شهداب دربی پرحاشیه یزد در هفته پانزدهم لیگ والیبال را برد

از اعتراض و فحاشی تا حمله به ناظر داوری


مهری رنجبر/دربی یزد در هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال ایران بدون حاشیه نبود. از اعتراض به داور تا بیرون کشیدن تیم از زمین وفحاشی علیه ناظر داوری. در حالی که حساس‌ترین بازی را مشهدی‌ها تماشا کردند و با برد 3- یک تیمشان نیان الکترونیک خراسان مقابل هورسان رامسر، راضی به خانه‌هایشان رفتند اما جذاب‌ترین بازی هفته حاشیه دار شد.بازی‌ای که ایفا سرام اردکان میهمان شهداب یزد بود، جذابیتش به رودررویی علیرضا طلوع‌کیان سرمربی سابق شهداب مقابل این تیم برمی گشت. بازی‌ای که شهدابی‌ها 3-1 برنده شدند. اما در ست چهارم، جو سالن ملتهب و بازی 17دقیقه متوقف شد و حتی اردکانی‌ها با تصمیم مدیرعامل باشگاه می‌خواستند بازی را نیمه کاره رها کنند. وقتی پوریا یلی پشت خط زن ایفاسرام به داوربابت رأی به اوت شدن توپش معترض شد، تماشاگران یزدی هم به اعتراض او با فحاشی واکنش نشان دادند. البته ویدیوی منتشر شده هم ازدرگیری یلی با یکی از لیدرهای شهداب یزد حکایت می‌کند. فحاشی تماشاگران یزد و هو کردن او باعث شد تا مدیر عامل ایفاسرام اردکان از کادر فنی‌اش بخواهد، تیم را بیرون بکشد. هرچند علیرضا طلوع کیان و دستیار دومش احمد لاهوتی قبول نکردند، درنهایت برای آرام شدن جو سالن، بازیکنان اززمین بیرون آمدند و بیرون زمین در سالن ماند، با وساطت ناظر فنی با شاکر مدیرعامل ایفاسرام، اردکانی‌ها به زمین برگشتند و بازی ادامه پیدا کرد. از طرف دیگر حمله مدیرعامل اردکان به فرهاد شاهمیری ناظر داوری، تماشاگران را تحریک کرد تا هواداران تیم میهمان علاوه بر فحاشی به شاهمیری و داور بازی، بطری آب هم به طرف میز ناظر پرتاب کنند. شاهمیری که با دیدن صحنه‌های بازی یزد خیلی ناراحت است، در این باره به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «مدیرعامل اردکان در جایگاه vip نشسته بود که پشت میز ما بود، پایین پرید و به میز ما حمله کرد، همین حرکت باعث شد تا تماشاگران اردکانی بطری آب به طرف ما پرتاب کنند و به من و داور اول فحش بدهند.اتفاقات در بازی یزد را در 40 سالی که در والیبال هستم ندیده بودم. آن هم در بازی‌ای که باخت اردکان فنی بود و به داوری نرسید.»
یونس حسن زاد ناظر فنی بازی، گزارشش را برای سازمان لیگ فدراسیون والیبال فرستاده و طبق آن باید دو تیم منتظر کمیته انضباطی باشند. سرمربیان دو تیم شهداب یزد و ایفا سرام اردکان در این باره تماس خبرنگار «ایران» را جواب ندادند. علیرضا طلوع کیان در پیامکی به خبرنگار «ایران» صحبت دراین باره را به مدیرعامل باشگاه حواله داد. اما یونس حسن‌زاده ناظر فنی بازی مقصراصلی حاشیه‌ها را بازیکن پشت خط زن ایفا سرام اردکان می‌داند. او به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «بی ادبی بازیکن اردکان حاشیه ساز شد. یلی توپی را زد که به زعم خودش دفاع شد اما وقتی ما با داور صحنه بازی را چک کردیم، تشخیص داور برای اعلام اوت توپ درست بود اما یلی و مسافر دو بازیکن اردکان به سکوی داوری حمله کردند و حتی یلی سکوی داور را تکان داد که تماشاگران یزدی او را هو کردند، فحاشی یلی یزدی‌ها را جری کرد و مدیرعامل اردکان هم از سرمربی و دستیارش خواست تا تیم را به رختکن ببرند که آنها مماشات کردند اما فرهاد پروانه مربی سوم تیم بازیکنان را از زمین بیرون برد. ما با مدیرعامل اردکان صحبت کردیم وبعدازتوقف 17 دقیقه‌ای، رضایت به ادامه بازی داد و بازی 3- 1 تمام شد. من گزارشم را به رئیس سازمان لیگ داده‌ام و او هم به رئیس فدراسیون می‌دهد و شک نکنید کمیته انضباطی برگزار می‌شود.»

بازتاب
لیگ والیبال بدون تماشاگر شد
​​​​​​​فدراسیون والیبال در نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک، اعلام کرد رقابت‌های داخلی به‌دلیل شیوع کرونا، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. در بخشی از این‌ نامه آمده: «با عنایت به اعلام شیوع ویروس اُمیکرون از سوی وزارت بهداشت در روزهای اخیر، مسئولیت مراقبت و حفظ سلامت بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها با باشگاه‌هاست و به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری، نسبت به رعایت اصول بهداشتی اعضای تیم اهتمام لازم را به عمل آورید.» همه لیگ‌های داخلی به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا حتی در صورت داشتن مجوز شورای تأمین تا اطلاع ثانوی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8097/21/639397/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها