صندوق پژوهش و فناوری نیرو تشکیل می‌شود


وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی برای تبدیل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی به صندوق پژوهش و فناوری نیرو در جهت توسعه منابع و تسهیلات به همه بخش‌های صنعت آب و برق در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
علی‌اکبر محرابیان در جلسه پانزدهم ستاد راهبری و هماهنگی حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در صنعت آب و برق، افزود: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید بر اساس نیاز صنعت و برای حل مسائل وزارت نیرو متمرکز بوده و لازم است در این‌خصوص اولویت‌بندی مسائل آب و برق صورت گیرد». وی خاطرنشان کرد: بررسی روند توسعه صنعتی در کشورهای پیشرفته و همچنین ایران نشان می‌دهد که علم، پژوهش و فناوری می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت همه‌جانبه کشور و رشد تولید ناخالص ملی ایفا کند.
وزیر نیرو گفت: آمارها همچنین نشان‌دهنده پیشرفت محسوس کشور در حوزه علم و پژوهش است.
محرابیان افزود: دستاوردهای علمی باید تبدیل به محصول فناورانه شده و حمایت‌های دولت و سایر ارکان حاکمیتی از عناصر زیست‌بوم نوآوری در جهت رفع نیازمندی‌های صنعتی و اقتصادی کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت نیرو با همین رویکرد، بویژه در محورهای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف، رشد بهره‌وری و کاهش تلفات، هوشمندسازی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت آب و برق موردتوجه قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8098/14/639516/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها