اخبـــــار


مدیرعامل تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد
اعطای ۴۰۰ هزار وام به بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از پنج به ۱۲ میلیون تومان افزیش یافته است و بنا داریم که امسال تا ۴۰۰ هزار فقره وام را برای این عزیزان فراهم کنیم گفت: تا امروز ۱۵۰ هزار فقره پرداخت شده و امیدوارم که در این چند ماه پایانی سال تعداد بیشتری پرداخت شود.
میرهاشم موسوی گفت: امروز بدهی انباشته دولت‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر۶۰۰ هزار میلیارد تومان است. چالش بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی استقراض بی‌رویه از نظام بانکی بود. ما اولویت‌های راهبردی را در همان اوایل با تمرکز بر اسناد بالادستی و تجربه سنوات گذشته تعیین کردیم تا بتوانیم با تجهیز منابع و افکار و منابع انسانی حول این راهبردهای اساسی، بر مسائل غلبه کنیم. از این جهت، با سه مفهوم به سراغ این راهبردها رفتیم که این سه مفهوم عبارتند از «عدالت، تحول و اعتماد». ما با این سه مفهوم به هشت اولویت راهبردی رسیدیم که این هشت راهبرد را در دوره مدیریت جدید در زمره اولویت‌های اساسی خود قرار دادیم.
وی افزود: همچنین بحث افزایش مرخصی زمان بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه در این دولت اتفاق افتاد و بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز با رشد ۱۲۰ درصدی مشارکت مالی سازمان و افزایش ۸۰ درصدی سطح خدمات هم در این دوره انجام گرفت که بی‌سابقه بود که البته بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای سازمان هزینه دارد. مبلغ وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از پنج به ۱۲ میلیون تومان افزیش یافته است و بنا داریم که امسال تا ۴۰۰ هزار فقره وام را برای این عزیزان فراهم کنیم که تا امروز ۱۵۰ هزار فقره پرداخت شده و امیدوارم که در این چند ماه پایانی سال تعداد بیشتری پرداخت شود. علاوه بر این با حمایت‌هایی که ما در طرح دارویار داشتیم، بیش از ۲۴۳ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته است. رایگان شدن رسیدگی به بیماران خاص هم در این دوره اتفاق افتاد. یکی از خدمات بسیار مهم ما درمان مستقیم است که با وجود اینکه ما با ۵۰ هزار مرکز درمان غیرمستقیم قرارداد داریم، همچنان درمان مستقیم که رایگان است و رضایتمندی بیشتری را در مردم به دنبال دارد برای سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار مهم است و ما به‌دنبال توسعه این خدمات هستیم. موسوی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم در دوره جدید، تسویه بدهی ۹۰ هزار میلیاردی به نظام بانکی در سال گذشته بود. در سال گذشته حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان واگذاری سهام از تأدیه بدهی دولت اتفاق افتاد و از این محل، بزرگترین تسویه بانکی در تاریخ نظام بانکداری رقم خورد که اگر هم‌صدایی و هم‌نوایی بین سازمان تأمین‌اجتماعی، وزارت رفاه و دولت و سایر ارکان نظام نبود، این موفقیت رقم نمی‌خورد و این در نوع خود کم نظیر است.


رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
افزایش تأمین سرم تا پایان دی ماه

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تا پایان دی ماه مجموع تأمین سرم در کشور افزایش پیدا می‌کند و مشکلی از بابت تأمین آن نداریم، گفت: هم داروهای کرونا و هم واکسن کرونا به‌وفور در کشور وجود دارند.
دکتر سید حیدر محمدی درباره وضعیت ذخایر سرم و داروهای کرونا با توجه به شروع موج هشتم این بیماری و هشدارها نسبت به افزایش مبتلایان در روزهای آتی، به ایسنا گفت: در حوزه سرم تا پایان آبان و آذر مجموعاً ۲۰ میلیون سرم تأمین کردیم. باید توجه کرد که تولید سرم در کشور حدود ۱۴,۵ میلیون عدد بود که در دی ماه به ۱۶,۵ میلیون سرم رسیده است. واردات‌مان هم حدود 4میلیون است. بر این اساس تا پایان دی ماه مجموع تأمین سرم در کشور افزایش پیدا می‌کند و مشکلی از بابت تأمین سرم نداریم. وی افزود: در حوزه آنتی‌بیوتیک‌ها هم با واردات بیش از 7میلیون سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک، کمبود مرتفع شده و موجودی‌مان در این حوزه نیز خوب است و ان‌شاءالله تا پایان سال مشکلی نداریم. محمدی درباره وضعیت داروهای کرونا مانند رمدسیویر، فاویپیراویر و... نیز گفت: درباره رمدسیویر موجودی‌مان خیلی بالاست و ذخیره بالایی داریم. در زمینه فاویپیراویر هم ذخیره خوبی داریم. باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ مصرف‌مان خیلی کم بوده، پیش‌بینی‌مان این است که نسبت به شدیدترین حالت کرونا که در مرداد ماه ۱۴۰۰ بود، موجودی‌مان تا چند ماه جواب می‌دهد و در بدترین حالت بیماری نیز موجودی‌مان بسیار خوب است. به طور کلی در حوزه داروهای کرونا موجودی خوبی داریم و همه این داروها از طریق تولید داخلی تأمین می‌شوند.


شهردار تهران:
تمام تلاش دولت رفع مشکلات انباشته گذشته است

شهردار تهران گفت: دولت امروز بویژه شخص رئیس‌جمهور تمام تلاشش معطوف به این است که این انباشتگی مشکلات گذشته را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز کند که کار بسیار سختی است.
علیرضا زاکانی در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهر رفسنجان اظهار کرد: ما صحبت از عدالت کردیم اما اصلاحات ضروری امروز کشور مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است؛ اینها اساساً ضد عدالتند و فاصله معناداری بین فقیر و غنی در جامعه وجود دارد و انقلابی که یک موی کوخ‌نشین را به کاخ‌نشینان نمی‌داد، یک روز مسئولانش کاخ‌نشین شدند. وی خاطرنشان کرد: امروز کسی از بُعد تهدید امنیتی و نظامی نمی‌تواند حتی ما را تهدید کند، تهدید هم که می‌کنند خودشان این تهدید را به سخره می‌گیرند، اما این ابعاد پیشرفت در مافیای تودرتوی اجزای مختلفی که در حوزه‌های گوناگون شکل گرفته در ابعاد مختلف دیده نمی‌شود، بلکه جاهای خاصی دیده می‌شود که عنایت ویژه رهبری معظم و وجود عناصر رهرو مورد تأکید ایشان در آن عرصه‌ها بوده است، پس در داخل نیاز به یک تحول داریم. شهردار تهران اظهار کرد: انباشتگی مشکلات از گذشته تا امروز شرایطی ایجاد کرد که در این اوضاع و احوال آشفته سه‌ماه که بزرگترین نقطه مواجهه دشمن با ما بود، بیشترین سرمایه‌گذاری را کردند، اما موفق نشدند آنچه می‌خواستند اتفاق بیفتد. دولت و مجلس انقلابی و دستگاه قضایی در حال تلاشند. دولت امروز بویژه شخص رئیس‌جمهور تمام تلاش‌اش معطوف به این است که این انباشتگی مشکلات گذشته را کنار بزند و راهی به سمت آینده باز کند که کار بسیار سختی است. زاکانی ادامه داد: من می‌توانم شهادت دهم که دولت چه زحماتی می‌کشد، اما این انباشتگی نیازمند این است که بخش زیادی از فرصت‌های دولت به جبران گذشته ختم شود تا به ایجاد شرایط مطلوب دست یابد. 



رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد
اختصاص حق‌التدریس به دانشجومعلمان ورودی ۹۸

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش به دانشجومعلمان ورودی ۹۸ که در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند، هزینه‌ای به عنوان حق‌التدریس را به حقوق آنها اضافه می‌کند. رضا مرادصحرایی درباره تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ در کلاس‌های درس به ایرنا گفت: قبلاً این تصمیم گرفته شده بود که دانشجومعلمان سال ۹۸ با توجه به کسری شدید معلم برای تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند. مرادصحرایی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان هم به این دانشجومعلمان در بحث آزمون‌ها و ادامه راه کمک می‌کند و همچنین قرار است که هزینه به صورت حق‌التدریس به آنها داده شود.


مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد
برخورد قاطع با تخلفات امتحانی
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: تا روز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه از مجموع ۱۲۰۰ حوزه اجرای امتحانات نهایی در سطح کشور ۳۷۶۶ بازدید به عمل آمده است. سیدمجتبی هاشمی در این باره گفت: با رویکرد نظارت بر نحوه اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دی ۱۴۰۱ و اهمیت و تأثیر نتایج امتحانات دی ماه در سرنوشت کنکور آینده و دستور وزیر محترم مبنی بر رعایت سلامت و ارتقای سطح کیفی سازکار ارزشیابی، تا روز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه از مجموع ۱۲۰۰ حوزه اجرای امتحانات نهایی در سطح کشور ۳۷۶۶ بازدید به عمل آمده است. هاشمی با تأکید بر تلاش برای ارتقای سلامت آزمون‌ها به عنوان معیار سنجش وضعیت تحصیلی و علمی دانش‌آموزان اظهار کرد: در جهت حفظ حقوق همه دانش‌آموزان و تضمین کیفیت برگزاری امتحانات، تخلفات امتحانی طبق آیین‌نامه امتحانات و بدون اغماض و با قاطعیت مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8097/22/639450/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها