انفجار مهیب در جایگاه «سی ان جی» یاسوج


گروه حوادث/ انفجار مهیب و آتش‌سوزی جایگاه «سی‌ان‌جی» جمعه بازار یاسوج، بدون تلفات جانی مهار شد.  جهانبخش وحدت‌نژاد، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: حادثه آتش‌سوزی جایگاه CNG منطقه «بنسنجان» یاسوج هیچ‌گونه خسارت جانی نداشت. در این حادثه که یک نفر از کارکنان این مرکز به صورت جزئی دچار سوختگی شده بود، توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.
محمد رسمتی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج نیز به ایسنا، گفت: این حادثه ساعت ۱۱و۵۱ دقیقه صبح سه‌شنبه به آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله و در کمتر از پنج دقیقه با توجه به نزدیکی ایستگاه بلوار عدل به محل حادثه، نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شدند.
وی با بیان اینکه وسعت آتش‌سوزی زیاد و گسترده بود به‌ طوری‌ که ارتفاع آتش به بیش از ۱۰ متر می‌رسید، افزود: پس از اعلام به آتش‌نشانی با توجه به حجم آتش، چهار دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک خودروی آتش‌نشانی شهر مادوان و یک دستگاه خودروی شرکت نفت به محل آتش‌سوزی اعزام شدند. در این آتش‌سوزی هیچ خودرویی دچار خسارت نشد و تلفات انسانی یا مصدومیتی نیز نداشتیم.
وی گفت: آتش در دو سمت جایگاه سی ان جی شعله‌ور بود اما با گرفتن دو شلنگ آب بالای سر دو آتش‌نشان توانستیم شیر اصلی گاز جایگاه را ببندیم و در حالی که آتش انفجار به ایزوگام دو ساختمان همجوار جایگاه سی‌ان‌جی سرایت کرده بود، با تلاش آتش‌نشانان مهار و خاموش شد و با خنک کردن محل حادثه و تانکر‌های جایگاه از انفجار احتمالی این تانکرها جلوگیری به عمل آمد. وی بیان کرد: در این جایگاه حدود ۲۰۰ کپسول بزرگ گاز نگهداری می‌شود که با تلاش آتش‌نشانان توانستیم از سرایت آتش به این تعداد کپسول، از انفجار و وقوع حادثه بزرگ‌تر جلوگیری کنیم.
محسن جوهری ، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی CNG‌ کشور گفت: دلیل وقوع این حادثه بروز اشکال فنی در « درایر» جایگاه بود که آتش گرفته و آتش به مخازن سرایت کرده و موجب انفجار در جایگاه شده است. این حادثه تلفات جانی نداشت اما هشداری بود برای اینکه  به ایمنی جایگاه‌های CNG و خودروهای CNG سوز توجه جدی تری شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/19/637625/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها