ایران در ایران


بارش برف و باران همزمان با روزهای نخستین زمستان

ایران زمین - نخستین ماه زمستان با بارش برف و باران در نوار شمالی بویژه سواحل دریای خزر و استان اردبیل آغاز می‌شود.
سازمان هواشناسی از تشدید بارش باران و برف با ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما در بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی، ‌گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خبر داد. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۲ دی‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید خواهد شد و در این نواحی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیائیان افزود: شنبه(۳ دی‌ماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.
ضیائیان اما برای کلانشهرهای کشور خبر خوبی نداشت و گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.
از سوی دیگر کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز پنجشنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده نسبت به فعالیت سامانه قدرتمند بارشی هشدار نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.
پیام مساعدی به ایرنا گفت: بر این اساس طی این مدت در نقاط مختلف استان و روی دریا بارش باران همراه با وزش باد، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود. وی بیان کرد: انتظار می‌رود از عصر جمعه و طی روز شنبه بارش‌ها تقویت و تشدید شود و عمده تمرکز بارش‌ها نیز در مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان باشد. 

دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان هرمزگان

 بندر عباس - استاندار هرمزگان از موافقت و دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبر داد.
 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه مشترک با وزیر اقتصاد ضمن بیان معضلات و مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده، پرداخت خسارت ساختمانی زلزله‌زدگان هرمزگان از محل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را کمک بزرگی در رفع بخشی از این مشکلات برشمرد. استاندار هرمزگان با ارائه گزارشی از آخرین روند ساخت و سازهای منازل مسکونی و مشکلات پیش‌روی تکمیل واحدها گفت: هرمزگان در یک‌سال گذشته شاهد وقوع چندین زلزله بسیار بزرگ بوده که خوشبختانه تلفات جانی کمی داشته اما میزان خسارت به منازل مسکونی در مناطق فین و روستاهای تابعه همچنین بخش مهران شهرستان بندرلنگه قابل توجه بوده است.  وی با تأکید بر عزم جدی دولت برای کمک به مردم زلزله‌زده و تسریع در روند بازسازی منازل مسکونی افزود: در منطقه فین اقدامات خوبی انجام شده اما وجود چند مشکل بویژه در حوزه دریافت تسهیلات بانکی سبب شده طرح تکمیل منازل ناتمام بماند.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/16/637590/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها