گئورگی گولسیانی و روزبه چشمی مدافعان استقلال و پرسپولیس در نود و نهمین دربی پایتخت با ضربه سر گلزنی کردند

ســـــر گـــــل


نود و نهمین دربی پایتخت با نتیجه مساوی پایان یافت. این بازی قرار بود حدود 50 روز قبل و پیش از شروع جام جهانی 2022 قطر برگزار شود اما به دلیل آماده‌سازی تیم ملی به تعویق افتاد.
ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال ابتدای بازی سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، سعید مهری، آرش رضاوند، روزبه چشمی، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری را به زمین فرستاد و یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گولسیانی، نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی و امید عالیشاه را راهی میدان کرد.
این دیدار از ساعت ۱۷ و ۳۵ امروز سه‌شنبه با پنج دقیقه تأخیر و در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی آغاز شد. محمدحسین زاهدی‌فرد با کمک‌های سعید قاسمی و محمدجواد مداح قضاوت این دیدار حساس را برعهده داشت. بازی در حالی آغاز شد که جایگاه سرخابی‌ها در بالای جدول بر حساسیت‌های همیشگی افزوده بود. بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد و این تیم با استفاده از جناحین سعی بر ایجاد موقعیت داشت اما نبود مهاجم تخصصی موجب شد تا سرخپوشان در زدن ضربات نهایی موفق نباشند. در دقیقه ۱۵، ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر گئورگی گولسیانی همراه شد تا پرسپولیس به گل نخست این دیدار دست یابد. بعد از این گل، شاگردان ریکاردو ساپینتو عملکرد بهتری ارائه داده و بر توپ و میدان تسلط بیشتری داشتند. حملات استقلال در دقیقه ۳۰ جواب داد و ارسال جعفر سلمانی را روزبه چشمی با ضربه سر به گل تساوی تبدیل کرد. دو تیم در پایان نیمه اول با نتیجه مساوی به رختکن رفتند.
در دقیقه ۴۹ پاس محمد محبی با تعلل مدافعان حریف مواجه شد تا ارسلان مطهری با کنترلی مناسب و ضربه‌ای عالی، توپ را به تور دروازه پرسپولیس چسبانده و استقلال را به گل دوم برساند. پرسپولیسی‌ها که نتیجه را از دست رفته می‌دیدند برای فرار از شکست، روش هجومی را در دستور کار قرار دادند. در دقایق پایانی بازی، ارسال کرنر به روی دروازه استقلال با ضربه سر گئورگی گولسیانی تبدیل به گل دوم پرسپولیس و ناجی این تیم شد.البته از نقش حسینی که باز هم در خروج از دروازه اشتباه کرد نمی‌توان گذشت. این بازی درنهایت با تقسیم مساوی امتیاز به پایان رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/3/637639/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها