با برانکو و کی‌روش و هیچ گزینه‌ دیگری هنوز صحبت نکرده‌ایم

تاج: در داخل و خارج افرادی علیه تیم ملی کار می‌کردند


مهدی تاج دوشنبه شب در برنامه «جام 22» شبکه ورزش حاضر شد تا پاسخگوی سؤالاتی باشد که پیرامون تیم ملی، نتایج ایران در جام جهانی، وضعیت کارلوس کی‌روش و دیگر موضوعات مطرح است. با این حال، نوع پاسخگویی تاج به برخی سؤالات مجریان این برنامه که در دقایقی بحث‌برانگیز شد، باعث شد این برنامه بازتاب‌های زیادی داشته باشد و علاوه بر انتقاداتی که کاربران در فضای مجازی مطرح کردند، تعدادی از رسانه‌های جریان اصلی هم دیروز در مطالبی به نقد رفتار و گفتار متولی اصلی فوتبال کشورمان پرداختند. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مدارکی وجود دارد که با کی‌روش در زمان اسکوچیچ مذاکره‌هایی صورت گرفته گفت: «اینها را به من نه، به مردم نشان بدهید. من نه دیده‌ام، نه شنیده‌ام، اگر سراغ دارید به مردم نشان بدهید.» او در مورد اینکه تیم ملی نتیجه خوبی در جام جهانی نگرفت، چنین پاسخ داد: «تیم ملی با هیچ دوره‌ای در این دوره قابل مقایسه نبود و همه تلاش‌ها برای عادی‌سازی فضای مسابقه بود. خیلی‌ها می‌دانند در داخل و خارج، چه افرادی علیه تیم ملی کار می‌کردند. من نیامده‌ام از مربی دفاع کنم و احساسی حرف بزنم. شاید بخواهید کی‌روش را له کنید. من انتظار باخت سنگین مقابل انگلیس را نداشتم و از مردم هم عذرخواهی کردم. مگر می‌شود بگویم که بد نتیجه گرفته‌ایم و عذرخواهی هم نکنیم؟ در بازی با انگلیس، شرایط عادی نبود اما مقابل ولز و حتی با امریکا که بازنده شدیم، بازی قابل قبولی انجام دادیم. تا دقیقه 99 هم آماده صعود بودیم و نیم قدم تا صعود فاصله داشتیم.» تاج در مورد اینکه چرا لیست تیم ملی ۲۵ نفره بود، چنین پاسخ داد: «به نظر من هم بهتر بود لیست ۲۶ نفره باشد‌. همان جا هم به کی‌روش گفتیم.» البته تاج در این مورد با لحن و جملاتی غیرمنتظره به مجری گفت: «باشه! بهش می‌گیم 26 نفر ببره ...»
او در مورد اینکه چرا سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌شود، عنوان کرد: «خیلی تیم‌ها مثل قطر که میزبان مسابقات بود و خوب هم نتیجه نگرفت یا عربستان، سرمربی‌شان را عوض نکردند. ما به همین قهرمان جهان 1-0 باختیم و ولز را بردیم، می‌خواهید کی‌روش را بکوبید؟ صداوسیما ملی است، نه میلی که میل شما بکشد یا نه! انگلیس و آلمان هم سرمربی خود را تغییر نداده‌اند. ما هم احساسی نمی‌خواهیم عمل کنیم. هم کی‌روش و هم دیگران جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هستند.» تاج در شرایطی گفته به قهرمان جهان (آرژانتین) 1-0 باختیم که منظورش جام جهانی 2014 است؛ یعنی 8 سال پیش! تاج در خصوص برانکو و سایر گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی اعلام کرد: «اسم برانکو هم مطرح است. البته با برانکو و کی‌روش و هیچ گزینه‌ دیگری هنوز صحبت نکرده‌ایم. مجیدی جزو گزینه‌های خوبی است که می‌تواند به کشور ما کمک کند و من با قلعه‌نویی صحبتی نکردم و علی دایی هم جزو گزینه‌ها است.» او در خصوص اینکه جواد نکونام اعلام کرده هیچ‌کس از فدراسیون با من تماس نگرفته، پاسخ داد: «کی‌روش و دوستان من با او صحبت کرده بودند. خود من با گرشاسبی مدیرعامل باشگاه و حتی ابراهیمی مدیرعامل کارخانه فولاد صحبت کردم. اما بگذریم.»
 تاج در مورد آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس چنین توضیح داد: «خوشبختانه فیفا در حال کمک کردن مبلغی به فدراسیون فوتبال است تا پول ویلموتس پرداخت شود. پرونده ویلموتس 4 میلیون دلار جریمه بود که همراه با جرایم و 5 درصدی که در رأی آمده بود، حدود 6 میلیون دلار می‌شد. اگر رأی به ضررمان می‌شد، باید 9.6 میلیون دلار پرداخت می‌کردیم. خوشبختانه رأی شکسته شد و اکنون 3.5 میلیون دلار باید پرداخت کنیم.» رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت دریافت مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس هم گفت: «خبر خوب اینکه کمیته حرفه‌ای رفع تعلیق شد و استقلال و پرسپولیس می‌توانند به لیگ قهرمانان آسیا برگردند. این تصمیمی است که به ما ابلاغ کردند ولی فرایندی دارد. به این صورت که مسئول صدور مجوز حرفه‌ای AFC باید به هیأت اجرایی این نهاد نامه بزند و هیأت اجرایی است که تصمیمات کمیته حرفه‌ای را تأیید می‌کند.» او تأکید کرد: «بحث دیگر در مورد VAR بود که قراردادش بسته شده. 6 شرکت را فیفا تأیید کرده که با شرکت‌های اسرائیلی و امریکایی نمی‌توانیم قرارداد ببندیم اما 2 شرکت مورد تأیید است که یکی از آنها با صداوسیما قرارداد دارد و ما با آن قرارداد می‌بندیم که در حال نهایی شدن است‌. هر استادیومی  VARداشته باشد، بازی‌ها در آن برگزار می‌شود. از فصل آینده  VARخواهیم داشت. باشگاه‌هایی که ورزشگاه‌شان این امکانات را نداشته باشد، باید در ورزشگاهی که امکانات یادشده را دارد، به میدان بروند. دیگر بدون  VARنمی‌توانیم داور الیت داشته باشیم. داوران باید مدرک سیستم را بگیرند‌.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8084/20/637652/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها