اخبـــــار


وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی:
کمبودهای دارویی طی ۲ ماه آتی کامل برطرف می‌شود

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کمبود دارویی که اخیراً ایجاد شده، مربوط به آنتی‌بیوتیک و سرُم بوده، علت آن را شیوع آنفلوانزای زودرس دانست و گفت: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.
دکتر بهرام عین‌اللهی درباره اقدامات انجام شده برای جبران کمبود دارو در کشور، گفت: در حال حاضر 9 هزار و 600 قلم دارو در داروخانه‌ها داریم و داروخانه‌ها مملو از دارو بوده ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره نیز چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست. وی افزود: کمبود دارویی که اخیراً ایجاد شده، مربوط به آنتی‌بیوتیک و سرم بوده و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بوده که ما با یک آنفلوانزای زودرس مواجه شده ایم. او اضافه کرد: همین معضل در برخی کشورهای پیشرفته مثل امریکا و کانادا نیز وجود دارد چرا که آنفلوانزای زودرس باعث بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات در حال جبران است. عین‌اللهی در پایان، تصریح کرد: این قول را می‌دهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر:
عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر آغاز عملیات حج ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در همایش توجیهی آموزشی حج و اربعین ۱۴۰۲ گفت: امیدواریم این نشست در برگزاری بهتر حج امسال از نظر معاینات پزشکی و خدمات بهتر کادر پزشکی مؤثر باشد. عملیات حج ۱۴۰۲ آغاز شده و مذاکرات اولیه حج توسط سازمان حج و زیارت با سازمان حج و زیارت عربستان شروع شده است. وی در ادامه درباره تعداد زائران حج آینده گفت: بر اساس اعلام حج و زیارت برای حج ۱۴۰۲؛ ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر حج داریم. آغاز عملیات حج از ۵ ذی‌القعده تا ۵ محرم یعنی ۶۰ روز است. در این مدت باید مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه کند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر توضیح داد: امسال از کل زائران حج ۲۳ هزار نفر بالای ۶۵ سال سن دارند و با جمعیت پیری روبه‌رو هستیم که قاعدتاً بیماری‌هایی دارند که اهمیت معاینات را بیشتر می‌کند و در کنار این معاینات باید زمان‌بندی‌هایی را هم در نظر بگیریم. باید به زائرانی اجازه تشرف بدهیم که استطاعت حضور در مراسم حج را از نظر جسمی داشته باشند. اگر واقعاً استطاعت ندارند باید جلوی تشرف آنها گرفته شود و اگر امکانش را دارند بی‌دلیل اجازه حضور از آنها گرفته نشود
.
امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان تهرانی به تعویق افتاد

امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان استان تهران با تأخیر و از ۱۰ دی ماه آغاز می‌شود.
اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در اطلاعیه‌ای که روی کانال اطلاع رسانی‌اش در شبکه شاد قرار داده، اعلام کرد که با توجه به غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌ها در روزهای گذشته، امتحانات پایان ترم مدارس شهرستان‌های استان تهران (با یک هفته تأخیر) از روز ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. بر اساس این اطلاعیه؛ این تصمیم شامل امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دانش‌آموزان بزرگسال متوسطه اول نمی‌شود.
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق با برنامه قبلی برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین مدارس دوره متوسطه می‌توانند با دریافت مجوز کتبی از کمیسیون خاص آموزش و پرورش منطقه و طبق مصوبه ۶۶۹ شورای عالی، امتحانات پایان ترم شان را از ۱۰ دیماه طبق مقررات برگزار کنند. وی افزود: کمیسیون خاص در ادارات آموزش و پرورش مناطق درباره اعمال این مصوبه حتماً همکاری خواهند کرد.

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی دی ماه سال ۱۴۰۱

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ دی ماه سال ۱۴۰۱ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفینامه مشمولان حضور یابند.
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ دی ماه سال ۱۴۰۱ دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. این دسته از مشمولان می‌بایست روز پنجشنبه یکم دی ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفینامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی می‌بایست کارت تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹ و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. مشمولان می‌بایست اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. در این اطلاعیه آمده است، عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.


کمیته امداد کشور اعلام کرد
مردم امسال ۴۶۹ میلیارد تومان «صدقه» داده‌اند

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جذب ۴۶۹ میلیارد تومان صدقه مردمی طی ۸ ماه سال‌جاری خبر داد.
حسین گیلاسی ضمن اعلام این خبر به ایسنا گفت: با توجه به جمع‌آوری ۴۶۹ میلیارد تومان صدقه طی ۸ ماه ابتدایی سال، میزان صدقات مردمی کمیته امداد در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است. به گفته مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، به‌طور متوسط هر مشترک تا پایان آبان ماه سال‌جاری ۷۱۵ هزار ریال صدقه پرداخت کرده است. گیلاسی با اشاره به روش‌های نوین در دریافت صدقات ادامه داد: میزان کمک‌های نقدی از مجموع روش‌های نوین شامل QR کد، کد دستوری (USSD) و دیگر روش‌ها ۳۷۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. وی در پاسخ به سؤالی درخصوص نصب برچسب QR کد و ایجاد اشتراک QR کد تا پایان آبان ماه سال‌جاری، خاطرنشان کرد: پنج میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۶۳ صندوق‌ صدقات (کوچک، بزرگ معابر و اماکن) در سطح کشور وجود دارد که در این میان ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۷۵۶ برچسب  QRکد روی صندوق‌های کوچک صدقات موجود نصب شده است. گیلاسی افزود: همچنین یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۸۲۷ اشتراک الکترونیکی «حقیقی» جدید و ۴۱ هزار و ۲۹۲ اشتراک الکترونیکی «حقوقی» جدید QR کد دریافت کرده‌اند. به عبارتی مجموع اشتراک‌های دارای QR کد معادل ۵ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۷۵ مورد است که ۱۰ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال صدقات از این طریق دریافت شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/22/637634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها