری تتماج موافقت کرد. همچنین ۴ اثر مستند: خاکجا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یاسر شاهسواری، دلداده به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی براری، چاه و دیار سپید جامگاه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن اسمعیلی پروانه نمایش آثار غیرسینمایی سازمان سینمایی را اخذ کردند. در این شورا برای ۶ اثر داستانی کوتاه: گل مرداب به تهیه‌کنندگی عباس خادم الرسول و کارگردانی مشترک عباس خادم الرسول و محمد حسین پورکیانی، برای یلدا به کارگردانی محمد آقامحمدی، تنهاتر از تنها به تهیه‌کنندگی رضا پایروند و کارگردانی سوگل خالقی، ماجراهای حنجره طلا به تهیه‌کنندگی امیر مؤمنی اصل و کارگردانی محمود صادق ناطری، ته آسفالت به کارگردانی رضا اصغری نسب و سایه‌ها به کارگردانی عباس خادم الرسول پروانه نمایش صادر شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/23/637576/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها