اخبـــــار


مسئول درمانگاه دارو قاچاق می‌کرد

گروه حوادث/ مسئول یکی از درمانگاه‌های جنوب غرب تهران که مقدار زیادی دارو در انبار یک خانه دپو کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ «نادر مرادی» معاون نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات تهران با اعلام جزئیات این خبر گفت: «مأموران عملیات معاونت نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات تهران خبری مبنی بر دپوی انواع قرص و آمپول‌های ویتامینه و تقویتی به همراه سرم‌های خوراکی و درمانی توسط یک خانم جوان در انبار یک واحد مسکونی واقع در محله ابوذر (فلاح) دریافت کردند و وارد عمل شدند.»
وی افزود: «در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد متهم که خود مسئول یکی از درمانگاه‌های جنوب غرب تهران است، با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود مقادیری از اقلام دارویی موجود در انبار داروخانه این درمانگاه را به‌صورت تدریجی به انبار محل سکونت خود انتقال داده تا در فرصت مناسب خارج از شبکه‌های رسمی توزیع با قیمت‌های چند برابر در بازار به فروش برساند.»
سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی و تأیید صحت و سقم خبر با هماهنگی مقام قضایی به محل سکونت متهم اعزام شدند، تصریح کرد: «در بازرسی از انبار این واحد مسکونی تعداد ٩٩۵ واحد سرم و بیش از ٣هزار قلم از انواع داروهای تقویتی شامل قرص و آمپول‌های ویتامینه خارجی و قاچاق کشف و توقیف شد.»
معاون نظارت بر اماکن عمومی سازمان اطلاعات تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده را حدود یک میلیارد ریال تخمین ‌زده‌اند، خاطرنشان کرد: «متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده است.»

پایان فرار یک ماهه 4 سارق مسلح

گروه حوادث/چهار سارق مسلح که از یک طلافروشی در شهرستان «خفر» استان فارس ۲ کیلوگرم طلا سرقت کرده بودند در خرمشهر دستگیر و روانه زندان شدند.
در پی سرقت یک مغازه طلا فروشی در یازدهم آذر امسال در شهرستان خفر، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی خفر و کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
 شاکی در اظهارات خود گفت: ساعت 7 شب یازدهم آذر در حال رفتن به منزل بودم که یک سواری پژو پارس بدون پلاک با چهار سرنشین که صورت هایشان را پوشانده بودند راهم را سد کردند و با تهدید سلاح گرم من را سوار خودرو کرده و به در مغازه‌ام (طلافروشی) بردند و پس از باز کردن در اقدام به سرقت حدود ۲ کیلوگرم طلا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کردند و سپس من را به بیابان‌های اطراف خفر برده و بیرون انداختند و متواری شدند.فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و مأموران انتظامی خفر تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی پس از یک ماه مطلع شدند که سارقان پس از سرقت به شهرستان خرمشهر متواری شده‌اند. کارآگاهان پس از دریافت نیابت قضایی به «خرمشهر» رفته و با همکاری کارکنان انتظامی آن شهرستان موفق شدند هر ۴ سارق مسلح را که اعضای یک باند بودند شناسایی و آنان را دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ هزار و ۸۰۰ دلار حاصل از فروش مقداری از طلاها و یک کیلو و ۱۰۰ گرم طلای مسروقه نیز کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان فارس منتقل شدند. همچنین با بررسی سوابق یکی از متهمان که تحت تعقیب مراجع قضایی شهرستان «شادگان» از توابع استان خوزستان نیز بود مشخص شد وی سابقه شرارت، ضرب و شتم و یک فقره قتل نیز دارد. پلیس استان فارس با سارقان، قاچاقچیان و کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت شهروندان شوند برابر قانون برخورد قاطع می‌کند.

3 کشته در تصادف خودروی حامل سوخت

گروه حوادث/ برخورد خودروی حمل سوخت‌ با یک دستگاه پراید در محور نهبندان - سربیشه جان سه نفر را گرفت.
سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تصادف جاده‌ای ناشی از برخورد خودروی حامل سوخت قاچاق صبح جمعه در کیلومتر ۲۰ محور نهبندان - سربیشه رخ داد. در این حادثه یک دستگاه سواری پژو حمل سوخت با یک دستگاه پراید برخورد کرد که یک سرنشین پژو و دو نفر از سرنشینان پراید فوت کردند.
پلیس راه خراسان جنوبی علت حادثه را انحراف به چپ خودروی پژو اعلام کرد و گفت: سه نفر در این تصادف مصدوم شدند.
سه روز قبل هم در محور نهبندان - بیرجند بر اثر تصادف یک دستگاه پراید با سمند سوختکش سه نفر شامل یک سرنشین خانم ۳۷ ساله و دو کودک ۲ و ۴ ساله جانشان را از دست دادند.
نهبندان و سربیشه از شهرستان‌های مرزی در مجاورت کشور افغانستان هستند و این محور مسیر تردد خودروها بین استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است.
مسئولان استان بارها هشدار داده‌اند که تردد خودروهای شوتی (حامل سوخت‌ قاچاق) با سرعت‌های بالا در جاده‌های خراسان جنوبی تهدید جدی محسوب می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8097/19/639388/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها