اخبار


انتشار اوراق بیمه اتکایی برای نخستین‌بار در کشور

وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی برای دو شرکت بیمه‌ای ملت و اتکایی امین صادر شد. به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای اولین بار در صنعت بیمه کشور قرار است اوراق بهادار بیمه اتکایی به میزان یک هزار میلیارد ریال توسط بیمه ملت و ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط بیمه اتکایی امین به منظور انتقال ریسک‌های صنعت به بازار سرمایه منتشر شود تا توسعه و استفاده از ابزار‌های مالی نوین و اوراق بهادارسازی به پشتوانه انواع دارایی‌ها، بدهی‌ها و ریسک‌ها، منجر به عمق بخشیدن به بازار‌ها و افزایش کارایی آنها شود.


سود سپرده سالانه ۲۳ درصد؛ فقط ویژه اوراق

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از افتتاح اوراق سپرده‌گذاری یکساله با نرخ سود ماهانه ۲۳ درصد خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قیطاسی گفت: طبق مصوبه بانک مرکزی سود سپرده‌های سالانه تا سقف ۲۰ درصد مجاز است و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود و تنها موردی که امروز بانک‌ها براساس سهمیه ابلاغی می‌توانند سود سپرده را بیشتر از ۲۰ درصد بدهند همین اوراقی است که به بانک‌ها اجازه داده شده است تا از امروز به فروش برسانند. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی همچنین، گفت: سهمیه بانک‌ها برای فروش اوراق سپرده‌گذاری بلندمدت بر اساس حجم عملیات آنها، تعداد شعب و... تعیین می‌شود. قیطاسی با بیان اینکه نظارت بر بانک‌ها هم به صورت بازرسی میدانی انجام می‌شود، هم بازرسی خود بانک‌ها و هم به‌طور نامحسوس، افزود: سود پرداختی این اوراق به صورت ماهانه است و پرداخت سود در اول یا آخر دوره ممنوع است و اگر بانکی سود اول دوره بدهد تخلف محسوب می‌شود.


فروش ۶۷ درصد اوراق نقدی دولت در بازار سرمایه

از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۶۶.۵۲۷ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۳۳ درصد از طریق بازار پول و ۶۷ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است. 
وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران با صدور گزارشی اعلام کرد: در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال‌جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری سی و سه هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و پنج مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام کرد.
با احتساب این مبلغ، تاکنون مجموعاً 66.527 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود 33 درصد از طریق بازار پول و 67 درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/8/639492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها