سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان نفتی آزادگان


معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: برای سرمایه‌گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده‌ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.
علیرضا صالح عضو هیأت عامل و معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با مهر، گفت: برای سرمایه‌گذاری در میدان نفتی آزادگان ورود کرده‌ایم که بتوانیم منابع نفت و گاز و خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین کرده و منابع آن را نیز صادر کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در طرح‌های نفتی و گازی گفت: در سال ۱۴۰۱ برای شروع ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که عمدتاً در بخش حفاری‌های دریایی و در فضای بالادستی بوده و دنبال ایجاد شرکت ملی نفت ۲ هستیم.
وی اضافه کرد: مطالعات را در صنایع معدنی نیز آغاز کرده و به عنوان مثال منطقه سیستان و بلوچستان یک منطقه معدن خیز بوده و سرمایه‌گذاری در آن ایجاد نشده، در صندوق توسعه ملی به دنبال گرفتن پهنه‌هایی برای توسعه و ثروت زایی برای سیستان و بلوچستان هستیم. تا مطالعات نهایی نشود کار را آغاز نخواهیم کرد زیرا باید مطمئن باشیم که سرمایه‌گذاری با بهترین سود بازگشتی انجام می‌گیرد.معاون مصارف و منابع صندوق توسعه ملی در پایان گفت: به دنبال شرکت‌داری نبوده و هر کجا سرمایه‌گذاری کردیم زیر ۲۰ درصد بوده و به دنبال شرکت‌داری بزرگ مانند شستا و… نیستیم. هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری نداریم، کل منابع صندوق ۱۴۷ میلیارد تومان بوده و ۲۰ درصد از آن همیشه برای سرمایه‌گذاری آزاد است و مشکلی برای سرمایه‌گذاری نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/7/639487/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها