اخبار


دستگیری ۱۳ نفر از عوامل ایجاد ناآرامی 
در بهشت‌زهرا
سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۱۳ نفر از لیدرهای ناآرامی‌های اخیر در بهشت زهرای تهران، خبر داد. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آمده است: «با ناامید شدن گروهک‌های ضد انقلاب و عناصر داخلی و خارجی آنها از اهدافشان در اغتشاشات اخیر، رسانه‌های معاند و وابسته به این گروهک‌ها، هرازچندگاهی به بهانه‌های مختلف اقدام به انتشار فراخوان‌هایی در سطح فضای مجازی برای ایجاد فتنه‌های جدید و به اصطلاح خودشان به منظور جلوگیری از خاموش شدن کامل آتش اغتشاشات در بستر شبکه‌های اجتماعی کرده که در همین راستا اواخر هفته گذشته نیز عده‌ای فریب خورده با تحریک همین شبکه‌های معاند، فراخوان‌هایی را به بهانه حضور در مراسم چهلم یکی از کشته شدگان اغتشاشات اخیر در بهشت زهرای تهران صادر کردند که با سوء‌استفاده و موج سواری شبکه‌های ماهواره‌ای همراه شد و تعدادی آشوب‌طلب با متأثر شدن از همین فضای مسموم رسانه‌ای سعی در ایجاد بلوا و آشوب و ناامنی و همراه کردن افراد حاضر در مراسم را داشتند که با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)در مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران ۱۳ نفر از ین افراد شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.»

رکوردشکنی مرگ‌های کرونایی در ژاپن
ژاپن با ثبت ۴۵۶ فوتی طی شبانه روز گذشته، بیشترین شمار مرگ‌های کرونایی را در جهان داشته است. وزارت بهداشت ژاپن از فوت ۴۵۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد که این رقم، بیشترین آمار روزانه جانباختگان در این کشور از زمان آغاز این همه‌گیری تا کنون است.

اعتراض طالبان به شاهزاده هری!
طالبان روز جمعه به بخشی از کتاب شاهزاده هری که در آن به کشتن ۲۵ طالب همانند برداشتن مهره‌هایی از صفحه شطرنج اشاره داشت، بشدت انتقاد کرد. انس حقانی، یکی از رهبران ارشد طالبان ضمن متهم کردن شاهزاده هری به «جنایت جنگی» خطاب به وی گفت: «آقای هری! آنهایی که شما کشتید مهره‌های شطرنج نبودند، بلکه انسان‌هایی بودند که خانواده داشتند.» شاهزاده هری، که با جدایی از خانواده سلطنتی در ایالات متحده امریکا اقامت گزیده است در کتاب خاطرات خود دست به افشاگری‌هایی زده است. از جمله موضوعاتی که وی در این کتاب به آن پرداخته دوران مأموریتش به عنوان سرباز و خلبان بالگرد‌ نظامی در افغانستان است. این عضو خانواده سلطنتی بریتانیا فاش کرده که در دومین سفر خود به افغانستان حین خدمت به عنوان خلبان بالگرد آپاچی ۲۵ نفر را کشته است. برادر ولیعهد بریتانیا در کتاب خاطراتش  نوشت که  در گرماگرم نبرد، آن ۲۵ نفر را بخشی از آدم‌ها نمی‌دانسته؛ بلکه به آنها به عنوان «مهره‌های شطرنج» نگاه می‌کرده که از روی صفحه برداشته شده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8097/3/639509/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها