اخبـــــار


حکم قصاص برای مأمور پلیس

گروه حوادث / مأمور پلیسی که در جریان یک عملیات تعقیب و گریز پسر جوانی را با شلیک گلوله کشته بود از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از پاییز سال گذشته با گزارش مرگ مرد جوانی به نام سعید آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد وی با شلیک گلوله مأمور پلیس به قتل رسیده است. 
مأمور پلیس در جریان تحقیقات گفت: در حال گشت در خیابان بودیم که به راننده خودروی پژو 405 مشکوک شدیم و به او دستور توقف دادیم. وی با اینکه متوجه اخطار ما شد اما با بی‌توجهی سرعتش را بیشتر و فرار کرد و خلاف مسیر خودروهای عبوری وارد اتوبان همت شد. من تلاش کردم تا با رعایت قانون به‌کارگیری اسلحه خودرواش را متوقف کنم. از این رو در ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردم که چون هر دو خودرو در حال حرکت بودند یکی از گلوله‌ها منحرف شد و به راننده خودرو اصابت کرد و چند ثانیه بعد هم خودرو به گاردریل برخورد کرد و متوقف شد.
پس از توقف خودرو به سرعت به سمت آن دویدم و دیدم راننده از ناحیه کتف گلوله خورده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتیم و او را به بیمارستان منتقل کردیم. من قصدم کشتن او نبود و تنها می‌خواستم خودرواش را متوقف کنم. البته پس از انتقال راننده به بیمارستان از خودروی او مقداری مواد مخدر و یک چاقو کشف کردم.
در حالی که کارشناسان اعلام کرده بودند هنگام گشت پلیس لازم است مأموری با درجه ستوان یکم در خودرو حضور داشته باشد و از آنجایی که مأمور شلیک‌کننده درجه استواری داشته و با خودروی سمند معمولی بدون چراغ گردان پلیس وارد عملیات شده بود، برای مأمور به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه دادگاه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند.
سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: من می‌خواستم لاستیک خودرو را بزنم که گلوله کمانه کرد و به سعید خورد. من قصدم کشتن او نبود. 
پس از آن سرباز وظیفه‌ای که به عنوان راننده در روز حادثه همراه متهم بود به جایگاه رفت و اظهار کرد: من چاقو و مواد مخدری که استوار مدعی است از ماشین سعید پیدا کرده را ندیدم. استوار چند بار دستور ایست داد و وقتی بی‌توجهی راننده را دید شروع به شلیک کرد.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به نظر کارشناسان اسلحه‌شناسی، اظهارات متهم و مدارک موجود در پرونده وی را به قصاص محکوم کردند.


دو حادثه جنایی در شامگاه دیروز پایتخت

گروه حوادث/شلیک مرگبار به مرد مواد فروش و مرگ مرموز مردی که با شلیک سه گلوله کشته شده بود، دو پرونده جنایی را در روز گذشته مقابل بازپرس ویژه قتل پایتخت گشود.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، نخستین حادثه ساعت یک بامداد 29 آذر به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که مأموران گشت کلانتری در خیابان ملاصدرا متوجه مرد جوانی شدند که در حال فروش مواد مخدر بود. با دیدن این صحنه مأموران به وی دستور ایست داده اما مرد مواد فروش اقدام به فرار کرد. با فرار وی تعقیب و گریز آغاز شد و در نهایت مأموران پس از چندین اخطار ایست، شروع به شلیک کرده که یکی از تیرها به متهم اصابت کرده و او را به کام مرگ کشاند.
بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت دستور تحقیقات درخصوص نحوه به‌کارگیری سلاح و بررسی‌های تکمیلی را صادر کرد.
دومین پرونده 
در حادثه‌ای دیگر که ساعت 5 بامداد 29 آذر به پلیس اعلام شد مرد جوانی در حال خروج از بیمارستانی در منطقه نارمک بود که با صحنه عجیبی مواجه شد. خودرویی در چند قدمی او توقف کرد و دو مرد از خودرو پیاده شده و مرد جوانی را که خونین روی صندلی عقب افتاده بود از خودرو بیرون آورده و در کنار بیمارستان رها کردند.
شاهد حادثه بلافاصله موضوع را به اورژانس خبر داد و مرد جوان به بیمارستان منتقل شد. در معاینات اولیه مشخص شد که مرد ناشناس با شلیک سه گلوله به قتل رسیده است.
گزارش این جنایت نیز به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام و بازپرس جنایی دستور تحقیقات برای شناسایی مردان ناشناس و علت تیراندازی را صادر کرد.


سارق جنایتکار با خودروی مسروقه واژگون شد

گروه حوادث/مرد جنایتکار که برای سرقت خودرو، راننده را کشته و با سرعت زیاد در حال فرار بود بر اثر واژگونی خودروی مسروقه و با هوشیاری پلیس دستگیر شد. 
سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی خودرو در یکی محور‌های مواصلاتی شهرستان آرادان، بلافاصله مأموران کلانتری شهرستان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. مأموران کلانتری در محل حادثه با یک تبعه خارجی مواجه شدند که با وجود جراحت شدید اصرار داشت آسیبی ندیده و مشکل خاصی نیست. مأموران با مشاهده شدت جراحت و اضطراب شدید وی و خون‌آلود بودن داخل و سپر خودروی واژگون شده به وی مظنون شدند.
سردار حسنی تصریح کرد: با توجه به مدارک و مستندات مشکوک در صحنه، با هدایت و راهنمایی جانشین انتظامی شهرستان که در محل حضور یافته بود و هماهنگی‌های لازم قضایی، وی را به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به بررسی‌های هوشمندانه و بازجویی‌های تخصصی پلیس از مظنون پرونده گفت: در نهایت متهم اعتراف کرد که خودرو را از تهران به مقصد گرمسار کرایه کرده است و با دروغ راننده را به یکی از روستا‌های اطراف شهر گرمسار برده و با چاقو قصد تهدید و سرقت خودرو را داشته که با مقاومت راننده و درگیری فیزیکی با او چند ضربه چاقو به وی زده و او را در همان حالت رها و خودرو را سرقت کرده اما وقتی در یکی از جاده‌های اطراف شهرستان آرادان با سرعت زیاد در حال فرار بوده خودرو واژگون شده است. 
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: با اعترافات متهم، تیمی از مأموران شهرستان آرادان و گرمسار به محل اعلامی توسط قاتل رفتند و در آنجا با پیکر بی‌جان فردی 45 ساله اهل و ساکن اسلامشهر مواجه شدند.
سردار حسنی در پایان تصریح کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/19/637630/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها